Ik heb een hekel aan heel lang chatten dus als ik een leuk gesprek heb, stel ik het redelijk snel voor.
Maar bij een gesprek wat blijft hangen bij dagelijks ‘hoe was je dag’ ben ik er wel snel klaar mee en dan kap ik het af en verwijder ik de match.
ik stop met reageren als het me energie kost. Ook zou ik niet op date gaan als het gesprek nu al saai is, tot nu toe is er bij mij daarna nooit een leuke date op gevolgd (ik dacht dan soms van misschien is het in het echt wel leuker etc).
Verder zou ik als je wel een leuk gesprek hebt en zin hebt om de ander in het echt te zien snel aan te sturen op een date. Uiteindelijk wordt het chatten met iedereen saai denk ik
Bedankt voor de tips. Ik vind het nog moeilijk te beoordelen of iets een ‘leuk’ gesprek was en voldoende om ervoor op date te willen met diegene. Zijn er dingen die je al echt van degene wil weten (dus in de chat beantwoord wil hebben) voordat je een date plant? Ik ben bijv wel echt op zoek naar iets serieus en zou het jammer vinden als ik m’n tijd ga verspillen aan mannen die alleen maar iets casuals willen.
Heb laatst een paar weken op hinge gezeten en ik had dat daar ook heel erg op een of andere manier. Echt saaie gesprekken die nergens heen gingen. Mensen reageerde ook vaak veel later waardoor er niet echt een spontaan gesprek op gang kwam. Veel expats ook en mijn ervaring bij Feeld is dat die ook vooral kletsen en weinig afspreken, misschien omdat ik ook niet in Amsterdam woon
Ik hoef ook niet direct op date, maar meestal is het wel binnen een paar dagen/gesprekken duidelijk, als blijkt dat je iig over een paar onderwerpen leuk kan kletsen en wat overeenkomsten hebt. Dat je oprechte wederzijdse interesse opmerkt en het idee hebt van echt zin om diegene beter te leren kennen. Dan heb je iig een gezellige avond los van of er iets uitkomt. Meestal als die klik er is dan merk je het ook wel en gaan de gesprekken gewoon vanzelf ipv moeite doen om het gesprek op gang te houden.
Ben benieuwd of er mensen betere ervaringen hebben met Hinge. Was er wel ff klaar mee omdat het alleen energie kost maar niks opleverde, nu een datingpauze genomen en mijn profielen verwijderd.
Eigenlijk beschrijft @Marqant precies hoe ik het ook ervaar en wanneer ik iets leuk vind. Is denk ik ook een klein beetje ervaring opdoen, dan merk je snel het verschil tussen dat het soepel verloopt en je eigenlijk over niks kan praten of dat je misschien wel inhoudelijk informatie uitwisselt maar het geen echt gesprek is.
Ik heb bumble en daar kun je het op je profiel aanklikken waar je naar zoekt. Ik heb niet echt dingen die ik wil weten verder, behalve dat ik zin heb om met iemand af te spreken (dus als er daarvoor rode vlaggen zijn heb ik geen zin meer om af te spreken, dus bijvoorbeeld iemand die gelijk over seks begint, of gewoon een gekke vibe geeft ofzo)
Ja ik denk ook dat ik met meer ervaring het wel wat sneller zal gaan aanvoelen. Maar fijn om te horen wat jullie ervaringen zijn. En wat @Marqant zegt, veel expats viel me ook op. Ik snap sowieso niet waarom vrijwel iedereen z’n antwoorden op de prompts in het Engels doet, ook gewoon Nederlandse mannen die zeggen een lange relatie te zoeken.
Er zijn super veel mannen op datingapps die zeggen dat ze iets serieus zoeken, ook als dit niet zo is. Ik zou daar niet te veel op vertrouwen
Overigens kunnen ook Nederlandse mannen die zeggen een langere relatie te zoeken toch open staan voor een relatie met iemand die geen Nederlands spreekt. In mijn ervaring zijn de meeste profielen (in ieder geval in de randstad) in het Engels