Volgens mij heb ik net in een eerste gesprek van ±10 minuten een date eruit geschud wordt mn eerste (Tinder) date in 3 jaar geloof ik, voor aanstaande donderdag ook al
Whyyy
Wat is er toch met mannen die op een eerste date uitgebreid willen dineren of zelfs bij zijn thuis wil koken? Wat is er mis met een drankje doen of een korte wandeling door de stad? Ik wil niet met iemand die ik amper ken meer dan 3uur aan een tafel zitten
Zucht… Het gesprek was verder eigenlijk wel leuk, hij is best knap en ik kon wel een verzetje gebruiken. Dus ik was van plan om vanavond met hem af te spreken (in een bar weliswaar, zeker niet op zijn hotelkamer), en geen probleem mocht het daarna (enkel) op seks uitdraaien, ik weet wat ik doe. Maar hij stuurde er de hele tijd zodanig op aan dat ik er de ‘ick’ van krijg. Like, hold your horses dude, we hebben elkaar nog niet eens ontmoet, je hoeft nu nog niet te vragen wat mijn voorkeuren in bed zijn. Ik maakte duidelijk dat ik het hier niet over wil hebben en weer over gewone onderwerpen wou praten, maar hij bleef op het onderwerp seks terugkomen. Ook maakte hij een ‘grapje’ dat hij me tipsy wou zien met wijn, ik zei dat dat niet zou lukken want ik moet de volgende dag op tijd op mijn werk zijn en dus met de auto terugkeren, en hij bleef aandringen om te blijven slapen (again: we hebben elkaar nog niet ontmoet, dus NEE). Uiteindelijk was dat voor mij zo’n red flag dat ik er helemaal geen zin meer in had en ik heb afgezegd. Ik had geen zin in gedoe en om uit te leggen waarom (hij is het type dat zou blijven in discussie gaan en hier heb ik echt de energie niet voor), dus ik heb gewoon gestuurd dat ik me niet lekker voel. Daarop antwoordt hij met een foto van een fles wijn en dat ik me daarmee meteen beter zal voelen. Ik heb duidelijk de juiste keuze gemaakt met af te zeggen, dat is dan 41. En het ergste is dat hij zichzelf gecockblockt heeft, want mocht hij niet telkens op het onderwerp seks terugkomen dan was het waarschijnlijk wel gebeurd. MANNEN
Edit, bovenstaande klinkt alsof ik heel gefrustreerd ben maar ik zie vooral de humor van zijn dommigheid.
Stop ajb mannen zoveel kansen te geven. In je eerste bericht was al duidelijk wat voor vent het is.
Nu an sich ben ik niet tegen one night stands, ik sta er wel open voor. Je moet er gewoon eerlijk over zijn. Dat kon hij duidelijk niet, vanavond zal ik genieten van een avondje alleen op de bank.
Na mijn eerste bericht hier had ik hem ook wel een beetje sarcastisch uitgelachen en gevraagd of ie het zelf allemaal wel geloofde. Waarna het leek alsof hij tot inzicht kwam, maar dat was maar van korte duur.
Ik heb het niet alleen over dit bericht. Ik lees vaker hoe je allerlei hersenkronkels hebt om iemand alsnog een kans te geven nadat ie iets raars doet of zegt. ONS of iets serieus, mannen horen gewoon respect voor je te hebben.
Ja dat klopt. Het forum is een goed klankbord daarvoor, waarvoor dank.
Ik vind ook dat ik al sterker in mijn schoenen sta, wellicht had ik vroeger bovenstaande red flags genegeerd.
Net terug van een eerste date met een Bumble match waar ik 2 weken mee heb zitten appen en bellen. Het was wel gezellig, maar ik voel totaal niets van aantrekking. Hij bleef ook veel babbelen over zijn ex, wat er allemaal is misgelopen, waarop ik vroeg of hij er eigenlijk wel al over was en hij zei: ze doet me niets meer, maar de manier waarop zit me nog hoog. Bij het afscheid nemen was er een mega awkward kus
Voor de rest kon ik wel mezelf zijn, was ik niet zenuwachtig en voelde ik me wel echt op mijn gemak. Maar ergens weer een kleine teleurstelling, dat het dan toch niet is waar je op hoopt…
Ahh ik snap inderdaad wel dat je dan een beetje teleurgesteld bent, je gaat toch automatisch een beetje een beeld/verwachting scheppen in je hoofd…
Ik heb vanavond voor het eerst sinds ik Breeze heb afgezworen toch weer eens een Breeze date, benieuwd of het weer een deceptie wordt zoals 80% van de vorige keren haha
Succes vanavond!
Altijd als je zegt dat je yoga doet: ‘bEn jE FlExIbEL??’
Neee dude, mijn favo pose is shavasana (liggen op de grond).
Gister middag had ik mijn eerste feeld date ,en we hebben een half uur gewandeld . We stonden uiteindelijk te zoenen. Nu gaan de gesprekken wat pikanter Ik weet alleen niet zo goed of ik dit wil, ik ben enorm voorzichtig geworden na mijn laatste liefdesverdriet. En een fwb zoek ik ook niet echt. Moet ik nou wel of niet langskomen bij hem vanavond, wat eenn ruzie in mijn eigen hoofd, de hele helft zegt doe niet zo moeilijk je leeft maar 1x en de andere helft zegt wees opgepast voor telleurstellingen
Klinkt alsof je al best weet wat je wil. Zou dat ook gewoon delen met hem en aangeven dat dit niet is wat je zoekt.
Ik heb al aangegeven dat ik voorzichtig ben geworden door telleurstelling. Maar aan de andere kant is het ook bijna aan patroon worden dat ik na de 1e date gelijk wegren bang voor telleurstelling, ook al is de man super interessant . Soms maak je het zo lastig voor je zelf , want ik ben zeker nooit vies geweest van een ONS haha.
Misschien is nu gewoon niet het juiste moment.
Oh dit is echt heel herkenbaar. Ik ben door eerdere ervaringen best wel geschaad (ook op seksueel vlak). Dat ik me voor en tijdens een date al helemaal druk kan maken en het me helemaal kan beklemmen.
Maar geen idee hoe we dat kunnen doorbreken. 🥹
Dat zou zo kunnen zijn, maar ik loop hier nu ongeveer 3 jaar tegenaan. Terwijl er en groot stuk in mij het wel gewoon wilt maar dat kleine duiveltje houd mij terughoudend, wat soms ook kan afschrikken bij de tegenpartij.
@Solee Ik denk dat het gewoon oefenen blijft, zoals ik nu toch gister weer een date heb gehad. Ik blijf goed naar mijzelf luisteren en ik denk toch dat als ik langsga dat het een top avond word. Maar ik ben bang voor de dag erna. De afwijzing of telleurstelling of iemand die weer opeens verdwijnt uit het niets, of dat hij zelfs nog een vrouw en kinderen heeft.
Gedachtens,… om gek van te worden soms haha
Nou precies dat laatste. Het stomme is dat ik ook echt fysieke klachten door de spanning ervaar zoals geen eetlust, misselijk en soms zelfs braken.
Maar ik weet ook dat daten en seks wel leuk kunnen zijn.
Ga hier in het nieuwe jaar maar eens mee aan de slag. Hopelijk heel veel plezier vanavond.
Oh ja dat snap ik heel goed. Bij mij helpt het om vooral duidelijk op voorhand de intenties te weten, zodat ik me er mentaal op kan instellen. Als je op voorhand weet dat het enkel een ONS is, dan is er de volgende dag ook geen afwijzing.
Dat is helemaal waar ik vraag dat ook zeker! Maar de vorige zei hij op opzoek was naar een serieuze relatie en hij bleek thuis nog een vrouw en kinderen te hebben zitten.
Dus dat vertrouwen in iemands woord geloven is daardoor helaas ook al een beetje verpest. Maar nieuwe ronde nieuwe kansen inderdaad 2024 eens goed starten en gewoon zien wat er van komt.