Dames met een maatje meer

Nou beide eigenlijk. Ik vind mezelf een maatje meer want letterlijk een maatje meer. Plus-size? Nee dat niet. Maar ik blijf gewoon lekker in dit topic :orange_heart:

2 likes

Wauwie, dit staat je echt zo mooi. Ik haal zelf ook uit dit topic inspiratie voor mezelf. Omdat ik mijn lichaam helaas niet vaak tussen de foto’s zie staan van modemerken.

1 like

Ik ben altijd geneigd om mezelf veilig te kleden. Als in, sommige kledingstukken vind ik leuk bij een ander. Terwijl ik dan stiekem diep van binnen het ook graag zou willen dragen maar in de veronderstelling ben dat het mij niet zou staan. Dus eindstand: ik draag vooral skinnys en jurkjes. An sich prima want ik voel me daar fijn in en dat is het belangrijkste!!

Per toeval heb ik ook kennisgemaakt met flared pants (die stoffen). En ik voel me helemaal comfi en fab tegelijk! Dus dat is een top ervaring.

Nu was ik met vriendinnen op vakantie en vond ik hun mom-jeans wel erg leuk ook. Maar zij hebben dus het tegenovergestelde qua benen: slank en juist lang. Daar waar ik klein ben, met korte benen en juist heupen.

Hoe is jullie ervaring met mom-jeans? En mocht deze goed zijn, hebben jullie dan ook tips waar jullie de broek hebben gekocht (fysieke winkel)?

4 likes

Ik weet even geen fysieke winkels maar ik leef voor de babby jeans en mom jeans. Het zit zoo chill. Mijn favos komen van asos.
Ik heb btw hele brede heupen een dikke buik en dikke bovenbenen.

3 likes

Ik draag graag mom jeans! Heb ze van de c&a, H&m en primark

3 likes

Vind dit echt om te janken. Er werd gevraagd of ik mee wil wandelen van de week. Nou ik sterf liever maar moet toch weer bewegen dus oke. Dus ik gooi even later in de groep wat denken jullie van zwemmen? Zegt de een ja dan moet ik eerst in shape. Die meid heeft maat 38 denk en je zou dan met mij gaan dus je lijkt sowieso dun.

En dan denk ik top dat ik dan toch de durf heb om te gaan (al heb ik dat nog niet echt), maar ook zo pijnlijk ofzo want als haar lijf al niet goed genoeg is.

En tegelijkertijd fuck t je gaat zwemmen, je staat niet op de vleeskeuring. Ik snap mensen soms echt niet.

3 likes

Ik probeer zoiets los te zien van elkaar. Ook dunne meiden zijn onzeker over hun lichaam. Dat zij zichzelf niet mooi vinden zegt niet dat ze jou lelijk vinden.

Ik heb bijv donker bruin haar. Als jemand met bijna dezelfde haarkleur zegt " ik vind mijn haarkleur echt lelijk ik ga het blond verven" dan denk ik ook niet gelijk " Oh als jij jouw bruine haren al lelijk vind hoe lelijk vind jij mijn donkere haren dan wel niet"

26 likes

Aan de ene kant heb je gelijk hoor. Maar vind dat toch lastig. Misschien ook omdat ik t zelf wel een beetje eng vind om te gaan. En dan niet van boehoe dan zien mensen mn lichaam, als ze niet willen zien dan kijken ze maar de andere kant op. Maar meer omdat ik bang ben voor kutopmerkingen ofzo.

En ik weet wel dat ze mn lijf lelijk vinden, denk dat ze een rolberoerte krijgt als ze morgen zo wakker wordt :joy:. Maar krijg ook een beetje t gevoel alsof ik t niet zou moeten willen (zwemmen) want omg mensen zien je. En weet dat dat aan mij ligt.

En zou zo’n opmerking voor een dagje strand ofzo nog wel snappen. Maar juist voor t baantjes trekken wat je doet om in shape te komen. Maar uiteraard mag zij zich niet prettig voelen in bikini (koop dan wat anders). Maar vind dat dan wel sneu ofzo dat t blijkbaar zo ver gaat. Maar misschien als je dichter bij een “goed” lijf(in hun ogen) bent dat t dan lastiger is ofzo. En ik denk gewoon ja fuck dit ik moet leven ook gewoon met dit lijf.

Al moet ik zeggen dat ik ook wel bang ben voor de blikken als ik naar zon onbeperkt bestellen restaurant ga. Terwijl ik weet dat ik daar niet eens bovengemiddeld bestel/eet.

Terwijl ik deze ervaringen niet eens gehad heb. Ja soms zegt een kind dat ik dik ben en dat klopt. En mensen zullen heus wel eens kijken maar ik merk mn omgeving nooit zo goed op dus ook geen last van dus waar deze angst opeens vandaan komt weet ik ook niet.

1 like

Ik vind dit echt een beetje raar en overdreven. Onzekerheid is niet weggelegd voor een bepaalde kledingmaat, net als dat zelfvertrouwen niet is weggelegd voor een bepaalde maat. Ik zou het alleen maar kut vinden voor haar dat ze zich zo voelt, je moet dat niet zo eindeloos op jezelf betrekken.

18 likes

Nee hoezo mag die smallere vriendin niet haar eigen onzekerheden bespreekbaar maken? Wat een kolder. Tuurlijk weet zij rationeel dat ze meer in shape is maar dat wil niet zeggen dat haar zelfbeeld beter is.

Echt supertoevallig maar gisteren had ik het er met een vriendin over. En die is echt ook veel smaller dan ik maar wel meer onzeker/bewust van wat anderen mss over haar denken. Moet ik dan tegen d’r zeggen: bek houden want jij draagt maat 36/38?

7 likes

Again, betrek het niet zo op jezelf. Die vriendin heeft haar eigen struggles.

De emotie van de vriendin wordt juist ‘teniet’ gedaan. Zou een hoop schelen dat je je niet elke keer aangesproken voelt als iemand een zorg of een onzekerheid over zichzelf deelt.

8 likes

Hahah really. Ik heb het dus niet over jou. Rustig aan. Het was een algemene opmerking.

Praat gerust verder.

3 likes

Ik ben zelf de dikke vriendin , en ik zou mezelf geen goede vriendin vinden als mn dunne vriendinnen niet gewoon lekker bij me kunnen zeggen wat ze willen over zichzelf. Omdat ik dik ben.

9 likes

Je zou er niks van zeggen maar je zit er anderzijds wel over te zeiken op een forum dus kennelijk zit het je erg dwars en vind je het niet kunnen maar je zou niks zeggen om de lieve vrede te bewaren?

Ben ik even blij dat ik andere vriendinnen heb waar ieder gewoon eerlijk kan zijn over de eigen onzekerheden en dat niemand vindt dat haar eigen leed erger is dan het andere leed.

7 likes

Ik wil wel even duidelijk benadrukken dat ik tegen haar niet benoemd heb van joe en ik dan. Of iets wat haar gevoel zou teniet doen. Dat zou ik nooit doen.
En ik zeg ook echt niet zij zich zo niet mag voelen. T is gewoon meer wat t blijkbaar bij mij los maakt. En uiteraard is dat mijn probleem, maar vind het wel kut. Het is niet “oh wat denkt ze dan wel niet over mij” (oke ook een beetje). Maar vooral mn eigen struggle.

1 like

Fixed that for you.

Ik vind dit een lastige discussie, want ja: mensen en vooral vrouwen gaan allemaal gebukt onder het schoonheidsideaal, maar wie dik is ervaart een stuk meer stigma dan wie zich vooral dik voelt. En negatieve opmerkingen over (je eigen al dan niet ingebeelde) dikheid dragen bij aan dat stigma, dat toch al voor het oprapen ligt.

Dat gezegd hebbende probeer ik andermans struggles met het schoonheidsideaal niet te bagatelliseren (ik herinner me van dunnere periodes ook wel dat ik het toen juist moeilijker vond, omdat je dan gevoelsmatig dichterbij dat ideaalbeeld komt en alles wat nog niet “klopt” daardoor meer opvalt) maar probeer ik vooral uit te dragen dat iedereen er gewoon nu al mag zijn. Ik zeg er wèl wat van als mensen over andermans lichaam gaan lopen zeiken.

PS @Whoopdidoo ik ben dik èn ik heb een lastige huid en ik heb nog nooit commentaar gehad in het zwembad als ik baantjes ging trekken, echt nog nooit! Koop een leuk badpak (bv bij Ulla Popken) en geniet ervan want zwemmen is heerlijk :blush:

11 likes

Heb t wandelen afgezegd. Voel me er niet prettig bij. En na eerst nog een keer proberen over te halen is t nu ik maak me zorgen om je.

Dan zou ze wel in gaan op mn opmerking dat we wat anders kunnen doen om bij te kletsen al ben ik bang dat als we dat zouden doen t soort interventie wordt ofzo.

2 likes

Uiteraard.

3 likes

bmi moet zn bek houe

die shit is ook nog racist dus sowieso geen aandacht aan schenken

11 likes

Misschien weet je dit al, maar BMI is echt een waarde waar je niet zo veel mee kan. En daarnaast ook best problematisch: The really old, racist and non-medical origins of the BMI - ABC News

Volgens mijn BMI heb ik overgewicht, maar mijn buikomtrek is in orde. Ik heb zelf erg zware benen en billen, maar daar hield die BMI-man in 1830 geen rekening mee :smiling_face_with_tear:.

3 likes