Datingapps

Amazing! Echt waar deze wereld… maar op zich ook wel weer een voorspelbaar ‘gat in de markt’.

Oh ja dit herinnert me aan die full service background checks, dat was jij toch die het daarover had ? :rofl:

4 likes

Hahaha dat weet ik niet meer! Maar ik doe zelf wel altijd een kleine background check. En als hun insta openbaar is even hun volgers checken haha.

3 likes

Even voor de duidelijkheid, ik analyseer niet heel mijn gesprek met AI hoor. Alleen wanneer ik zelf sterk het gevoel krijg dat er iets niet juist zit, maak ik een print screen van het bericht waar het over gaat en plak in chat gpt en vraag om het te analyseren.
Uiteindelijk volg ik wel steeds mijn gevoel, maar het helpt wel om in een vroeg stadium bepaalde flags op te merken. Of omgekeerd ook, dan toch wel iets positief te zien waar ik over kijk. Net zoals je een print screen naar een vriendin zou sturen en zij haar mening heeft

1 like

Ik zit daar ook in en heb al meerdere keren mijn ervaring kunnen posten :joy: i get around hahaha
Trouwens beide guys nooit gezien want voelde fishy voordat de 1e date plaatsvond

2 likes

Hahaha ik zit ook in zo’n groep maar nog nooit zelf iets gepost of een bekende tegen gekomen. Meeste types die gepost worden zijn m.i. ook wel van het kaliber tinder swindler of mannen die niet zo ‘netjes’ met vrouwen omgaan.

3 likes

Welke groep is dat? Ik wil joinen maar ik kom duh want engelse naam alleen maar engelse groepen tegen

3 likes

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die groep, for research purposes.

2 likes

Ik zit er ook in, voor de juice

??? Sicke taal. Doet de link het?

15 likes

Ja hij doet het!

1 like

Die facebook groepen zijn echt niet OK. Het is niet omdat je op een dating app zit, dat je foto zomaar overal gedeeld moet worden en je semi openbaar besproken moet worden?
Ik zou er niet mee kunnen lachen als mijn profiel ergens gedeeld zou worden.

9 likes

Noob vraag maar zien mensen het als je lid wordt van de groep?

Er wordt toch niet altijd een foto gedeeld? Tenminste de groep waar ik in zat.

Ah neen? Ik zit niet in die groepen maar zo begreep ik het. Wel andere info waarmee iemand herkend kan worden dan?
Het hele punt is toch dat je zegt ik date deze persoon, wie kent diegene en heeft er meer info over? Of heb ik het verkeerd begrepen?

1 like

Jawel hoor. Ik zie heel veel foto’s van mannen voorbij komen. Fictief voorbeeld: (en dan in het Engels)

“Dit is Daan, hij komt uit Gouda en is 34 jaar. Zijn hobby’s zijn fietsen en bierbrouwen. We hebben volgende week een date. Iemand ervaring met deze man, iets waar ik op moet letten?”

Wat een bizarre Facebook-groep. En waarom is alles in het Engels?

3 likes

Naja het gaat toch om de privacy als geheel. Ik vind het ook dubieus hoor. Stel je voor dat delen van je privé chats of details over je dates op Reddit of Facebook of waar dan ook opduiken, dat zouden velen toch een nachtmerrie vinden denk ik?

3 likes

Ik vind het ook vrij idioot. Vooral dat mensen even iemand plaatsen om het te checken. Een waarschuwing voor een eng/naar figuur kan ik me ergens misschien nog voorstellen.

5 likes

Ja echt raar. Zo wil ik helemaal niet in het date-leven staan ook.

Ik heb een collega die iemand die ze ontmoet heeft via Tinder eerst helemaal gaat onderzoeken op Google, Facebook etc. Echt graven. Als je er zo wantrouwend in staat moet je misschien niet gaan daten.

7 likes

Ja ok, heel goed punt. Zo had ik er nog niet naar gekeken eerlijk gezegd. Screens van gesprekken of citaten delen kan net zo goed een inbreuk zijn natuurlijk (net als andere gegevens uiteraard).

1 like

Poeh, ik was nieuwsgierig dus ben even gaan kijken en zie gelijk een gast erin staan waarmee ik ooit 1 date heb gehad, met de open vraag of iemand iets over hem weet. Vind dat best bezwaarlijk inderdaad.

3 likes

Maar draai dit ook even om. Zou jij het prettig vinden als een match in een Facebookgroep gaat vragen of iemand jou kent en waar ze op moeten letten?

4 likes