De Mol België

Na aflevering 5, wie is…

De mol?

• Axel
  • Bas
  • Bruno
  • Elisabet
  • Joeri
  • Kaat

0 stemmers

De winnaar?

• Axel
  • Bas
  • Bruno
  • Elisabet
  • Joeri
  • Kaat

0 stemmers

De volgende afvaller?

• Axel
  • Bas
  • Bruno
  • Elisabet
  • Eva
  • Joeri
  • Kaat

0 stemmers

Mag ik trouwens een soort ff molklassement bijhouden? Per juiste stem op een afvaller, winnaar of mol (overheen alle polls) krijg je één punt en dan op het laatst een winnaar uitroepen? Gewoon voor de eer.

Edit: oeps Eva moest niet meer in die laatste poll staan

Waarom vond je hem verdacht dan deze aflevering?
Hij is grotendeels verantwoordelijk voor de 4000 euro van die paintbalopdracht. En ik kan me niet voorstellen dat de mol in die positie wil zitten dat hij bevrijd moet worden. Daar heeft hij het minste invloed op het spel. En het geld tijdens het etentje had hij ook niet hoeven verdienen.

Wie ik denk dat het wel is weet ik ook niet. Elisabet vond ik steeds verdacht, maar heeft ondertussen teveel goede dingen gedaan die een mol nooit zou doen.
Ik begon een beetje richting Kaat te gaan als mol. Maar waarom zouden ze haar laten zeggen dat ze vol op Eva zit, die er vervolgens uitgaat?

Ja het is heel bizar dat ze dit zo tonen toch. Normaal tonen ze hoogstens persoon a deed dit en dit en dat vond ik toch verdacht. Maar daarmee weet je niet of diegene die persoon ook echt verdenkt en al zeker niet of er op diegene gestemd is geweest. Waarom zouden ze dit getoond hebben? Ik vond het ook flauw omdat je als kijker toen al wist dat Eva eruit zou gaan.

We weten dus dat Kaat helemaal fout zat maar Eva moet nog fouter gezeten hebben. Dus moet Kaat alhoewel ze vol op Eva zat wel wat antwoorden goed gehad hebben. Dus moeten enkele antwoorden die je over Eva kan geven gelijk zijn aan antwoorden die je over de mol kan geven. Of Kaat is zelf de mol maar dat vind ik minder waarschijnlijk. Wij zien natuurlijk hun vragen niet maar wat zijn mogelijke vragen die Kaat zo per ongeluk juist kan hebben? Is de mol een vrouw? Heeft de mol de jeep gehaald? Heeft de mol geld verdiend tijdens het wandelen? Geen idee welke vragen effectief gesteld werden.

Wat ik ook al raar vond was dat ze toonden dat Bruno zijn twee molverdachten bekend maakte. Na het etentje zei hij dat hij op Eva en Joeri zat. Alhoewel we hier in tegenstelling tot bij Kaat niet weten op wie hij gestemd heeft. Maar misschien gespreid tussen hen twee? Het zou me daarom verwonderen moest Joeri de mol zijn. Nu Eva eruit is kunnen we ervan uitgaan dat Bruno verder op Joeri inzet? Maar zo’n dingen weten we toch normaal niet als kijker. Gaat Bruno er de volgende keer uit omdat hij verder op Joeri gaat inzetten? Gaat Joeri eruit net zoals Eva deze week omdat we anders als kijker te veel weten en ze zoiets maar tonen als ze weten dat diegene eruit gaat? Heel bizar om dit voor het eerst te tonen in ieder geval.

Ja leuk!

Ik zit vol op Joeri, hallo tunnel haha

Mbt het hele Kaat/Eva/Bruno/Joeri gedoe, ik denk dat dit een gevalletje ‘niets is wat het lijkt is’. Als het de NL’se WIDM zou zijn zou het vast helemaal niks betekenen, maar omdat dit de Belgische versie is komt vast nog (mss achteraf) de aap uit de mouw en slaan we ons allemaal voor het hoofd omdat het iets betekent wat zo logisch is maar wat niemand door had.

Als Kaat de mol is dan is ze trouwens wel echt een super goede mol haha… Zou het wel leuk vinden als ze de mol is!

Die opdrachten tijdens dat diner vond ik echt hilarisch haha. Axel onder die tafel en Joeri en Axel die moeilijk doen met die stokjes haha :rofl: De opdracht deed me trouwens denken aan de Nederlandse WIDM toen in het seizoen met Frederique Huydts en Peggy Vrijens enzo.
Ik vind het alleen zo moeilijk te bepalen wie de mol is. Ik zit elke aflevering op iemand anders :sweat_smile:

Axel wordt trouwens het meest verdacht op de site. Maar als hij de mol is gaat hij toch niet tijdens dat etentje een minuut over de tafel zitten. Dat was de opdracht voor het meeste geld, waarvan hij prima had kunnen zeggen dat dat niet te doen was.

Godverdoezje!!!

Het kan toch dat ze beiden geen enkele vraag juist hadden en dat Kaat de vragenlijst gewoon sneller heeft ingevuld?

Dat las ik ook op het mol forum maar blijkbaar wordt dat vermeld door Gilles als dat gebeurt.

Maar je kan heel gemakkelijk op een foute mol zitten en toch enkele vragen goed hebben. Vragen als is de mol een man of een vrouw, bij welk onderdeel van de opdracht zat de mol, …

Ik vind het echt zooo moeilijk, maar ik neig wel naar Joeri. Vind het namelijk heel verdacht dat hij vaak in sleutelposities zit en dat de groep hem zo vertrouwt. Maar aan de andere kant kan hij natuurlijk ook gewoon een fanatieke kandidaat zijn die voor de anderen betrouwbaar overkomt. :woman_shrugging:

Elisabet is het volgens mij niet (toont naar mijn gevoel te veel ‘echte’ emoties, lijkt me moeilijk om bepaalde dingen die zij zegt/doet te acteren). Ik kan me wel voorstellen dat ze gaat winnen, vind haar superslim overkomen.

Ook Bruno valt voor mij af, eigenlijk vooral omdat hij zo weinig in beeld komt en je hem dus zelden (rare) dingen ziet doen/zeggen.

Ik heb echt een hele goeie theorie gezien! Bij de opdracht van het diner hangt het schilderij van het laatste avondmaal. Daar zit Judas 2de van links naast Jezus. Even ervan uitgaan dat de gastheer in dit geval Jezus is dan zou Kaat Judas zijn… Want zij zat 2e van links. Schilderij was heel prominent in beeld toen de kandidaten hun envelop met opdracht voorlazen dus ik vind het wel een goeie theorie!

Huh? Judas is degene in het geel rechts vooraan. En in dit geval zou dat dan Axel zijn. Werd nog besproken in Café de mol.

Ai, daar gaat mijn mol :’) Mijn hoofdverdachten zijn nu Kaat en Alex. Ik begrijp waarom sommigen Elisabeth verdacht vinden, maar net zoals @Niffler zegt heb ik haar al een aantal micro-expressies zien maken die haar weggeven als kandidaat. Zoals bijvoorbeeld met die verfbom, toen ze vernam dat Eva hierdoor pasvragen had gewonnen leek ze mij oprecht erg pissed, zou het knap vinden moest dat geacteerd zijn! Aan de andere kant kon ze dan ook weer erg goed liegen in het filmpje met de konijnen …

Bas valt voor mij af deze aflevering. Rénnen naar de jeep zodat jij en jij alleen 4000 euro voor de groepspot verzekert? Dat lijkt mij niets voor een mol. Ook in Joeri zie ik écht geen mol, maar wel een schitterende kandidaat en mogelijk winnaar :smile:

Ja ik verdacht Bas voor deze aflevering nog en hierdoor minder. Alhoewel hij wel samen met Eva het vuur probeerde te maken en wie weet is dat net wel de vraag die Kaat gered heeft? (Waar zat de mol tijdens de survival opdrachten?)

Maar het moment dat je hier beschrijft doet me denken aan een moment uit een ander seizoen met Gilles…

Samenvatting

Er was toen ook een opdracht waarbij ze over de eindmeet moesten gaan om geld te verdienen en Hanne was een stuk trager en Gilles maar lopen en Hanne oppeppen en door hem hebben ze het gehaald. Heel gek was dat en ze hebben er ook niet meer op teruggekomen tijdens de laatste aflevering. Maar misschien doet een mol dit wel als hij/zij vermoedt dat te veel mensen hem/haar doorhebben? Hanne zat in ieder geval al op Gilles dat moment.

Ik vond het echt weer een leuke aflevering! Ook tof om te zien dat iedereen wat “gemener” begint te worden. Verder eigenlijk nog geen idee wie de mol is.

Sorry voor de dubbelpost maar ik vraag me af of Eva zelf kon beslissen of ze mee wilde doen. Kun je gewoon zeggen ik doe koste wat kost mee? Of is er een arts die vaststelt of jij niet te zwak bent. Want een opdracht missen betekent een aanzienlijke kans dat je naar huis moet omdat je veel vragen dan niet kunt beantwoorden.

Ik vind Joeri verder helemaal niet zo verdacht maar vind vooral als “de mol” tijdens het biechtstukje aan het praten is, het heel erg op Joeri lijken. De manier van praten ofzo. Geen idee waarom precies. En indd, hij zit wel vaak op sleutelposities…

Dat is wel een goede vraag maar het lijkt me dat het gewoon haar eigen verantwoordelijkheid is. Ze kunnen haar toch niet dwingen niet mee te doen als ze het zelf wel wilt, en dan ligt ze er ineens uit. Ik zou woest zijn dan.

Hm daar heb je een goed punt. Zal dan inderdaad wel eigen keuze zijn.