De Mol België

In het dagboek van de mol zei hij/zij dat de groep sterker was maar dat hij/zij wel had gemold tijdens de opdracht. Dus ik denk dat de mol wel geprobeerd heeft de opdracht te laten mislukken.

Ja ik denk moest het zo zijn dat ze dat niet zullen toegeven. Maar de uiteindelijke prijspot ligt elk jaar wel een beetje rond hetzelfde bedrag denk ik? 'k Denk dat dat wel wat gestuurd wordt met hoeveel geld er kan gewonnen/verloren worden. Maar waarschijnlijk ben ik te slecht van vertrouwen dat ze ook effectief aan de mol zouden zeggen vandaag steekt het niet zo nauw. Dat gaat wel nog een stap verder.

Normaal gesproken weet de mol natuurlijk wel van tevoren al de opdrachten. Dus kan hij/zij zelf al bedenken “oh hier kan ik veel verdienen want morgen gaan ze toch veel verspelen.” Dus het zou niet heel gek zijn als ze dit seizoen wel wat meer sturen qua geld winnen/verliezen.

Wat een topaflevering was dit! Echt genieten zeg! Ik ben heel erg blij dat Ingrid eruit ligt (iets met karma) maar had enorm te doen met Martijn. Ik zit vooralsnog op Eva als mol

Vond het wel opvallend hoe begripvol Ingrid meteen ging doen over het kiezen voor de pasvragen. Als een soort, ik keur jouw gedrag maar goed, hopelijk keur je mijn gedrag dan ook goed.

Die indruk kreeg ik ook. Even goedmaken dat ze zo keihard nee had gezegd om haar terug te halen.

Ik heb net aflv 3 gekeken via Vier.be en nu wil ik aflv 4 kijken maar hij zegt dat ie niet beschikbaar is. Kan ik het nog ergens anders zien?

Ik zie de aflevering wel op vier.be staan en kan hem ook bekijken:

Hmpffff irritant. De tijd/datum van mijn laptop staat vaak verkeerd waardoor ik vaak dingen niet kan afspelen, maar nu staat het goed ingesteld. Heb ook al opnieuw opgestart maar het werkt niet. Stommm.

Misschien andsre browser proberen en cookies verwijderen? Heb je een add blocker aan staan? Zo ja, die uit zetten. Als die van mij aan staat kan ik het ook niet afspelen.

Aaaaaaah vind het zo vet!!! Echt super spannend en leuke opdrachten. Zo anders dan in NL (ja oke veel veel leuker :smiley: )

De podcast die eerst over de nederlandse widm ging, maakt nu een wekelijkse over De Mol. Eeen aanrader! Het heet trust nobody

Wat een super aflevering weer, wow!
Ingrid ga ik niet missen :grin: Valt mij trouwens op dat de afvallers direct weglopen van de groep en niet echt afscheid nemen. In NL is het altijd een heel drama haha.

En ik ben verliefd op Gilles😍

Is dat niet omdat het moet? Anders zouden ze (stiekem) kunnen doorgeven op wie zij hebben gestemd?

Het terughalen vanEva heeft België wederom beter aangepakt. Doordat er een diepere laag in zat en de kandidaten zelf wel eens naar huis konden gaan werd het ineens een andere situatie. Niet zoals in NL met #sorryron

Denk idd dat het moet ja, maar het valt me op omdat het bij de NL versie zo anders is haha. Vind dit wel prima, niet zo’n drama als bij de BN’ers (doen altijd zowat alsof er iemand overleden is)

Ik moest nog denken aan de eerste aflevering met die drie misschien schermen en daarna zou Gilles hun keuze vragen of die persoon mol wil zijn. Maar wat als diegene nee zegt? Mag dat? En houden ze daar rekening mee? Dan moet hun potentiële mol één van de eerste kandidaten geweest zijn die bij Gilles kwam toch? Zodat hij nog de kans heeft het aan misschien 2 of misschien 3 te vragen. En ook omdat als hun eerste keuze nee zegt die dan al weet dat iedereen die voor hem/haar bij Gilles is geweest het niet meer kan zijn. Alhoewel de kandidaten misschien afgezonderd zitten en niet weten wie al geweest is. Maar als kijker kennen we wel de volgorde? Of zouden ze dat door elkaar gemonteerd hebben? Dat zou me wel logisch lijken, ware het niet dat het buiten steeds donkerder wordt. Bij de eerste helft van de kandidaten is het nog half licht, daarna is het een stuk donkerder. Al kan dan nog altijd iets aan de volgorde veranderd zijn maar bijvoorbeeld niet meer de eerste en de laatste wisselen dan.

Ik las ook een gelijkaardige theorie op het mol forum, en daar kwam diegene tot de conclusie dat het één van de laatste kandidaten moet geweest zijn die bij Gilles ging die de mol is. Maar dat snap ik dan weer niet.

Anyway, de volgorde: Kaat, Bruno, Axel, Eva, Elisabet, Martijn, Joeri, Ingrid, Liesbeth, Bas

Maar ze hadden toch allemaal bij hun inschrijving aangegeven dat ze de mol wilden zijn? Ik dacht dat bij die gesprekjes gewoon 1 iemand te horen kreeg ja jij bent het.

Hahahaha #sorryron :joy: Ik vind de Belgische ook veel leuker door die extra lagen!

'k Denk dat het heel goed kan dat iemand van mening veranderd is. Dat diegene zich er ondertussen op had ingesteld om mee te doen als kandidaat. Of dat diegene het niet ziet zitten als onvoorbereide mol. Waarschijnlijk niet hoor maar ik zou als programmamaker mijn keuze voor de zekerheid toch niet achteraan laten komen.

In de aflevering zegt Gilles wel echt dat hij diegene gaat de opdracht geven om mol te zijn, niet dat hij het gaat vragen (had ik mis in mijn vorige post).

het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat die gesprekken met Gilles de enige momenten zijn waarbij hij en de productie contact hadden met hun kandidaat mol. waarschijnlijk heeft de productie dat gewoon gedubbelcheckt voor ze die stukjes opnamen.

niet vergeten dat het grootste deel van dit soort programma’s zich afspeelt achter de schermen en dat daar een heel productieteam aanwezig is.
wat wij als kijker zien is allemaal een beetje opgeleukt om het interessant te maken natuurlijk.

zeer saai reactie, sorry.