Ik vind dit zo jammer. Ik heb winkelen altijd heel leuk gevonden en echt nooit geweten hoe kut het is als je buiten de standaard maten valt (al hangt bij vero moda nu vooral voor twaalfjarigen volgens mij. Soms pak ik een croptop en denk ik echt huh is dit volwassenen?!)
Is echt nog zoveel te winnen op plussize gebied. Ik mis de miss etam ook nog steeds (wel weer op internet maar de winkel was leuker)
Ik ga altijd naar de ms mode en koop het gewoon daar. Ik geef er zelf niet zoveel om of het leuk is of stom want ik zit gewoon op kantoor of thuis, tuurlijk doe ik soms wel eens dingen buiten de deur maar i don’t really care.
Ik draag meestal een jeans of zwarte broek met een shirtje of blousje erop en in de zomer korte broekjes of skorts. Ik shop verder heel soms nog bij primark en ik ga wel eens naar de Rebels waar ze dingen hebben van only carmakoma en mango violeta als ik echt iets leuks wil of nodig heb maar in mn daily life geef ik daar weinig om. Heb t losgelaten.
Ik koop vrijwel al mijn kleding online bij
ASOS, Boohoo curve en/of Daisy Street plus
C&A heeft af en toe ook nog wel eens wat
Val je ver buiten de ‘normale maten’? Ik koop ook alles online bijna, maar ik kan fysiek m wel bij eerdergenoemde winkels terecht maar ook bij de grotere winkels zoals Rinsma modeplein en The Stone. Ook de particulier eigendom winkels ipv ketens hebben vaak een veel breder aanbod qua maten.
Daarnaast heb ik maat 44/46 boven onder 46/48 (postuur lolly). En lukt t me echt wel om ook voor beide onderdelen kleding te vinden bij niet-grote maten ketens zoals my-jewellery, guts en gusto, Costes, cotton club, harper &yve, ydence, omoda. Want shop de shape en shop de stretch.
Ik hou zelf niet van de grote maten winkels, wel voor de basics hoor, goeie broeken etc, want dat is echt niet mijn stijl en toen ik dat nog wel deed merkte ik dat ik er ongelukkig van werd, ben je dik moet je ook nog dingen aan die echt niet bij je passen.
Ulla popken heeft online veeeel meer. Bijv van zo’n soort eigen merk Studio Untold. Maar dat is wel best kleurrijk bijvoorbeeld.
Ik shop veel bij Bonprix, wibra ( bepaalde lijnen gaat tot 56), vero moda carmako ( of zoiets haha) , miss Etam online en enigzins omstreden: shein curve. De laaste omdat de kleding erg draagbaar is voor grote maten.
Bonprix is elke keer zo’n mysterie voor mij, krijg er heel vaak ads voor met superleuke dingen en dan ga ik naar die website en dan denk ik huh waar the fuck zijn al die leuke dingen nou Maar goed zoeken dus
Hahah ik snap je! Het is echt goed zoeken, filters gebruiken en eindeloos scrollen. Er zit heel veel tussen wat ik persoonlijk niks vind, maar met sommige dingen ben ik heel blij.
Bij mij heeft een kleurenanalyse ook echt heel goed geholpen. Meest bekende is de 16 kleuren (met subtypes in elk seizoen). Maar ook David Zyla kan interessant zijn. Hij gaat uit van basis kleuren die in je ogen, lippen, huid, haar etc zitten die je complementeren.
Daarnaast ben ik in het Kibbe style ID gat gevallen en dat is eigenlijk juist heel fijn. Door te kijken naar de vormen van je lichaam in termen als ying en yang, lengte, botstructuur etc. voelt het vrijwel zonder oordeel. De stand en scherpte/breedte van o.a. je schouders kan je nou eenmaal niet veel aan doen. Je Kibbe ID geeft ook ‘adviezen’ over wat je het beste staat qua vorm en focus. Voor mij was het echt een eye opening om als Soft Dramatic geen color blocking meer te dragen en juist de nadruk te leggen op mijn lengte.
Leuke influencers om te volgen zijn o.a. Edith dohmen en Laure Dierckx.
Misschien kan je is kijken op de insta/website van rachaelrenae zij heeft het ook onder anderen over hoe je je eigen stijl kan vinden (dit is trouwens geen dik persoon) maar vind haar wel inspirerend, niet alleen betreft kleding. verder volg ik oa maddychurm, melworeit, brittanyboyack, sarabrowndesign, libsfaulk, cicely.rae, midsizemillennial.
Edith was toch zo’n wappie geworden?
Ooh dat klinkt ook wel als iets voor mij. Ga ik me vanavond in verdiepen
Klopt, maar in haar Youtube video’s komt daar niks van terug wat ik merk dan.
long shot misschien maar iemand die deze destijds heeft gekocht in jeansblauw die hem niet draagt? Ik zou heel graag nog de spijkervariant willen maar hij is er niet meer.
Er was een verwarde man (als in, daadwerkelijk verward. Hardop tegen zichzelf praten noem maar op) die samen met mij de tram in stapte.
Hij hield de deur voor me open en zei dat big momma erin mocht, ik dus. Dat herhaalde hij verschillende keren. Ik negeerde het want er was overduidelijk geen gesprek met deze man te voeren en het was ook niet onaardig bedoeld. Daarna kwam hij naast ons zitten en zei hij dat hij me mooi vond en dat ie jaloers was op mijn vriend.
Het was allemaal niet slecht bedoeld maar om meerdere keren big momma genoemd te worden voelde wel kut
Ik vind het juist heel lief.
Iemand wel eens besteld bij Cider? Ik zie dat ze leuke fleecetruien voor het najaar hebben, maar ik ben bang dat het een beetje Ali/Shein kwaliteit is maar dan voor meer geld haha.
Volgens mij is het ali shein kwaliteit.
Ik heb een keer besteld en vond het wel prima
Edit: ik zou er alleen niet nog een keer bestellen want is ultra fast fashion
Hebben jullie nog tips voor merken die spijkerbroeken met stretch verkopen? Ik heb vrijwel altijd een opgeblazen buik en wil gewoon een comfy broek, ipv de hele dag ongemak, omdat mijn buik pijn doet. Ik heb al twee broeken van Only Carmakoma die fijn zitten, maar hun maten slaan nergens op. Ik heb ook best bolle billen trouwens.