Dames met een maatje meer

Ik heb laatst deze gekocht en vind m echt heel leuk en lekker zitten. Ik ben 1.68 en heb bij lengtemaat 32 dat ie een goede enkellengte heeft.

1 like

Een broek waar je je prettig in voelt in combinatie met een mooie kimono en een loshangend shirtje er onder 🫶🏻

3 likes

Dank voor alle inspiratie! Ik ga sowieso voor die rok denk ik, en heb twee mooie rode tops besteld en twee body’s dus denk dat het wel gaat lukken dat te combineren. :grinning:

6 likes

Ik ga binnenkort een paar dagen op citytrip en dus veel lopen. Heb alleen snel last van schurende benen ook als ik een spijkerbroek aan heb omdat ik heel snel zweet (ook down under)

Wat vinden jullie fijne broeken om met zoiets te dragen? Ik wil niet alleen maar in m’n sportlegging ofzo rondlopen om dit te voorkomen

1 like

Wat rot is dat he, herkenbaar wel!
Je vraagt broek tips, maar wat voor mij goed werkt zijn lange rokken/jurken met een fietsbroekje eronder (en die goed aandrukken haha, zodat je benen bij je kruis met geen mogelijkheid kunnen schuren).

Verder heb ik gemerkt dat ik inderdaad best snel schurende benen krijg van skinny jeans, maar bij wijdere jeans (slim, straight, mom) heb ik dat niet/veel minder. Ook bij wijdere stoffen broeken heb ik dat nauwelijks.
Denk dat het komt omdat die niet zo afzakken bij mijn kruis en skinny jeans over het algemeen wel iets (zeker ook in combi met zweet)

1 like

Inderdaad jurkjes met een fietsbroekje eronder! Mocht je wel (lange) broeken willen gaan dragen, draag ik daar bij citytrips vaak een boxer onder. Uit pure wanhoop had ik een keer die van mijn vriend aangedaan nadat ik schuurplekken had opgelopen haha, maar het werkte echt heel goed!

4 likes

Ik ook! Zijn wij collega’s? :open_mouth:

Edit: ik kom dus ook net achter die dresscode, geen idee wat ik aan moet haha

1 like

Ik smeer met een deo stick en heb nooit meer last van schurende benen. Plus geen knellende kleding meer :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Dit werkt bij mij niet. Geen enkel spul. Ik blijf het een onprettig gevoel vinden en de oppervlakte is te groot waardoor er toch altijd een deel niet goed ingesmeerd is.

4 likes

Oh joh wat balen! Dan idd een fietsbroekje of een boxer met langere pijpjes?

2 likes

Jaa ik heb hele fijne van de h&m !

Ik wil ook nog een antischuurtip delen: thigh bands! Vorig jaar twee (ongebruikte) setjes gekocht via Vinted en ik ben er erg tevreden mee. Ze blijven goed zitten en ik vind het chill dat het zo weinig stof is.

Je zou ze ook prima onder een pantalon of zo kunnen dragen denk ik, @Dommel.

2 likes

Hier wat ideeen nog van google. Natuurlijk zijn de modellen slank, maar denk dat dit ook heel.mooi staat bij dikke vrouwen.

Samenvatting

8 likes

Ik ben begonnen met hormonen ivm overgangs klachten en ben sindsdien, 3 maanden geleden, veel aangekomen, 5/6 kilo. Dit is in mijn buik en borsten gaan zitten. Ik ben van cup E naar G gegaan en van 42 naar 46. Vooral dus de buik is echt dik geworden. Voor mijn gevoel staat echt niets meer leuk omdat ik alleen die dikker wordende voorkant zie.
Waar kan ik leuke kleding shoppen die niet belachelijk duur is? (Ik ga er vanuit dat dit tijdelijk is 🥹)

1 like

Ik zou ff kijken bij zeeman, wibra, takko, kik, primark. Of online bij only carmakoma? Geen spectaculaire kleding of kwaliteit maar als je zeker weet dat het tijdelijk is is dat niet zo erg

1 like

Oh ja duh Primark.
Normaal ben ik niet zo van de fast fashion maar nood breekt wet :see_no_evil:

Ik denk dat bijna alles wat in gewone Nederlandse winkels ligt fast fashion is, zeker in grote maten

4 likes

Vinted? Wellicht veel merken die je al kent hebben ook een plus afdeling tegenwoordig. Vroeger kocht ik de non-plus varianten bij winkels en nu de plus ondanks die plus voornamelijk ook bij mijn buik zit.

Ik zal daar eens in duiken, dankje!

Ik wilde ook wel iets zelf maken maar heb het idee dat de maten dan niet zo best overeenkomen.

Met zelf maken heb je wel het voordeel van maatkeuze vrijheid want mijn breedste punten zijn vooral: schouders, taille, en heupen en met patronen kan je het grotendeels afstemmen op je eigen maten door mix en match te doen met verschillende maten in plaats van wat een merk besluit wat maat x, y, of z moet wezen qua borst- taille- en heupmaten.

1 like