Datingapps

Er wordt toch niet altijd een foto gedeeld? Tenminste de groep waar ik in zat.

Ah neen? Ik zit niet in die groepen maar zo begreep ik het. Wel andere info waarmee iemand herkend kan worden dan?
Het hele punt is toch dat je zegt ik date deze persoon, wie kent diegene en heeft er meer info over? Of heb ik het verkeerd begrepen?

1 like

Jawel hoor. Ik zie heel veel foto’s van mannen voorbij komen. Fictief voorbeeld: (en dan in het Engels)

“Dit is Daan, hij komt uit Gouda en is 34 jaar. Zijn hobby’s zijn fietsen en bierbrouwen. We hebben volgende week een date. Iemand ervaring met deze man, iets waar ik op moet letten?”

Wat een bizarre Facebook-groep. En waarom is alles in het Engels?

3 likes

Naja het gaat toch om de privacy als geheel. Ik vind het ook dubieus hoor. Stel je voor dat delen van je privé chats of details over je dates op Reddit of Facebook of waar dan ook opduiken, dat zouden velen toch een nachtmerrie vinden denk ik?

3 likes

Ik vind het ook vrij idioot. Vooral dat mensen even iemand plaatsen om het te checken. Een waarschuwing voor een eng/naar figuur kan ik me ergens misschien nog voorstellen.

5 likes

Ja echt raar. Zo wil ik helemaal niet in het date-leven staan ook.

Ik heb een collega die iemand die ze ontmoet heeft via Tinder eerst helemaal gaat onderzoeken op Google, Facebook etc. Echt graven. Als je er zo wantrouwend in staat moet je misschien niet gaan daten.

7 likes

Ja ok, heel goed punt. Zo had ik er nog niet naar gekeken eerlijk gezegd. Screens van gesprekken of citaten delen kan net zo goed een inbreuk zijn natuurlijk (net als andere gegevens uiteraard).

1 like

Poeh, ik was nieuwsgierig dus ben even gaan kijken en zie gelijk een gast erin staan waarmee ik ooit 1 date heb gehad, met de open vraag of iemand iets over hem weet. Vind dat best bezwaarlijk inderdaad.

3 likes

Maar draai dit ook even om. Zou jij het prettig vinden als een match in een Facebookgroep gaat vragen of iemand jou kent en waar ze op moeten letten?

4 likes

Huh nee, ik zeg juist dat ik die groepen helemaal niet ok vind ?

2 likes

Mannen van eind 30 of in de 40 die in hun datingapp-profiel hebben staan nog niet te weten waar ze naar op zoek zijn, of alleen “short-term fun” willen, maar wel aangeven kinderen te willen.

Ik wens ze veel succes :clown_face:

16 likes

Was een algemene reactie op t gesprek dat hier gevoerd werd over dit soort groepen, niet bedoelt als in dat jij het wel prima vond!

3 likes

Eventueel voor een Tweede Leg.

1 like

Zoals Albert (als je b&b vol liefde kijkt)

3 likes

Ja tja deze mannen hebben nu én straks prima succes want de biologie staat aan hun kant :persevere:

3 likes

Letterlijk, die kreeg toch 2 kinderen op z’n 52e?

4 likes

Op z’n 56e en 58e zelfs.

3 likes

Waaaarom zitten er zoveel mensen in een open relatie :broken_heart: Elke keer als ik iemand zie die mij aanspreekt en ik wil liken zie ik dat ze niet monogaam zijn :sob: Natuurlijk helemaal prima, maar voor mij al geen match.

12 likes

Ja zo irritant! Daar zijn toch speciale apps voor? Ga daar dan heen

8 likes

ik ben echt klaar met de apps dat ik ze eigenlijk wil verwijderen. maarja hoe kom ik dan aan dates :joy: niet dat tinderdates nou zo geweldig zijn maar je weet het nooit he. the struggle

4 likes