Datingapps

Nou gister had ik een super leuk gesprek, maar hij had afgelopen tijd met iemand gedate (nu dus over) die een fwb had, maar hij had het niet getrokken als zij met haar fwb had blijven afspreken. Ik zei maar waarom like je mijn profiel dan? Sterkte nog, hij had mij al op date gevraagd maar ik was terughoudend. Was van de week ook al met iemand op een vrij spontane date geraakt die geen ‘tweede keus’ wenste te zijn, want dat kon zijn ego niet aan. In andere gesprekken was het soms ook van ‘maar hoe zie je dat voor je dan?!’. Alsof ik echt hele rare dingen zei :joy:

Maar dit is opzich niet heel gek toch? Ik weet niet hoelang ze al aan het daten waren, maar na een paar weken/maanden daten lijkt het me niet heel gek dat je dan exclusief met elkaar gaat daten (als je met een serieuze intentie date dan) en dan past een fwb daar niet heel goed meer bij lijkt mij.

15 likes

Haha maar dit maakt me ook wel nieuwsgierig naar hoe jij het voor je ziet, maar misschien heb je dat duidelijk in je profiel. Zoek je een open relatie of meer een losse manier van daten? Of wil je wel monogamie maar gewoon niet in het begin? Ik denk dat het aantal mensen dat uit eindelijk een monogame relatie zoekt op bumble wel groter is dan op feeld. Ik vind de crowd op feeld eigenlijk ook leuker en opener (de enm boys die er zitten voor een ego boost daargelaten). Ik denk dat je op bumble ook wel veel gelijkgestemden kunt vinden maar dat je er veel duidelijker over moet communiceren nog voor je op date gaat, want er zijn ook wel veel mensen die totaal niet open zijn op die manier. Denk ook dat je in de grotere steden meer kans hebt

Dat ‘waarom like je dan mijn profiel’ is trouwens heel vaak een probleem, ook als het om andere dingen gaat. Mannen lezen gewoon niet goed. In mijn ervaring moest ik mijn verwachtingen van ‘een leuk gesprek’ ook bijstellen. Op de apps is het gewoon veel kaf, weinig koren. Ik jouw geval dus op dit vlak maar in mijn geval weer op andere vlakken

4 likes

Ik heb in mijn bio staan dat ik open sta voor alles van casual, fwb tot serieuzer, maar monogamie geen optie is. Was langzaam aan het idee aan het wennen aan het idee van iets vaster. Heb best wel leuke contacten opgedaan via Feeld, maar in het weekend is iedereen toch bij zijn vriendin en/of gezin. Maar het idee van een iemand die dan al zijn pijlen op mij richt, maakt mij (nog) erg benauwd :sweat_smile:

Los daarvan vind ik de gesprekken op Bumble ook veel minder leuk idd. Ik zit er echt aan te trekken. Prima dat ik het gesprek moet openen, maar op een gegeven moment zou een vraag terug wel leuk zijn.

1 like

Ah dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde dat je in je profiel had dat je niet meteen exclusief wilde daten met iemand maar dat wel de intentie was om uiteindelijk exclusief te daten.

Ik snap dat niet, als je exclusief date dan heb je toch gewoon een monogame relatie? Maar dan durf je het geen label te geven ofzo.

2 likes

Ja ik snap ergens wel wat je bedoelt, maar ik vind het zelf bijvoorbeeld best snel om na iets van 10 dates er al het label relatie op te plakken terwijl ik het na 10 dates ook niet zo chill meer zou vinden als iemand nog heel actief met een fwb zou af gaan spreken. Dus dan kom je al snel op ‘exclusief daten’ wat eigenlijk best een gek iets is inderdaad.

6 likes

Je hebt genoeg mensen die je exclusief willen nøken maar je niet leuk genoeg vinden voor een relatie.

7 likes

Ik vind exclusief daten ook wel een soort voorstadium van een monogame relatie waarin je exclusief date (goh) maar nog niet elkaars vrienden/familie hebt ontmoet, nog geen kerst samen viert etc.
Dat zou ik exclusief daten noemen.

Wat Kauai zegt klopt ook haha

9 likes

Ik denk trouwens wel @Marqant dat hoewel het steeds vaker voorkomt om geen exclusieve relatie te hebben, het nog (?) iets extreem niche is. Ik vind een vraag als ‘hoe zie je dat voor je?’ en een date die zegt ‘dat kan m’n ego niet aan’ helemaaaal niet gek of verbazingwekkend.

6 likes

:sparkles: Prela :sparkles:

3 likes

Blijkbaar, maar op Feeld heb je eerder wat uit te leggen als je exclusief daten verwacht. Dat vind ik dan weer een heel raar concept.

En ik vind het niet raar als mensen zeggen dat ze dat niet aankunnen, maar wel als je dat weet en andere dates meerdere keren ter sprake zijn gekomen, en mij toch op date vraagt. Dat vind ik wel een beetje zonde van mijn tijd. Weet niet of hij had verwacht dat als ik hem zou zien ineens spontaan van gedachte zou veranderen ofzo :joy:

1 like

Ja maar Feeld is echt zo’n niche app.

Ik denk dat je gewoon wel vaak te maken zal krijgen met mensen die het wel interessant vinden maar het uiteindelijk niet kunnen, helaas. Zeker zonde van je tijd!

1 like

Dit ja! Ik spreek ook af via Feeld en ze vinden het allemaal leuk maar puntje bij paaltje kunnen de meesten er niet mee omgaan. Terwijl ik het er dan wel al vaak over heb gehad en open erover ben geweest. Kan natuurlijk, dat ze uiteindelijk terugkrabbelen maar wees dan niet zo enthousiast van tevoren

2 likes

Ik vind intimiteit zonder verplichtingen meer specifiek voor seks afspreken en leuke, casual dates iets wat beide kanten op kan gaan.

5 likes

Ik interpreteer het wel meer als gewoon fun willen en niets op lange termijn

5 likes

Ik interpreteer dat eerste meer als een friend with benefits, dus dat je naast seks ook leuke dingen doet samen. En die tweede meer een fuckbuddy die je alleen tussen de lakens ziet maar met wie je niet per se op dates gaat. :stuck_out_tongue: maar de interpretaties verschillen vast per persoon. Vaak denken mannen ook niet langer dan twee seconden na wat ze kiezen en blijken ze toch iets heel anders te willen dan ze daar ingevuld hebben.

5 likes

Dit is toch niet normaal :laughing: Ohja eerst een vragenlijst invullen voordat we gaan praten. Mannen zijn echt delulu

2 likes

What the actual fuck?? Deze man is zeker delulu, wie denkt hij wel niet wie hij is? Harde eisen en veel, nogal persoonlijke, vragen. Is dit via Feeld?

7 likes

Raw sex :sob:

7 likes