Herken je gevoel idd. Ik ben wel al jaren dik en pas geen kleding uit fysieke winkels. Ik heb ook wel gekeerd om naar mijn lichaam te kijken wat mooi staat. Ik heb bijv smallere schouders en mijn buikomvang is breder. Waardoor ik toch vaak kijk naar boven kleding wat uitloopt ipv recht. Draag ik ook wel maar toch minder omdat het dan strak zit. Als je dat wil je hoeft je niet te kleden naar je lichaam natuurlijk. Waar jij je goed bij voelt . En ik doe veel met accessoire, om iets basic leuk aan te kleden. Online waar ik shop is, veromoda, only curve, zalando, wehkamp , mango heeft online ook grotere maten, msmode heeft soms ook leuke dingen. En ik ga er altijd van uit dat ik meer betaal dan kleinere maten.
Thanks voor de vele lieve reacties! Ik ga de tips bekijken. Ik was van de week bij ulla popken geweest maar daar werd ik erg verdrietig van. Zo niet ik!
Snap ik het is heel erg zoeken soms. Je hebt ook nog asos natuurlijk.
Wie vind jij leuk om te volgen?
Roomscontent, sjoukjevdheide, Maai_style, Josinewille, Roseklerenzooi, Hetismarg en Irina Touw (deze ook op youtube, rest op insta). Dit zijn mijn favorieten. Allemaal uit Nederland wel, maar dat vind ik zelf prettiger omdat ik dan de kleding etc. zelf ook makkelijk kan kopen.
Alles online: Lucy & Yak voor broeken, Monki voor jurken en broeken (maar ze hebben de grootste maten helaas eruit gehaald), H&M gaat in de gewone collectie soms tot 50, Uniqlo mannen voor basics (maar die zocht je niet, geloof ik), Zalando voor Adidas en Levi grote maten.
Leuk ben ze gaan volgen. Nog een tip voor iedereen gutsy.fashion op insta. Zij maakt kleding voor xxs tot 6xl en costum
Ja een aantal van deze wilde ik ook tippen, en weer wat leuke nieuwe inspiratie gevonden, thanks!
En vrouwen als lotte van eijk voor de peptalk dat het leven echt te kort is om jezelf vanalles te ontzeggen vanwege je gewicht
Buiten MS Mode, Curve only/vero moda, zalando, h&m etc. vind ik Bonprix ook nog wel een aanrader.
Je moet goed zoeken vind ik, maar er zitten wel echt leuke items tussen.
Zelf was ik op zoek naar wat stoffen (dus geen jeans) broeken en dan wide fit en heb daar hele leuke (vind ik) gevonden. Ook jurkjes en co-ord setjes zijn leuk. Gaan over het algemeen altijd tot maat 50 maar vaak ook tot 54/56 geloof ik.
Oh en Zizzi vind ik ook echt leuk (wel prijzig).
En Elomi voor badkleding is echt top (ook voor normale bhās overigens).
Overigens vind ik het ook echt heel kut hoe vreselijk beperkt je keuze is fysieke winkels word als je buiten de standaard maten valt. Ik vind het alleen nog leuk om schoenen te shoppen, voorderest bij voorkeur online. Alleen fysiek als ik op voorhand al weet dat ik er wel in pas. ZO geen zin in de teleurstelling ter plekke
Je hebt overigens ook wel winkels waar je plussize kan shoppen fysiek. Ligt er wel aan welke maat je hebt waarschijnlijk.
Primark heeft soms leuke dingen (wel echt een hit of miss), MS mode vind ik zelf leuke items hebben, h&m heeft soms wel xxl (draag ik aan de bovenkant met maat 48/50), Norah heeft soms leuke items en je hebt in steden ook plussize winkels waar je de curve lijnen van only/veromoda/pieces, zizzi etc kan shoppen.
Zelf woon ik in Breda, maar hier zit er een. In Roosendaal zit ook een hele leuke (grote) winkel en Rebels in Oisterwijk is ook een aanrader.
Ik vind dit zo jammer. Ik heb winkelen altijd heel leuk gevonden en echt nooit geweten hoe kut het is als je buiten de standaard maten valt (al hangt bij vero moda nu vooral voor twaalfjarigen volgens mij. Soms pak ik een croptop en denk ik echt huh is dit volwassenen?!)
Is echt nog zoveel te winnen op plussize gebied. Ik mis de miss etam ook nog steeds (wel weer op internet maar de winkel was leuker)
Ik ga altijd naar de ms mode en koop het gewoon daar. Ik geef er zelf niet zoveel om of het leuk is of stom want ik zit gewoon op kantoor of thuis, tuurlijk doe ik soms wel eens dingen buiten de deur maar i donāt really care.
Ik draag meestal een jeans of zwarte broek met een shirtje of blousje erop en in de zomer korte broekjes of skorts. Ik shop verder heel soms nog bij primark en ik ga wel eens naar de Rebels waar ze dingen hebben van only carmakoma en mango violeta als ik echt iets leuks wil of nodig heb maar in mn daily life geef ik daar weinig om. Heb t losgelaten.
Ik koop vrijwel al mijn kleding online bij
ASOS, Boohoo curve en/of Daisy Street plus
C&A heeft af en toe ook nog wel eens wat
Val je ver buiten de ānormale matenā? Ik koop ook alles online bijna, maar ik kan fysiek m wel bij eerdergenoemde winkels terecht maar ook bij de grotere winkels zoals Rinsma modeplein en The Stone. Ook de particulier eigendom winkels ipv ketens hebben vaak een veel breder aanbod qua maten.
Daarnaast heb ik maat 44/46 boven onder 46/48 (postuur lolly). En lukt t me echt wel om ook voor beide onderdelen kleding te vinden bij niet-grote maten ketens zoals my-jewellery, guts en gusto, Costes, cotton club, harper &yve, ydence, omoda. Want shop de shape en shop de stretch.
Ik hou zelf niet van de grote maten winkels, wel voor de basics hoor, goeie broeken etc, want dat is echt niet mijn stijl en toen ik dat nog wel deed merkte ik dat ik er ongelukkig van werd, ben je dik moet je ook nog dingen aan die echt niet bij je passen.
Ulla popken heeft online veeeel meer. Bijv van zoān soort eigen merk Studio Untold. Maar dat is wel best kleurrijk bijvoorbeeld.
Ik shop veel bij Bonprix, wibra ( bepaalde lijnen gaat tot 56), vero moda carmako ( of zoiets haha) , miss Etam online en enigzins omstreden: shein curve. De laaste omdat de kleding erg draagbaar is voor grote maten.
Bonprix is elke keer zoān mysterie voor mij, krijg er heel vaak ads voor met superleuke dingen en dan ga ik naar die website en dan denk ik huh waar the fuck zijn al die leuke dingen nou Maar goed zoeken dus
Hahah ik snap je! Het is echt goed zoeken, filters gebruiken en eindeloos scrollen. Er zit heel veel tussen wat ik persoonlijk niks vind, maar met sommige dingen ben ik heel blij.
Bij mij heeft een kleurenanalyse ook echt heel goed geholpen. Meest bekende is de 16 kleuren (met subtypes in elk seizoen). Maar ook David Zyla kan interessant zijn. Hij gaat uit van basis kleuren die in je ogen, lippen, huid, haar etc zitten die je complementeren.
Daarnaast ben ik in het Kibbe style ID gat gevallen en dat is eigenlijk juist heel fijn. Door te kijken naar de vormen van je lichaam in termen als ying en yang, lengte, botstructuur etc. voelt het vrijwel zonder oordeel. De stand en scherpte/breedte van o.a. je schouders kan je nou eenmaal niet veel aan doen. Je Kibbe ID geeft ook āadviezenā over wat je het beste staat qua vorm en focus. Voor mij was het echt een eye opening om als Soft Dramatic geen color blocking meer te dragen en juist de nadruk te leggen op mijn lengte.
Leuke influencers om te volgen zijn o.a. Edith dohmen en Laure Dierckx.