Datingapps

Ik was ook vab plan het met hem te eindigen en niet meer te daten.
Ben ik helemaal bewust van.

Neemt niet weg dat het een klote actie is en ik me kut voel

2 likes

Oh ja dat zou ook nog kunnen natuurlijk!
Nou is het zo’n app er natuurlijk om te doen om zo veel mogelijk geld uit zo veel mogelijk mensen te persen, niet om gelukkige huwelijken tot stand te brengen

zou er nog een betaalde optie voor vrouwen aan toe kunnen voegen: ‘neem mijn dislikes serieus’ voor een extra 5 euro per maand :rofl:

Ik herken me in haar woorden. De trigger is het terugtrekken van dates. Dus wanneer ik niet date heb ik er ook geen last van. Een langere tijd niet daten zal dat niet veranderen. Misschien therapie maar anders start het gelijk weer met het beginnen van daten.

1 like

Ik herken dit ook wel. Daten en dan met name de onzekerheid tijdens/na dates kunnen me ook best wel ontregelen. Op de korte termijn helpt niet daten maar op de lange termijn niet.

3 likes

Het houdt niet op joh. Ik praat nu met een match op whatsapp maar hij woont direct 1:30 hier vandaan. :joy:
Er is ook altijd wel iets aan de hand.

1 like

Ik snap hem heel goed. Als een man dit omgekeerd zou doen zou iedereen hem hier een red flag noemen. Je wil het afbreken, zegt een date af omdat je aan jezelf wil werken en vervolgens komt hij je wel tegen op Bumble. Ik zou er ook klaar mee zijn als iemand dat bij mij zou doen.

21 likes

Ja, ergens heb je wel gelijk. Alleen waren we niet exclusief en wou ik vooral tijd om te bedenken of we verder gingen, aangezien hij niet goed met mn grenzen omging. Maar ik snap je punt helemaal

2 likes

Grappig ik ging voor de gein afgelopen week op Bumble kijken en toen was ik verbaasd hoeveel mensen nog monogaam waren. Zelfs in de datingfase verwachten mensen exclusiviteit, terwijl ik heel duidelijk in mijn profiel heb staan dat dit geen optie is. Blijkbaar is mijn beeld gekleurd door een half jaar op Feeld want ik mijn beleving staat iedereen daar tegenwoordig veel opener in. Zelf wel single overigens, maar dacht bij Bumble kan je ook ENM aanvinken, maar die pool was zo leeg.

2 likes

Het is of: méga saai, huisje boompje beestje in Beverwijk of enigszins interessant maar dan ENM of niet toe aan een relatie. De middenweg is bezet denk ik. Ik wil gewoon een leuke guy met een snor of een knot of een oorbel of een neuspiercing of een tattoo (of alles) met interessante interesses die een monogame relatie wil als het klikt maar niet per se kinderen wil of meteen wil samenwonen. :smiling_face_with_tear: niet rechts, niet té lelijk, enigszins emotioneel volwassen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

30 likes

Niet raar, maar in zijn algemeen had ik het idee dat mensen er opener in stonden. Of iig dat het vrij normaal is om met meerdere mensen te daten als je geen relatie hebt.

1 like

Maar jij treft dan mensen die zeggen wil wel meteen exclusief daten ofzo? Want dat heb ik echt nog nooit meegemaakt of in iemands profiel gezien. Ook andersom niet, zou het ook vreemd vinden om er in je profiel te zetten dat je tijdens het daten mogelijk ook met anderen date.

10 likes

Nou gister had ik een super leuk gesprek, maar hij had afgelopen tijd met iemand gedate (nu dus over) die een fwb had, maar hij had het niet getrokken als zij met haar fwb had blijven afspreken. Ik zei maar waarom like je mijn profiel dan? Sterkte nog, hij had mij al op date gevraagd maar ik was terughoudend. Was van de week ook al met iemand op een vrij spontane date geraakt die geen ‘tweede keus’ wenste te zijn, want dat kon zijn ego niet aan. In andere gesprekken was het soms ook van ‘maar hoe zie je dat voor je dan?!’. Alsof ik echt hele rare dingen zei :joy:

Maar dit is opzich niet heel gek toch? Ik weet niet hoelang ze al aan het daten waren, maar na een paar weken/maanden daten lijkt het me niet heel gek dat je dan exclusief met elkaar gaat daten (als je met een serieuze intentie date dan) en dan past een fwb daar niet heel goed meer bij lijkt mij.

15 likes

Haha maar dit maakt me ook wel nieuwsgierig naar hoe jij het voor je ziet, maar misschien heb je dat duidelijk in je profiel. Zoek je een open relatie of meer een losse manier van daten? Of wil je wel monogamie maar gewoon niet in het begin? Ik denk dat het aantal mensen dat uit eindelijk een monogame relatie zoekt op bumble wel groter is dan op feeld. Ik vind de crowd op feeld eigenlijk ook leuker en opener (de enm boys die er zitten voor een ego boost daargelaten). Ik denk dat je op bumble ook wel veel gelijkgestemden kunt vinden maar dat je er veel duidelijker over moet communiceren nog voor je op date gaat, want er zijn ook wel veel mensen die totaal niet open zijn op die manier. Denk ook dat je in de grotere steden meer kans hebt

Dat ‘waarom like je dan mijn profiel’ is trouwens heel vaak een probleem, ook als het om andere dingen gaat. Mannen lezen gewoon niet goed. In mijn ervaring moest ik mijn verwachtingen van ‘een leuk gesprek’ ook bijstellen. Op de apps is het gewoon veel kaf, weinig koren. Ik jouw geval dus op dit vlak maar in mijn geval weer op andere vlakken

4 likes

Ik heb in mijn bio staan dat ik open sta voor alles van casual, fwb tot serieuzer, maar monogamie geen optie is. Was langzaam aan het idee aan het wennen aan het idee van iets vaster. Heb best wel leuke contacten opgedaan via Feeld, maar in het weekend is iedereen toch bij zijn vriendin en/of gezin. Maar het idee van een iemand die dan al zijn pijlen op mij richt, maakt mij (nog) erg benauwd :sweat_smile:

Los daarvan vind ik de gesprekken op Bumble ook veel minder leuk idd. Ik zit er echt aan te trekken. Prima dat ik het gesprek moet openen, maar op een gegeven moment zou een vraag terug wel leuk zijn.

1 like

Ah dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde dat je in je profiel had dat je niet meteen exclusief wilde daten met iemand maar dat wel de intentie was om uiteindelijk exclusief te daten.

Ik snap dat niet, als je exclusief date dan heb je toch gewoon een monogame relatie? Maar dan durf je het geen label te geven ofzo.

2 likes

Ja ik snap ergens wel wat je bedoelt, maar ik vind het zelf bijvoorbeeld best snel om na iets van 10 dates er al het label relatie op te plakken terwijl ik het na 10 dates ook niet zo chill meer zou vinden als iemand nog heel actief met een fwb zou af gaan spreken. Dus dan kom je al snel op ‘exclusief daten’ wat eigenlijk best een gek iets is inderdaad.

6 likes

Je hebt genoeg mensen die je exclusief willen nĂžken maar je niet leuk genoeg vinden voor een relatie.

7 likes

Ik vind exclusief daten ook wel een soort voorstadium van een monogame relatie waarin je exclusief date (goh) maar nog niet elkaars vrienden/familie hebt ontmoet, nog geen kerst samen viert etc.
Dat zou ik exclusief daten noemen.

Wat Kauai zegt klopt ook haha

9 likes