De Mol België

Ik was hier ook heel verbaasd over, maar mijn collega (die die-hard alle afleveringen ontleedt) zei dat ze iets hadden gezegd als ‘wat was het initiële antwoord op de vraag of je de mol wilde zijn’. Dus Lynn zou dan als eerst ‘nee’ gezegd kunnen hebben, maar dan later nog van antwoord veranderd kunnen zijn.

4 likes

Omdat het de Mol is en je na lang denken alles in twijfel trekt? :sweat_smile: Niets is wat het lijkt :eyes:

Jaa maar Michael is toch te obvious bijna? Inderdaad die rondjes tellen wat niet gelukt was, hij wilde ook per se als laatst op de plek van Hercules wat inderdaad op het laatst mislukte. Oh en dat rare gedoe met die pijpleidingen?

Maar ohh ik kijk dit nu voor het eerst en wat is dit leuk?! Super leuke opdrachten, steeds met een leuke twist, mooie beelden, super leuke groep. Vind het ook echt leuk dat ze zelf rijden en koken enzo. Ben echt helemaal hooked, de nederlandse versie heb ik niet eens uitgekeken omdat ik het zo saai vond.

19 likes

Haha jaaa welkom in het de mol kamp! Echt veel leuker dan de nederlandse hè

7 likes

Stephanie sneed haar spaghetti! (De misdaad uit het promo filmpje)

5 likes

Ik ben ook begonnen en heb dit weekend alles van dit seizoen gebinged. Mee eens dat de opdrachten leuker zijn, beter gefilmd, sfeer etc etc etc. Love it, alleen ik heb wel een frustratie.

En ik las het hier nog nergens dus ik vraag me af ‘ligt dit aan mij’. Ik denk dat het er mogelijk ook mee te maken heb dat ik net ‘down the road’ heb gezien ook met Gilles. Maargoed… is iedereen heel erg bewust incompetent en afwachtend aan het doen of is dit een cultuurverschil?

Serieus, elke opdracht die ik kijk staat de hele groep een beetje sloom erbij, geen initiatieven, ze zijn nooit bezig met om zich heen kijken, lijken te vergeten dat ze met een kloktijd werken, hebben nooit haast, bedenken nooit een plan, denken echt nooit door, is iedereen de mol? Elke keer als iemand een heel basic iets voorstelt na 5 minuten is iedereen van WOW JA GOED PLAN.

Bijvoorbeeld dat huis met drie verdiepingen waar ze Senne uit moeten redden? Wat gebeurt daar?! Niemand denkt aan de portofoon, Senne doet helemaal niks boven, ze blijven als Mongolen de hele tijd door de ventilator heen proberen om een kaars aan te steken, niemand communiceert, zijn ze eindelijk boven nemen ze hun sweet fucking time om nog even een heel gesprek te voeren over de kansen in de volgende opdracht. Ook die politieopdracht in dat dorp dat op een lichaam leek, die twee detectives samen leek wel een soort sketch ipv twee mensen die hun best deden. En dat zie ik dus letterlijk elke opdracht gebeuren, steeds met andere mensen het helpt me ook helemaal niet om de mol te zoeken :smiling_face_with_tear:

Is iedereen incompetent? Of is het gewoon de Vlaamse natuur om zo heel afwachtend en onhandig aan dingen te beginnen? In de Nederlandse versie vind ik het ook altijd grappig dat je de ~poldercultuur~ tegen komt in dat iedereen altijd overal over mee wil praten en denken en dat is ook fucking irritant, maar voor mij is deze Vlaamse groep echt zo apathisch en bijna dom?

1 like

Ik heb geen antwoord op je vragen maar dit is precies wat ik zo lekker vind om naar te kijken.

Ik vind het dus echt heerlijk dat iedereen maar gewoon random wat doet zonder er ook maar 1 seconde over na te denken. Vind dat eeuwige gelul echt saai.

1 like

Ja dat vind ik ook wel Nice en minder saai, maar ze lijken constant zo tam, alsof ze verwachten dat iemand anders het wel zal regelen.

Gewoon bij elke opdracht weer, heb nog geen enkele kandidaat gezien die echt fanatiek en daadkrachtig is, ze zijn allemaal een soort verloren lammetjes. Heel vreemd.

1 like

Ik ben zelf een vlaming en vind vlamingen idd niet iniatiefnemend over het algemeen hahaha

4 likes

Hahaha ik had dit gepost in andere bewoording. Dat ik me ergerde aan de sloom- en domheid.

2 likes

Aan de ene kant snap ik wat je bedoelt maar ik vind ze in NL vaak ook heel dom en als een kip zonder kop aan zo’n opdracht beginnen. En de Belgische editie is wel veel actiever en fysieker in vergelijking met de Nederlandse waar ze nooit echt inspanning hoeven te leveren

7 likes

Ja zie het idd, overheen gelezen

Zou ze het liefst allemaal even twee klappen op hun wangen geven MOVE MENSEN ACTIE ACTIE

:crazy_face:

2 likes

Oh damn ik dacht echt zelfde man

1 like

Wel allebei leuk en charmant maar niet dezelfde :joy:

1 like

Mijn ervaring (werk veel in belgie) is dat de Vlamingen wel een stuk afwachtender en geduldiger zijn, behoedzamer. Maar uiteindelijk daardoor juist wel beter overleggen. (Misschien wordt dat eruitgeknipt in de edit? Of overgeslagen door de spel structuur?)
Bij een groep Nederlanders is het vaak toch gewoon degene die het hardst roept, of een wedstrijdje tussen de hard roepende, waardoor het soms eerder uitloopt op een snel beginnen zodat het op mijn manier gaat.
Het is maar net wat je prettiger vindt.

Ik hou gewoon van de Mol. Als ik zou moeten kiezen keek ik deze. Maar gelukkig kan beide :wink:

(Overigens vond ik juist de Nederlandse verraders leuker en de Vlaamse saai. Maar daar mist de humor denk ik)

Wie is jullie mol? Ik dacht lang Michael maar denk nu toch eerder Stephanie.

5 likes

Ik twijfel nog tussen Michael en Senne. Vermoed ook dat ze allebei de finale gaan halen

5 likes

Dit vind ik echt beide de minst verdachte haha, vooral Senne. Hij zit echt aak op plekken waar je bijna niet kunt mollen. Ik denk Stephanie!

Ik denk echt dat Michael zo wordt neergezet door de edits, als een soort ‘red herring’. Hij is te duidelijk aan het mollen imo. Ik weet alleen nog niet zo goed wie ik wél verdenk.

2 likes

Aiii wat naïef van Charlotte.
Wel fantastisch gedaan weer dit.

4 likes

Ik begon net tijdens deze aflevering Stéphanie te verdenken haha, maar duik toch maar weer terug mn Michael tunnel in.

4 likes