De Mol België

Haha ja dat was ook echt mijn eerste gedachte. Denk dat ze verder een beetje teleurgesteld gaan zijn over de betekenis van dubbelspel en alle tweeën. Maar vermoed dat dit het wel weer goed maakt.

1 like

Teleurgesteld, omdat het niet een van hun opties is? Ik denk dat het wel meevalt, want er is een extra spelelement toegevoegd. Met, heerlijk a la De Mol, meerdere lagen. Ben heel benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen, want hoe kan iemand anders de bewaarder worden? Welke rol gaat de mol pakken?

Wat een volle aflevering zeg. Iedere minuut een wending ongeveer. En ook geweldig gefilmd. Echt, zo anders dan de NL versie, en dat heeft nog niet eens te maken met wel of niet bekende nederlanders. De lagen in de opdrachten zijn zo mooi. Ik heb het net zelf gezien en mijn hoofd maalt nog na.

7 likes

Ook de montage he, een soort spannende serie die je kijkt (al hou ik daar normaal niet van) beetje mysterieus met plottwists.

2 likes

Ik vond dit deel spannender dan heel die verdubbelaar

3 likes

Ik heb hem net gekeken en zit er gelijk weer helemaal in. Wat een verschil met het Nederlandse seizoen, nu al.

1 like

Heerlijk!! Ik vind het zelf lastig om nou te zeggen wat de belgische zoveel beter maakt. Wat is er precies anders? En zijn de opdrachten ook beter?

Ik vind het zelf ook vaak wel fijn dat niet iedereen alleen maar voor zichzelf kiest, zoals bij de nederlandse.

2 likes

Ik vind het ook lastig uit te leggen. De opdrachten zijn leuker, hebben meer lagen. En de kandidaten zijn inderdaad veel fanatieker dan de BN-ers hier, heb het idee dat die alleen voor de fame meedoen. Die hadden bijvoorbeeld echt niet 4 meter onder zo’n boot gedoken.

4 likes

Leukere opdrachten en meer plottwisten

3 likes

Die dagboekmomenten, of hoe noem je dat, zijn ook altijd zo saai bij de NL’se versie.

5 likes

Wat de anderen al zeiden. En dan vind ik ook nog:
Het is meer filmisch, we zien meer een verhaal. Lijkt wel alsof ze meer met de cultuur van het land doen waar ze zijn.
Daarnaast wordt een opdracht niet ff ervoor compleet onbegrijpelijk verteld maar krijgen we gewoon rustig, laagje voor laagje de uitleg van wat we moeten doen door de voice over (Giles)
En idd niet die eindeloze biechten over wat ze moesten doen ipv het gewoon laten zien.

Dan vind ik het ook nog heel leuk om die kneuterige momentjes te zien als even koffie halen, of in de slaapkamers / aan het ontbijt, zonder dat het meteen bondjes gesprekken worden.

Plus, de kandidaten willen ook winnen niet alleen maar zolang mogelijk erin blijven! Dus ze doen hun best, ook als ze dan een keer oncharmant moeten zijn (glijden in olie :stuck_out_tongue: ) of een vrijstelling afslaan om geld in de pot te krijgen.

22 likes

Ik denk dat er genoeg BNers geprobeerd hadden om onder de boot te duiken, alleen zijn er de laatste jaren niet zulke spectaculaire opdrachten meer in NL.

Ik vind de opdrachten in Belgie ook echt haalbaar, terwijl je in Nederland bij het grootste deel van de opdrachten van te voren al weet dat het niets gaat worden.
Ben meestal niet zo kritisch op de Nederlandse, want ik vind het gewoon vermakelijk. Maar afgelopen seizoen vond ik de opdrachten wel echt beduidend minder. Heb je eindelijk zo’n laser game opdracht… had je zo’n totaal niet spannende opdracht waar de kandidaten 80% van de tijd aan het wachten waren en de rest van de tijd en kaartenhuis aan het bouwen waren :woman_shrugging:

2 likes

Alles wat jullie al zeiden maar ook geen bondjes! Die in NL vanaf aflevering 1 al worden gesmeed, is dat in de Belgische versie minder aan de orde.
En in NL wordt er zo’n mysterieus ‘sausje’ over gelegd hoe alles al wordt uitgesproken door Rick, en bij Gilles vind ik het kijken naar een gezellige groep met mensen (‘hallo vrienden!’) veel leuker, het “mysterieuze” in NL is zo gemaakt mysterieus als dit logisch klinkt haha.
Dus misschien idd de kneuterige momenten en hoe je de groep een groep ziet worden (het samen rijden in de auto, samen proosten bij het eten, enz.) wat in de Belgische variant meer naar boven komt vind ik

8 likes

En Gilles is ook gewoon tering knap, dat helpt ook

30 likes

Een goede reden om te blijven kijken.

3 likes

Hoe hij op het dek stond in het begin :drooling_face:

2 likes

Ik wilde zo graag aanschuiven

2 likes

Haha ja ik vind hem zooo mooi, en dan in combinatie met dat Vlaamse accent :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Hij heeft ook een heel knappe en slimme vriendin helaas

2 likes

Als ik daar zou zitten en hij komt aan met z’n “Vrienden!” glij ik van mn stoel hoor. Half België en Nederland met mij denk ik, wat je geaardheid ook is. Lucky girl die vriendin van hem

3 likes

Hoe kijken jullie live vanuit Nederland? Hij vraagt bij account aanmaken of live meekijken hier op be telefoonnummer of geeft aan dat je niet vanuit nl kan kijken.

2 likes