Maar ja wat moet je soms ook nog geloven. Tenminste, mij is altijd verteld, ook toen ik echt nog een heel mooi figuur, relatief slank doch curvy, had. Dat ik te dik was. Dus het is toch soms ook niet gek dat we een distorted beeld van onszelf hebben. Dus ik kan zoveel afvallen als ik wil, mijn focus blijft op dat er iets aan me dik is. En het is niet erg dat er iets aan mij dik is, maar feit blijft ook dat ik altijd heb gehoord dat dat slecht is. Ook al is dat bull en moet t geen reet uitmaken überhaupt. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is, maar als er altijd wel iets of iemand iets van je figuur heeft gevonden, dan is het niet gek dat je beeld van jezelf verward is zeg maar
Ik denk dat dit vaak gebeurt als je afvalt. Voor mij geldt: ik krijg afvallen pas voor elkaar als ik een streep trek en besluit dat ik niet meer wil wat ik nu ben én dat gaat lastig samen met wel met waardering naar mijn lijf kunnen kijken. Nog los van dat je gewoon gewend bent aan een spiegelbeeld wat als je het dagelijks ziet steeds maar een piepklein beetje verandert.
Aah lief jullie reacties! Ik denk idd ook komt omdat ik mezelf elke dag zie. Ik merk natuurlijk wel dat ik ben afgevallen. Maar andere mensen die me een tijdje niet gezien hebben die merken dat veel beter natuurlijk. Ben er gelukkig niet elke dag mee bezig maar meer als iemand anders het opmerkt ofzo. Dan heb ik een rare behoefte om te zeggen van jaa nee maar tis nog niet goed genoeg hoor…
Verder ben ik gelukkig wel heel tevreden met mezelf. Mja onze maatschappij heeft ons een beetje verpest qua zelfbeeld.
Zo herkenbaar! Was een paar jaar terug heel veel afgevallen en had echt moeite met mijn maat inschatten qua kleding. En als ik mijzelf op een foto zag wilde ik nog meer afvallen, omdat ik mijzelf x3 zag op die foto terwijl dat helemaal niet zo was. Echt optisch bedrog.
Maar ik heb het nu ook andersom haha. Dat ik in de spiegel kijk en denk, o valt best mee. En dan zie ik een foto en denk ik
Dit heb ik precies! Voor de spiegel denk ik ach heet valt well mee. En met een vlot jurkje en een mooie corrigerend broekje eronder denk ik prima. Maar dann zie ik foto’s en denk ik whuuuuut???
Zal echt blij zijn als t weer kouder weer is en ik me weer lekker in leuke blouses en truien kan wegstoppen
Ja zelfde hier. Ik heb ook niks meer wat geschikt is voor het weer van deze week M’n vakantiejurkjes kan ik niet aan op de fiets en op kantoor en de rest is te warm of het ziet er niet uit.
Herkenbaar, voel me echt zoveel comfortabeler in herfst en winterkleding
Oké ik heb een beetje stress want ik ga morgen naar het strand met 3 vriendinnen (alle 3 xs of s) en ik heb een leuk h&m badpak maar ben opeens super onzeker over mijn hangende boobies. Ik wil ze even gaan tapen met boobtape maar ik weet niet zo goed waar ik dat spul vandaan kan toveren. In welke fysieke winkel verkopen ze dat?
Anders ga ik morgen waarschijnlijk het met leukoplast proberen
Als ik het google krijg ik een resultaat bij douglas, dus mss daar? Of anders bij een lingerie winkel? Leukoplast lijkt me echt een onnoemelijk slecht idee op een gevoelig stuk huid
Schat. Lekker laten hangen die 2 en genieten van je dag. Veel borsten hangen geef zwaartekracht de schuld. Maar niemand gaat een fuck geven
Behalve jij die je de hele dag zorgen maakt of je tieten nog vast geplakt zittsn of niet.
I knowwwww dat het een slechte idee is
Alleen het zit nu in mijn hoofd dat dat opgelost moet worden. Echt een kronkel gewoon
@Soy.peor ik weet dat ik zo “moet” denken of dat dat me in ieder geval de dag door zou kunnen helpen, maar ik ben gewoon zo niet confident met mezelf. Het is ook per ongeluk dat ik op deze loei warme dag heb afgesproken, anders zou ik gewoon binnen blijven en me vooral opsluiten en ver weg blijven van dit soort situaties
Kan ik me voorstellen. Maar probeer het idd even bij de douglas of een lingerie zaak.
Maar ga niet met leukoplast aan de gang want dan kom ik je halen!!
Haha kom je dan de hele dag mijn borsten vast houden ?
Fair enough, de leukoplast laat ik links liggen!!
Hahah jaa! Dat valt vast niemand op als ik ze omhoog houd haha.
Wat misschien ook kan helpen is om er iets onder te leggen haha waardoor je een soort push up effect krijgt. Dus miss van die jelly kipfilet dingentjes.
Misschien makkelijker om een luchtig topje erover aan te doen? Zwemmen met boob tape lijkt me sowieso niet handig haha, weet niet of je dat van plan was
Nu het hier toch over die boobtape gaat, ik zag dat ze dit nu ook bij Kruidvat verkopen en daarbij staat geschikt tot cup F. Heb daar al vaker over gedacht te halen maar zou dat mooi zitten bij een cup H? Iemand ervaring?
Als je zoiets wik gebruiken zou ik goed online onderzoek doen naar welke soort geschikt is voor grote borsten. Mij lijkt het niet per se comfortabel en denk dat er best kwaliteitsverschil is!
Ik heb ook wel eens een bh gedragen onder een badpak, was wel een badpak waar bij dat niet opviel. Misschien dat dit bij jou ook kan.
Ik was vrijdag bij de dokter voor een probleem wat chronisch is maar nu heel erg opspeelt en was echt bang dat t enige advies zou zijn dat ik moest afvallen. Ze begon wel over een GLI traject maar was er wel heel lief en begripvol over. En ook meer als overall oplossing om misschien wat lekkerder in mn vel te gaan zitten. Vandaag naar aanleiding daarvan ook naar de fysio en was eigenlijk weer bang voor hetzelfde. Maar ook hij was heel aardig en begripvol. Heeft het woord afvallen niet eens genoemd(huisarts trouwens ook niet letterlijk). Wel dat ik helemaal sterker moet worden en volgens mij vind ie me een leuk projectje. Maar ben allang blij dat t er op lijkt dat ie me kan helpen en niet deed alsof mn overgewicht de schuld van alles is.