Nja stel hij doet zo ook bij andere enzo. Is het wel goed dat de politie op de hoogte is van deze engerd. Stel dat er ooit iets mis gaat. En hij heeft dus blijkbaar ook een kind… leuk zon engerd als vader.
Ik zou zeggen: niet reageren op hem en melden bij de politie met de screenshots. Het kan best zijn dat de politie ook nog meldingen krijgt van andere mensen en dan misschien wel in staat is om iets te doen. Maar ook als dit langer door gaat: stalking is strafbaar. Dus blijf alles bewaren qua berichtjes, als hij probeert te bellen e.d. Hopelijk loopt het met een sisser af en geeft hij snel op als hij merkt dat jij simpelweg geen reactie meer gaat geven en er dus niets te halen valt.
Ja hij werkt bij een groot bedrijf waarvan ik zeker ben dat ik er wel ergens geregistreerd moet staan. Misschien dat ik contact met hun op kan nemen? Het laatste bericht met mijn adres heeft hij ook gestuurd met een werktelefoon dus waarschijnlijk ook van hen.
Ik denk dat ik ook een melding ga maken bij de politie. Inmiddels is de angst wel voorbij maar ik ben gewoon heel erg boos.
Edit: Ik heb contact opgenomen met zijn werk en de screenshot meegestuurd die hij met zijn werktelefoon heeft gemaakt. Ze namen het heel serieus en hopelijk hoor ik snel iets terug. Ik twijfelde eerst of ik het zou doen omdat ik hem niet bozer wil maken maar ik wil ook niet dat hij dit kan blijven doen. Play stupid games, win stupid prizes.
Ho ho hij is wel een fantastische vader en ik zal dat nooit begrijpen hoe fantastisch hij wel niet is. Aldus zijn bericht.
Bravo, echt heel dapper en een supergoede stap dat je het bij zijn werk hebt gemeld. Wat een engnek.
Wat goed dat je dit hebt gedaan! En misbruik maken van iemands persoonsgegevens is gewoon strafbaar.
Goed dat je contact hebt opgenomen met zijn werk. Wat een creep, hoe haalt ie het in zijn hoofd? Ik hoop echt dat hij wordt aangepakt want dit gedrag is echt niet ok!
Wat goed van je! Wat een enorme asshole zeg. Ik hoop dat je je niet onveilig voelt
100% dit melden bij de politie. Ik werd ook gestalkt door iemand waarmee ik niet eens een date mee had gehad en de politie heeft dit zo goed opgepakt. Na de melding gebeurde het nog een keer, politie weer gebeld en die hebben hem toen opgespoord voor een stop gesprek. Stond allemaal netjes genoteerd in een dossier.
Echt onwijs naar dat je dit mee maakt
Ga ik doen. Morgen even kijken of ik kan bellen. Ik zie nu dat hij me ook geblokkeerd heeft dus hopelijk blijft hij nu weg. Maar better be safe than sorry
Het zou alleen kunnen dat hij mijn telefoon heeft gepakt toen ik naar de wc ging maar weet niet of dat genoeg tijd is geweest om er mogelijk iets op te zetten?
Die uuuuberspontane uitingen… ik lees ‘vandaag naar Parijs?’ en ik hoor mezelf nurks zeggen ‘neeeeheeeeee’
Update: Ik heb een melding gemaakt bij de politie. Mijn collega kwam zei: “Dadelijk is het een soort YOU situatie en komt hij ineens van achteren met een mes.”
Dus nu ben ik weer heel erg gerustgesteld . Ik wacht nog op reactie van het bedrijf in ieder geval.
Wat een lompe reactie van je collega, jezus. Goed dat je meldingen hebt gedaan en hopelijkt blijft het rustig vanaf nu!
Ik vind dat je dit echt goed hebt opgepakt!
Ik kreeg net het bericht dat het dossier is doorgestuurd naar het management🥳.
Risico is dat hij wel boos gaat worden en hij weet waar ik woon. Maar niets doen was geen optie want anders dan flikt hij het weer bij een ander die er misschien wel in trapt en daar een trauma door op loopt.
Ik denk dat het wel losloopt en anders snijd hij zichzelf echt gigantisch in de vingers door nog meer domme acties uit te halen. Daarbij was politie ook al op de hoogte gebracht toch?
Yep, ik ga er dus ook niet vanuit dat hij nog iets durft te doen maar hopelijk leert hij ervan.
De saga continues toch! Zojuist werd er ineens aangebeld en stonden er twee mannen van een rioolbedrijf. Ze zeiden dat ik had gebeld maar dat was niet zo. Ze checkte het adres en dat klopte wel. Toen zei er eentje: “Spreekt uw man toevallig Engels?” En toen begon er een lichtje te branden. Ze konden mij zijn naam niet vertellen en het telefoonnummer was anders dan die ik al had, maar ik schat de kans zeer groot in dat hij het is geweest, want niemand hier belt een loodgieter die niet via de woningcoöperatie geregeld wordt. Maar ik moest vandaag ook meer informatie naar zijn bedrijf sturen dus ik gok dat hij op het matje moest komen.
Het is natuurlijk helemaal van de zotte dat hij dit soort dingen flikt, maar ik moet hem wel punten voor creativiteit toe kennen.
In ieder geval heeft het bedrijf laten weten dat ze op zeer korte termijn met hem in gesprek gaan omdat ze dit uiterst serieus nemen. En dit allemaal na slechts 2 dates. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ik het niet had verbroken.
Jeetje wat heftig zeg! Wat een gek