Ik ben ook begonnen en heb dit weekend alles van dit seizoen gebinged. Mee eens dat de opdrachten leuker zijn, beter gefilmd, sfeer etc etc etc. Love it, alleen ik heb wel een frustratie.
En ik las het hier nog nergens dus ik vraag me af ‘ligt dit aan mij’. Ik denk dat het er mogelijk ook mee te maken heb dat ik net ‘down the road’ heb gezien ook met Gilles. Maargoed… is iedereen heel erg bewust incompetent en afwachtend aan het doen of is dit een cultuurverschil?
Serieus, elke opdracht die ik kijk staat de hele groep een beetje sloom erbij, geen initiatieven, ze zijn nooit bezig met om zich heen kijken, lijken te vergeten dat ze met een kloktijd werken, hebben nooit haast, bedenken nooit een plan, denken echt nooit door, is iedereen de mol? Elke keer als iemand een heel basic iets voorstelt na 5 minuten is iedereen van WOW JA GOED PLAN.
Bijvoorbeeld dat huis met drie verdiepingen waar ze Senne uit moeten redden? Wat gebeurt daar?! Niemand denkt aan de portofoon, Senne doet helemaal niks boven, ze blijven als Mongolen de hele tijd door de ventilator heen proberen om een kaars aan te steken, niemand communiceert, zijn ze eindelijk boven nemen ze hun sweet fucking time om nog even een heel gesprek te voeren over de kansen in de volgende opdracht. Ook die politieopdracht in dat dorp dat op een lichaam leek, die twee detectives samen leek wel een soort sketch ipv twee mensen die hun best deden. En dat zie ik dus letterlijk elke opdracht gebeuren, steeds met andere mensen het helpt me ook helemaal niet om de mol te zoeken 
Is iedereen incompetent? Of is het gewoon de Vlaamse natuur om zo heel afwachtend en onhandig aan dingen te beginnen? In de Nederlandse versie vind ik het ook altijd grappig dat je de ~poldercultuur~ tegen komt in dat iedereen altijd overal over mee wil praten en denken en dat is ook fucking irritant, maar voor mij is deze Vlaamse groep echt zo apathisch en bijna dom?