Dames met een maatje meer

Weet niet hoe je tegenover shein staat? Als je dat vanavond bestelt kan het nog net op tijd thuis zijn, ik heb het laatst binnen 4 dagen thuis ontvangen.

Je kan zoeken op glitter jurk of sequin jurk en dan filteren op 4XL

2 likes

Woon je toevallig in Breda of omstreken? Ik heb nog een blauwe glitterjurk (geen pailletten maar echt glitter draad zeg maar) in de kast hangen, maar ik wil die wel terug (want ik draag hem zelf ook graag haha). Als je wil kan ik een foto maken, stuur dan maar een pb.

We kunnen hem ook wel heen en weer sturen trouwens als je niet in de buurt woont. Ik heb ook nog een zwarte pailletten short en een paars/roze glitter (dus glitterdraad) top trouwens. (Wil ik wel ook terug, maar lenen kan altijd)

3 likes

Super lief. Helaas woon ik niet in de buurt van Breda. Ik vind het aanbod om hem zelfs op en neer te sturen echt mega lief, maar dat hoeft niet hoor. Zo erg is de nood niet. Ik blijf nog even doorzoeken en anders pak ik iets anders uit mn kast.

Heb ondertussen wel een zwarte glittertop en glitterrok combi op het oog, heb liever iets met meer kleur, maar als ik dat niet kan vinden zijn het goede opties.

3 likes

Ik twijfel een beetje of ik hier typ of in psychisch praattopic, maar ik denk dat hier meer mensen zijn die eventueel tips hebben. De laatste tijd zit mijn lichaam me zo in de weg. Ik ben uit alle ‘standaard’ winkels gegroeid en ben mijn stijl volledig kwijt. Ik draag zwart, oversized en ik word verdrietig van mezelf in de spiegel. Hebben jullie ook zo’n moment gehad (of misschien nog steeds wel eens?). Ik bedoel zeker niet dat je ongelukkig met jezelf moet zijn met een grotere maat, MAAR ik kan me wel voorstellen dat dat zo zou kunnen zijn bij meer mensen.
Kopen jullie alles op internet? Ik kan echt amper winkels vinden waarvan ik in de kleding pas. En hoe hebben jullie je stijl uitgevonden? Het voelt vaak alsof ik niet eens echt een stijl kan kiezen maar je eerder gewoon blij met zijn met iets wat past en er redelijk uit ziet. Sorry enorme klaagzang, maar ik wil zo graag weer plezier halen uit kleding, aankleden en mijn stijl vinden.

4 likes

Ik koop inderdaad op internet want winkels hebben ze het sowieso niet. En vaak ben je al blij dat ze iets hebben wat niet afschuwelijk is.

Zit zelf nu in de modus dat ik geen kleding koop want ga toch nergens heen en ook al is t kledingstuk leuk, heel blij word ik alsnog niet van het spiegelbeeld.

H&m heeft soms wat leuks, ook heel vaak dat je denkt hoe verzin je het. New look heeft wel leuke dingen. En zalando is ook veel te vinden maar vaak duur ook.

2 likes

Ik koop alles online.
Ik kom eigenlijk geen kleding winkel meer binnen. Ik weet van een aantal merken mijn maat en die collecties houd ik in het oog.

2 likes

Ik herken dit heel erg en koop ook alles online.

2 likes

Ik droeg ook lange tijd alleen maar zwart. Ik heb op een gegeven moment een kleurenconsult gedaan bij een vrouw en sindsdien weet ik beter welke kleuren mij wel staan (zwart niet) en ben ik daarmee aan het experimenteren. Ik heb mij vervolgens aangesloten bij een plus size kledingketting (via clothing loop) en ben daar alle kleding met de verkeerde kleuren in gaan doen en kleding met mijn goede kleuren uit de tassen gaan halen. Nu ik meer kleding heb die mij goed staat kwa kleur en ontstaat er ook langzaam een eigen stijl. Trends ben ik overigens niet echt mee bezig.

Edit: ik koop ook online of bij Paprika in Hoog Catharijne (Utrecht)

3 likes

Wat mij hielp is veel mensen die grote maten mode inspiratie posten op insta gaan volgen. Zo zag ik dat er echt veel mogelijk is

6 likes

Herken je gevoel idd. Ik ben wel al jaren dik en pas geen kleding uit fysieke winkels. Ik heb ook wel gekeerd om naar mijn lichaam te kijken wat mooi staat. Ik heb bijv smallere schouders en mijn buikomvang is breder. Waardoor ik toch vaak kijk naar boven kleding wat uitloopt ipv recht. Draag ik ook wel maar toch minder omdat het dan strak zit. Als je dat wil je hoeft je niet te kleden naar je lichaam natuurlijk. Waar jij je goed bij voelt . En ik doe veel met accessoire, om iets basic leuk aan te kleden. Online waar ik shop is, veromoda, only curve, zalando, wehkamp , mango heeft online ook grotere maten, msmode heeft soms ook leuke dingen. En ik ga er altijd van uit dat ik meer betaal dan kleinere maten.

3 likes

Thanks voor de vele lieve reacties! Ik ga de tips bekijken. Ik was van de week bij ulla popken geweest maar daar werd ik erg verdrietig van. Zo niet ik!

Snap ik het is heel erg zoeken soms. Je hebt ook nog asos natuurlijk.

2 likes

Wie vind jij leuk om te volgen?

2 likes

Roomscontent, sjoukjevdheide, Maai_style, Josinewille, Roseklerenzooi, Hetismarg en Irina Touw (deze ook op youtube, rest op insta). Dit zijn mijn favorieten. Allemaal uit Nederland wel, maar dat vind ik zelf prettiger omdat ik dan de kleding etc. zelf ook makkelijk kan kopen.

5 likes

Alles online: Lucy & Yak voor broeken, Monki voor jurken en broeken (maar ze hebben de grootste maten helaas eruit gehaald), H&M gaat in de gewone collectie soms tot 50, Uniqlo mannen voor basics (maar die zocht je niet, geloof ik), Zalando voor Adidas en Levi grote maten.

5 likes

Leuk ben ze gaan volgen. Nog een tip voor iedereen gutsy.fashion op insta. Zij maakt kleding voor xxs tot 6xl en costum

2 likes

Ja een aantal van deze wilde ik ook tippen, en weer wat leuke nieuwe inspiratie gevonden, thanks!

En vrouwen als lotte van eijk voor de peptalk dat het leven echt te kort is om jezelf vanalles te ontzeggen vanwege je gewicht

5 likes

Buiten MS Mode, Curve only/vero moda, zalando, h&m etc. vind ik Bonprix ook nog wel een aanrader.
Je moet goed zoeken vind ik, maar er zitten wel echt leuke items tussen.
Zelf was ik op zoek naar wat stoffen (dus geen jeans) broeken en dan wide fit en heb daar hele leuke (vind ik) gevonden. Ook jurkjes en co-ord setjes zijn leuk. Gaan over het algemeen altijd tot maat 50 maar vaak ook tot 54/56 geloof ik.

Oh en Zizzi vind ik ook echt leuk (wel prijzig).

En Elomi voor badkleding is echt top (ook voor normale bh’s overigens).

4 likes

Overigens vind ik het ook echt heel kut hoe vreselijk beperkt je keuze is fysieke winkels word als je buiten de standaard maten valt. Ik vind het alleen nog leuk om schoenen te shoppen, voorderest bij voorkeur online. Alleen fysiek als ik op voorhand al weet dat ik er wel in pas. ZO geen zin in de teleurstelling ter plekke

1 like

Je hebt overigens ook wel winkels waar je plussize kan shoppen fysiek. Ligt er wel aan welke maat je hebt waarschijnlijk.
Primark heeft soms leuke dingen (wel echt een hit of miss), MS mode vind ik zelf leuke items hebben, h&m heeft soms wel xxl (draag ik aan de bovenkant met maat 48/50), Norah heeft soms leuke items en je hebt in steden ook plussize winkels waar je de curve lijnen van only/veromoda/pieces, zizzi etc kan shoppen.
Zelf woon ik in Breda, maar hier zit er een. In Roosendaal zit ook een hele leuke (grote) winkel en Rebels in Oisterwijk is ook een aanrader.

1 like