Dames met een maatje meer

Dit ziet er heel chill uit! Ik denk dat ik cup D heb, nu. Ik had E. Ze gaan helaas vanaf DD.

Ohh shit sorry, ik zag vanaf xs staan bij sommige bralettes dus ging er niet vanuit dat dat vanaf dubbel DD was.

3 likes

Ah, super! Heb jij deze ook? Ik zie nergens met welke cup je welke maat (xl bijv.) je moet nemen.

1 like

Heb je wel eens bij superbra gekeken? Volgens mij hebben ze ook bralettes.

2 likes

Famke C heeft geen webshop meer? want anders zou ik ook dat adres nog aanraden om daar te kijken.

SuperBra heeft wel veel bralettes maar zou wel even wel daar langs gaan, op afspraak, voor een fitting. Weet je ook gelijk dat het past ipv online bestellen en hopen dat.

1 like

Ik ben een paar keer bij Famke C geweest, maar ik weet niet… Ga toch liever ergens anders heen, als ik ergens heen zou gaan. Maar voor nu is online idd wel het handigst, ik heb helaas op korte termijn geen tijd voor een fitting.

1 like

Mag ik vragen waarom je daar niet weer heen zou? Ze staan bij mij op t lijstje maar moet er wel even voor rijden.

Heb je hier beha’s van? Ik wil er een bestellen om te proberen maar ben benieuwd of ze echt fijn zijn

1 like

Ik ben meerdere keren heel goed geholpen door een van de medewerkers (dezelfde), maar ik vond de sfeer in de rest van de winkel niet zo fijn. Ik had het gevoel dat bepaalde voorkeuren (waarbij er geen goed of fout is) er niet mochten zijn, bijvoorbeeld. Vond het soms best vrouwonvriendelijk, terwijl ik juist het idee heb dat ze vrouwvriendelijkheid uitdragen online. Ik ben best gevoelig voor sfeer en toon, dus heb daar ook een eigen aandeel in hoor! Ik zou het gewoon zelf even proberen of het wat voor je is. Van de beha’s heb ik uiteindelijk in 75% van de gevallen veel plezier gehad. Ik ben later nog eens bij een winkel aan het Naauw geweest en ik vond die vrouw echt een lieverd en ben daar heel goed geholpen! Leeuwarden is nu te ver weg voor mij.

3 likes

Ah ja geen ervaring met Famke C want SuperBra was/is mijn vaste adres voor bh’s. Tegenwoordig lijkt het meer was want alle leuke bh’s die binnenkomen zijn nooit meer in mijn maat en dat is jammer terwijl ik het zo’n inclusieve winkel vind en niet alleen op social media.

Hopelijk kan je goed online slagen want zag dat ze bij SB wel bralettes met haakjes hebben :slight_smile:

Ja ik heb n.a.v. de tips hier al even gekeken en dat zag er goed uit! Ik moet er nu nog even goed voor zitten en meten e.d. en dan ga ik bestellen.

1 like

Als je goed wilt meten en zeker ervan zijn dat het past zou ik je de A Bra That Fits rekenmachine aanbevelen. Die komt altijd precies uit qua maat waar SuperBra ook altijd mee komt aanzetten.

Ik ben van SuperBra. Als je me een berichtje stuurt met je maat en welke winkel dan ga ik even voor je kijken😊

2 likes

@Pheline Ja, ik heb ze ook. Ze zijn heel mooi en glad qua materiaal. Alleen, ik heb zelf geen plus size maat. Maar ik dacht, als je bralettes zoekt die mooi zijn, zacht zijn (dus niet scratchy) en goede support hebben zijn deze echt geschikt. Ook voor grotere maten. Maar, ja…ze zijn wel dus helaas voor grotere borsten. Als het hierdoor niet wat is, excuses!

(de maattabel heb ik via superbra!)

5 likes

Ik overwoog laatst ook een sugarcandy bralette, maar mijn maat staat niet in de maatstabel. Ik draag nu meestal 70K, zou je daar een maat voor kunnen aanraden of raad je sowieso af om er een te proberen met deze maat?

Bij SuperBramaat 70K gaat de Sugarcandy niet goed passen ben ik bang (3XL zou qua cups wel gaan, maar die is dan qua band echt te los).
Een andere optie voor je is misschien de Downtime Bralette van Elomi, die krijgen we binnenkort in Utrecht en op de webshop weer binnen. Daarvan zou je de 75J/JJ kunnen proberen, als je het niet erg vindt dat je die dan mogelijk al meteen op het strakste haakje moet zetten.

4 likes

Sloggi! Zit heerlijk en is volgens mij qua maat erg divers.

Een bralette met sluiting. Slechts 2 ipv 3 maar wel breed. Ze hebben ook veel zonder sluiting wat met stretch over je hoofd gaat. Daarvan is mijn favo de zero feel lace.

2 likes

Superbedankt voor de tips allemaal! Ik heb nu een triangelbeha van Primadonna gekocht. Die is net iets steviger dan een bralette, want ik zocht ook nog een 'gewone’beha. De komende tijd ga ik wat van jullie tips bestellen om te kijken of dat wat voor mij is.

1 like

Primark heeft ook veel keus in grote maten bh’s ook zonder beugel.

1 like

Weet iemand een goeie highwaist flare/bootcut model jeans, beetje stevige en dikke stof?

1 like