Datingapps

Ik vond breeze helemaal chill! En echt geen probleem bij die restaurants, ze vinden het vaak heel leuk. En je hoeft alleen te zeggen: hoi, we hebben een reservering voor Jut & Jul, dan zien zij wel dat het via Breeze is.

En je kunt ook in de app aangeven als iemand echt een creep is, dus ik voelde me ook altijd wel ‘veilig’

Alleen mijn dates waren nooit heel geslaagd haha dus uiteindelijk gebruik ik het niet meer. Maar het concept vind ik superleuk en goed werken!

2 likes

Haha oke misschien toch de moed eens verzamelen :sweat_smile:

Op zich zou het ook wel goed zijn, ik heb nogal eens de neiging gehad om te lang te blijven appen ofzo en dan ga je al een beeld van iemand vormen en dat valt in het echt sowieso vaak tegen (of ja; is dan gewoon anders ofzo?). En ik kan echt op van alles al afknappen qua wat iemand zegt dan ofzo en je weet vaak bij appen ook helemaal niet zo goed hoe iemand dingen bedoelt qua toon. Wie weet had het in het echt goed gewerkt maar ben ik allang afgehaakt om iets sufs, haha. En uiteindelijk is het ergens ook gewoon een beetje kansberekening toch haha. Als ik wat vaker ga is de kans ook groter dat ik eens iemand tref die echt leuk is.
(Al is dat uiteraard geen garantie want een vriendin van mij is op zooooooveel dates geweest de afgelopen 2 jaar niet normaal, en dat heeft ook nog niets echt opgeleverd behalve wat leuke en ongemakkelijke verhalen enzo haha)

1 like

Breeze vind ik tot nu toe ook echt chill en eerste date staat al gepland! Ben ook wel benieuwd naar dat evenement, alleen ik kan niet.

2 likes

Begrijp ik 't goed dat je bij breeze op date gaat zonder dat je elkaar eerst gesproken hebt?

Oh en gebruiken jullie Facebook dating? Is dat wat?

2 likes

Ja klopt! Als je een match hebt dan krijg je een datumprikker om je date te plannen. Je kunt niet appen dus verder, hoogstens in die 2 uur voor de date waarin er een chatfunctie is voor oa logistieke dingen (als je later bent oid)
Je kunt ook van tevoren dus aangeven in welke steden je wilt daten en dan staat er bij zo’n profiel geloof ik ook zoiets van ‘als jullie matchen gaan jullie voor drinks/walk in Utrecht oid’

Facebook dating heb ik nooit geprobeerd.
Ik heb een handjevol dates gehad dit jaar en dat was van Tinder/Bumble/Happn. Uiteindelijk zitten overal deels dezelfde mensen en vond de ene app niet per se beter dan de andere tot nu toe. 't is ook een beetje een kwestie van de leuke mensen eruit vissen ofzo, haha. Hinge heb ik ook maar daar nog geen dates van gehaald.

4 likes

Oh jeetje, dan laat ik die app nog maar even links liggen hahaha. Vind het wel heel heftig om direct te daten zonder dat je elkaar gesproken hebt. :face_with_hand_over_mouth:

Happn had ik ook maar heb ik verwijderd. Had steeds matches met mannen waarvan ik zeker weet dat ik ze niet geliked heb, vond het heel irritant

2 likes

Deed je wel eens dat ‘raad wie jou leuk vindt’ spel ofzo? Als je daar namelijk op iemand klikt dan like je diegene meteen. Echt heel irritant haha, ik deed daar dus ook nooit wat mee

Oh zou 't alleen daardoor komen? Want dat heb ik 1x gedaan ja

Het zijn er wel iets meer geloof ik. Kreeg ineens wel meerdere keren per dag een lading en soms kon ik klikken voor nog extra ofzo? Maar niet dat je uren aan het swipen bent.

@Tamara ja waarschijnlijk dan wel haha. Vind het raar dat ze dat er niet bij zetten, het duurde even voor vriendinnen en ik het uitgevogeld hadden na ook van die vreemde matches

3 likes

Je krijgt wel iets meer dan 2 profielen per dag, een stuk of 10-15 geloof ik. Dus inderdaad wel beperkter dan tinder en zo

1 like

ik vind breeze ook chill! alleen het aanbod nog niet zo, er komen niet veel dates van. maar had er vorige week een en komende zaterdag weer een.

4 likes

Oh misschien dat ik Happn dan nog een kans moet geven hahaha

Ja sindsdien nooit meer gekke matches ertussen gehad. Behalve als ik een keer per ongeluk dubbel klikte ofzo ergens. Bij Bumble gebeurt het me overigens ook met enige regelmaat dat ik een profiel wil bekijken en het voor elkaar krijg diegene al meteen per ongeluk een kant op te swipen :sweat_smile: Wel stom als het dan een leuke was die ik per ongeluk weg heb geswiped (voordeel van Hinge is dat je dan altijd weer eentje terug kunt gaan zonder te moeten betalen voor die extra functie zoals bij bumble/tinder)

4 likes

Grappig dat je bij Hinge ook kan zien wie jou liket! Dat zijn bij die andere apps ook allemaal betaalde functies.
Heb wel 't idee dat Hinge minder gebruikt wordt hier in de regio, ik had leeftijd en km op een bepaald bereik gezet en was best snel uitgeswiped.

Edit: heb Facebook dating aangemaakt en daar zie je ook wie jou leuk vindt

Naar wat voor locaties ben je gestuurd?

Ik had eerst alleen wandeldates maar heb het nu ook maar met drankje gedaan en mijn eerste date is volgende week!

2 likes

Morlang en komende week iets op de Clercq. Eerste date was eerst bij goldmund maar verplaatst naar morlang (niet de moeite waard trouwens)

2 likes

Oh vind dit nog wel leuke opties van ze! Zou er zelf niet heen gaan, maar wel prima. Mn exdate had een keer een date in hotel americain, vond dat zo suf van breeze.

1 like

Ik vind het idee van Breeze ook echt superleuk! Alleen jammer dat er exact dezelfde mensen als op tinder/bumble/hinge zitten hier. En dan zijn het precies mensen waar ik een match had en waar het gesprek mehh mee was. Maar hopelijk snel iets leuker :crossed_fingers:t2:

3 likes

Haha, iemand die ik ken had een keer een Breeze date in de Kopstootbar… :smiling_face_with_tear:

1 like

Zo echt ja, en ook 9 van de 10 keer als een profiel daadwerkelijk interessant is en hij eruitziet als een potentieel leuk persoon eindigt de bio met de mededeling dat ie in een ‘liefdevolle open relatie’ zit.

Joe laat maar.

Het zijn er echt veel t.o.v. een aantal jaar geleden!

6 likes