Dames met een maatje meer

Ik draag van alles door elkaar en allerlei merken door elkaar. Maar ik heb qua ‘nette’ kleding;
-WE
-c&a
-mango
-ydence
-Object
-cotton club (jurkjes)
-Ichi
-mosh
-Harper & Yve
-en (nog veel meer)

Vaak combineren 1 of twee goede kledingstukken prima met wat ‘goedkopere’ of casualere merken als h&m en myjewellery ofzo.
En ik shop nu ik een ruimer budget heb veel via omoda, die heeft vaak wat kwalitatief beter spul, maar die reikt niet heel ver qua maten.

Bovenstaande merken gaan lang niet allemaal verder dan xxl, maar zoals onze plus-size influencers zouden zeggen; shop the shape not the size

Oh ja en 3 jaar aan bestellen heeft mij geleerd; bestel niet dozen vol van de wehkamp, met dingen die je misschien leuk vindt (maar eigenlijk net niet, maar he het past, dus ik houd het maar). Maar zoek op insta stylen/outfits die bij je passen en ga daarmee gericht op zoek naar kledingstukken (die dan bij voorkeur ook met de rest matchen). This years revelation.

6 likes

Dankjewel voor je uitgebreide reactie!

Ik heb geshopt (nog steeds casual maar niet met schreeuwende teksten ofzo)

en een zwarte stretch pantalon

17 likes

Heeft iemand hier toevallig nog een specifieke tip voor een blazer en pantalon? Het liefst een set, maar iig dezelfde kleur en stof. (Wel echt een nette broek en blazer, is voor een sollicitatie)

Ik vind de broeken van die sets vaak echt ruk zitten. Dan zitten ze bij m’n buik mega strak en heb ik een cameltoe. En dan pas ik er vervolgens bij de rest van m’n benen wel 3x in.

1 like

Ik heb een fijne set van Shein, maar weet niet of je daar wilt bestellen.
En bij Jola vind ik soms ook wel wat, maar die gaan maar tot xxl, soms past dat wel bij mij en soms te strak.

3 likes

Ik vind dit fijne broeken voor het werk.
https://www.only.com/nl-nl/product/15115847_2161/regular-fit-regular-waist-broeken

Strech en broekzakken. Touwtje wat minder maar doe vaak in mn broek en langer shirt/blouse erop.
Hema heeft deze broeken ook.
En dan blazer erbij en col eronder.

Maar laatste tijd draag ik veel zwarte flared broeken met col en blazer of netter vest.

Mijn doel is wel altijd iets van zakken te hebben voor mn telefoon en pasje.

1 like

C&A al geprobeerd?

2 likes

WE is de eerste winkel waar ik aan denk hiermee en zie dat ze nu ook veel sale hebben :slight_smile:

3 likes

Heeft iemand hier ervaring met fleecepanty’s? Ik ben echt een mega koukleum en op kantoor heb ik het snel koud, maar vind rokken en jurken wel leuk dus ze klinken ideaal, maar ik vraag me af of het echt wat is en of iemand tips heeft qua merk.

Door brede heupen/korte benen neem ik altijd panty’s die een paar maten groter zijn, dus ik ben ook benieuwd naar de maatvoering.

1 like

Niet zozeer de fleece maar ik vind de 50 en meer denier panty’s van Snag lekker warm zitten en hebben ook een enorm ruim aanbod qua maten maar ook (huids)kleuren.

1 like

Heb vanmiddag een hele fijne blazer gevonden bij C&A! Paste precies bij de pantalon die ik nog had. Was er echt al jaren niet geweest, maar chill dat ze zoveel maten hebben nog. Dus thanks voor de tip!

2 likes

Fleecepanty’s worden vaak een beetje bulky bij de knieholtes, maar je hebt ook dubbelgevoerde met normale dikke stof (zelfde effect) en die vind ik echt top.

1 like

Je hebt al wat gevonden maar misschien tip voor anderen

Ik ben erg blij met deze broek en ze verkopen ook blazer in die kleur:

1 like

Ik koop gewone panty’s ook een maat te groot, dus ook mijn dikkere panty’s.
Je hebt ook panty’s van 120 den, ook best warm.
Maar die met een fleece laagje vind ik wel het warmste.

Ik draag de hele winter door verschillende panty’s, maar ben geen koukleum.

Bedankt! Ik vind gewone panty’s vaak te dun, maar ga dan toch even naar de dikkere kijken. Ik heb snag wel eens geprobeerd, die waren inderdaad wel fijn dus ga eens kijken naar meer denier.

Snag heeft ook wollen pantys! En 80 den.

4 likes

Heeft iemand ervaring met hoe de broeken van M&S mode vallen? Ik heb voor werk wat nette pantalons nodig, maar geen M&S in de buurt. Heb veel (stretch) jeans van C&A, vallen die merken ongeveer hetzelfde of groter/kleiner?

Als je twijfelt tussen 2 maten zou ik voor de kleinere gaan. Mijn ervaring is dat ze ruim vallen en ook veel stretch hebben vaak.

1 like

Ik heb toevallig deze week 7 verschillende broeken van MS besteld. Pantalons, jeans, een nep leren legging, allemaal verschillende. Ik heb er 4 terug moeten sturen, want de pasvorm van elke broek was zó anders. Bij de ene broek paste 46 perfect, van de andere kreeg ik maat 48 amper tot mn knieeen. Ze voelen wel allemaal heel fijn maar de maatvoering is dus heeeel wisselend. Vergelijken met c&a kan ik helaas niet, daar heb ik geen broeken van.

2 likes

@ixxi dit dus. Vooral van pantalons heb ik juist vaak een maat groter nodig bij ms.

2 likes

Wat zijn jullie aanraders voor sportbeha’s?