Voor mij is het dat je direct makkelijk kunt wegpraten en jezelf kunt zijn gevoelsmatig. Als ik me heel ongemakkelijk voel na de eerste 5 minuten is dat vaak geen goed teken.
Als een eerste date geforceerd aanvoelt, weet ik al dat er geen tweede date gaat komen.
Zoeken naar gespreksonderwerpen, veel stiltes en inderdaad nadenkend of ik niet iets gek pf verkeerds zeg of doe zijn voor mij wel signalen dat het niet de juiste persoon is.
Ik heb over het algemeen ook leuke eerste dates, het verschil tussen wil ik verder met deze persoon of niet zit em in of ik me ook aangetrokken voel en mentaal geprikkeld. Dus ik weet niet of ik je letterlijke vraag kan beantwoorden.
Wat wel misschien een tip is: jij kan in een interactie ook bijdragen aan dat de ander een klik met jou voelt. Jouw houding tov de ander maakt uit voor de dynamiek, hoe op zn gemak de ander zich bij jou voelt, dan weer hoe open hij tegen je durft te zijn. Het is ook fijn om hieraan te denken, want hier heb je invloed op. In tegenstelling tot wat de ander van jou vindt, waar je toch maar heel beperkt controle over hebt en bovendien nooit echt goed weet in het begin. Beter die onzekere afvragingen links laten liggen en focussen op waar je wel invloed op hebt! Dan kunnen eerste dates in het algemeen heel leuk zijn, los van de uitkomst!
Ik denk om eerlijk te zijn dat âmisgaanâ en âhoe iets voeltâ in deze wel twee andere dingen zijn. Ik denk dat een date sowieso niet mis kan gaan. Maar het klinkt ook alsof een date op zich ook heel leuk kan zijn maar jij er alsnog een slecht gevoel aan over houdt doordat je onzeker bent erover? Ik denk dat het inderdaad beter zou zijn als het je lukt los te laten of je wel leuk overkomt etc - alleen⊠dat is misschien ook wat veel gevraagd? Als jij in de kern een beetje onzeker bent en nieuwe mensen of in elk geval dates ontmoeten heel spannend vind bijvoorbeeld, ja allicht is een eerste date dan moeilijk en een beetje ongemakkelijk? Ik bedoel te zeggen, als sommigen zeggen dat een eerste date voor hen vlekkeloos moet verlopen/makkelijk wegpraten/jezelf kan zijn betekent, hoeft dat voor jou niet hetzelfde te zijn/voelen. Neemt niet weg dat ik wel denk dat het heel erg oplucht en fijn is als het je lukt los te laten dat jij een date tot een âsuccesâ moet maken - wees jezelf hoe dat ook is en kijk of JIJ het leuk vindt, en dan of die andere het leuk vond met jou.
Mijn eigen ervaring: ik vond eerste dates via datingapps niet super spannend omdat ik er niet zo veel van verwachtte, en de luxe had dat ik ĂŒberhaupt nog niet echt een relatie zocht (was nog niet zo lang vrijgezel) en er dus allemaal niet zo veel van af hing. Meestal was het sowieso wel leuk en ontspannen daardoor. Toen ik met mân huidige partner op date ging was ik HEEL zenuwachtig, want ik kende hem een klein beetje van een avond toen ik nog een relatie had, toen hadden we echt een heel goede klik, maar het is daar toen geĂ«indigd omdat ik dus een partner had. Twee jaar later heb ik hem geappt en toen ik met hem op date ging was ik HEEL nerveus omdat ik dacht dat het misschien wel weer zo bijzonder kon zijn als die avond en ik hoopte heel erg op diezelfde klik. Toen stond er voor mijn gevoel dus veel meer op het spel (wat verder natuurlijk niet waar is want als het niet had geklikt was er ook niets aan de hand). Nouja, het was echt ontzettend leuk, maar op die date was ik juist meer bezig met âmân bestâ doen en leuk overkomen dan op eerdere dates wel gewoon als mijzelf en ook wel ontspannen, maar zette wel mân beste beentje voor zeg maar.
Hahaha ik had dit ook bij mn ex, ik kreeg echt geen woord uit mn strot omdat ik zoân droge mond had van de zenuwen. Hij vertelde dat hij toen echt dacht: âWaarom zegt ze niks?!?!?!â
Je hebt veel reacties van mensen die beschrijven dat hun date met hun partner anders was dan dates met mensen die geen partners werden, maar zelf had ik dat helemaal niet. Mijn eerste date met mijn huidige partner (via datingapp) was zeker niet de leukste of meest comfortabele of meest speciale eerste date die ik gehad heb. Op een ander moment in mijn leven was er misschien geen tweede date gekomen of hadden we uberhaupt nooit afgesproken (want zo superleuk vond ik hem niet via de app). Ik kan ook niet echt uitleggen waarom we een eerste date hebben gehad of waarom we na een oke-date (ik zou â m een 6 geven) opnieuw afgesproken hebben. Dat ik nu deze relatie heb is een combinatie van toeval, geluk en doorzettingsvermogen maar in ieder geval niet van iets heel speciaals ofzo op de eerste date, een speciaal gevoel of een speciale klik. Ik ben zeker geen voorstander van het idee dat je zou moeten blijven afspreken met iemand met wie je geen klik voelt, maar ik ben ook geen voorstander van het idee dat je alleen moet daten met mensen met wie het vanaf de eerste date heel speciaal voelt.
En als ik nu niet met mijn huidige partner was geweest omdat ik of hij niet verder had willen daten dan was er vast wel een andere leuke man gekomen met wie ik ook een geweldige relatie had kunnen hebben. Het is niet zo dat je maar één kans hebt op een leuke relatie en dat je die voor altijd verknald hebt op het moment dat je een eerste date hebt waarop je niet de leukste versie van jezelf bent en de ander niet verder wil daten.
Binnenkort mân allereerste date via Breeze na 100 jaar in een relatie te hebben gezeten. Ben echt benieuwd, doe het vooral voor de ervaring en omdat ik nieuwsgierig ben.
âniet mijn hond op de fotoâ maar geen hond te bekennen
volgende:
âde vrouw op de derde foto is niet mijn exâ maar geen vrouw in zicht
Leuk! Veel plezier alvast!
âMiddelste op de fotoâ en dan met 4 man op de foto staan
Ik heb nu ongeveer 8 tot 10 dates gehad met een jongen via een app,nu heb ik sinds drie weken wel echt het idee dat het niet gaat werken tussen ons, alleen is deze jongen wel aardig verliefd geworden.
Ik heb 2 weken terug met hem een nieuwe afspraak gemaakt om te wandelen zodat ik het kon vertellen dat ik er mee wil stoppen, helaas is deze afspraak door omstandigheden vanaf zijn kant niet doorgegaan.De komende twee weekenden heeft hij ook geen tijd om af te spreken.
Nu zit ik in een dilemma dat ik het dus via de telefoon/app moet gaan afkappen want nog twee weken wachten is gewoon niet netjes, maar via de telefoon of app dus ook niet.
Daten is leuk maar ook ellendig in dit soort situaties.
vind het telefonisch doen prima hoor, bellen bedoel ik dan. Ligt aan de situatie maar ik denk in sommige gevallen dat appen ook nog niet vreselijk zou zijn.
kan ook juist kut zijn om af te spreken als iemand niks vermoedt en gewoon denkt dat er een gezellige date aan zit te komen.
Videobellen ? Of appen dat je wilt afspreken om te praten, misschien dat het dan sneller kan en dan is het al een hint
Ik heb hem na het plaatsen van mijn bericht hier, een app verzonden met mijn verhaal daarin. Het voelt zo afstandelijk.
Videobellen doen/deden wij nooit. Ik heb nog geen reactie terug gehad maar het voelt toch enorm rot om iemand af te wijzen en dan al helemaal via de telefoon/app.
Toch ben ik blij dat het eruit is ookal had ik liever twee weken terug het tijdens een wandeling vertelt.
En hoe reageerde hij?
Ik heb helemaal geen reactie meer gekregen. Ik ben benieuwd of ik nog wat horen ga, of misschien is hij wel een persoon die niks meer laat horen. Jammer dat ik nog niks heb vernomen,.
Maar ik ben blij dat ik het toch verzonden heb ondanks dit.
Een man die op tinder gelijk zegt âtijgertjeâ
Zooooân afknapper bah
Waar zouden dat soort types nou op zoek naar zijn⊠haha
Ik heb morgen voor het eerst in 14 jaar een date(via bumble). Hij vraagt nu mijn nummer. Is dat normaal om nu al te vragen en geven voordat je hebt afgesproken?
Ja hoor, communiceert soms wat makkelijker en sommige mensen zijn heel makkelijk met nummers uitwisselen, maar ik doe dat zelf ook niet altijd graag. Dus doe vooral wat je zelf chill vindt. Het is iig niet heel raar of ongebruikelijk of een red flag ofzo, behalve als ie aandringt natuurlijk.