De Mol België

Ahhh wat een superleuke afsluitende aflevering! De groep was zo blij om elkaar weer te zien, het eten zag er zo lekker en gezellig uit, ze praten niet eerst een half uur over irrelevante dingen en er was lekker veel beeldmateriaal van het seizoen. Heb er helemaal een warm gevoel van haha! Die afsluitende montage ook met bloopers en gekke behind the scenes, daar had ik nog wel een uur naar kunnen kijken. Knap gespeeld van de Mol, geweldig gedaan!

5 likes

Ik vond het ook een geweldige aflevering! Super leuke beelden en de groep is ook zo leuk samen. Zo bijzonder ook dat axel de prijs wilt ‘delen’ met de groep. Zegt wel veel.

Ik vond dit een fantastisch seizoen, ik hoop de Nederlandse widm hier inspiratie uit op doet haha.

5 likes

Nee, dat laatste snapte ik ook niet zo. Een soort bondje om informatie uit te wisselen en dan samen naar de finale te kunnen wellicht? (want twee onthouden meer). Meer zoals in de Nederlandse WIDM, maar ook dan is het natuurlijk goed om de kaarten wat op de borst te houden want je weet nooit wie je kunt vertrouwen.

Wat moet het ook zuur voor Kaat zijn geweest dat Bas zich versprak waardoor Joeri het hoorde, anders had hij wellicht nog op het verkeerde spoor gezeten en was zij doorgeweest.

3 likes

Haha ja, daar ging echt een lampje branden bij Joeri haha! Maar ook Kaat die probeert te signaleren aan Bas dat 'ie zijn kop moet houden haha!

Ik ben het met je eens hoor, vind de bondjes bij WIDM altijd het stomst en het was net zo leuk dat bij de Vlaamse Mol ieder voor zich aan het puzzelen en mensen aan het afschrijven was. Ik snap dat als iedereen bondjes begint (zoals in NL) dat je dan wel moet omdat je anders eruit ligt vanwege gebrek aan informatie voor de tests (uitzonderingen daargelaten) maar ik dacht dat dat stiekeme er niet zo in zat bij de (Vlaamse) Mol… Zonde!

1 like

Volgens mij hadden ze geen echt bondje, zoals ze in de Nederlandse Mol doen. Kaat had na de test laten vallen dat ze vol op Eva zat. En Bas is daardoor gaan denken hoe het mogelijk was dat ze er dan nog in zat. Toen dacht hij dat ze dan antwoorden goed moest hebben, omdat ze ook op Elisabet konden slaan. En omdat hij een vrijstelling had en de test niet gemaakt had, heeft hij aan Kaat gevraagd om de vragen in de test te delen.

Ik vond het een leuke laatste aflevering. Ze heeft het goed gedaan zonder voorbereiding. En ik vind de inzichten van achter de schermen altijd leuk om te zien.

1 like

Jaaaa, wat een fijne afsluiter! En zo gaaf dat Axel ook de eerste was die Elisabet begon te verdenken. Heeft 'ie echt goed gedaan.

Ik begrijp alleen niet zo goed waarom de molstreken van Elisabet in de tunnels ongeldig waren? Alleen omdat het niet op camera stond?

3 likes

Ja dit snapte ik inderdaad ook niet? Als ze opengemaakt worden lijkt het me toch duidelijk dat ze omgewisseld zijn. Ik vond het wel leuk van haar dat ze als een echte mol dan toch nog maar even iets anders ging mollen. Ik heb het idee dat een mol in de Nederlandse widm dat minder snel zou doen

1 like

Ik denk juist dat het een hele goede potentiële molactie was die veel verwarring had kunnen zaaien onder de kandidaten.

De enige die de map met de aangeduide kokers heeft is degene bij de uitgang die de route doorbelt via de porto, toch? Stel dat de “kruiper” dan netjes bijvoorbeeld koker 2 op zijn of haar route openmaakt waar volgens instructies het geld in zou moeten zitten, en deze ontploft. Dan zal de kruiper denken dat deze verkeerde informatie heeft doorgekregen van de kaartlezer (“want ik heb de koker geopend die mij doorgegeven werd”) en de kaartlezer zal denken dat de kruiper stiekem een andere koker dan de geïnstrueerde heeft geopend (“want ik heb de juiste koker volgens de kaart doorgegeven”).

Bij het nabespreken hadden ze dan vast allebei voet bij stuk gehouden dat zij de juiste koker hadden doorgegeven danwel geopend en dan was er een heel stuk verdenking van Elisabeth afgegleden… Jammer dat het mislukt was haha!

6 likes

Ik heb ook net gekeken, toch echt het allerbeste programma op tv voor mij, zo jammer dat het weer voorbij is voor een jaar. De reis/buitenland, de zalige opdrachten, de groepssfeer (komt altijd zo oprecht over) en ook prachtig gefilmd en in beeld gebracht. Die laatste aflevering is ook altijd mijn favoriet.

@Gatenplant Het is niet de eerste keer dat de winnaar de prijs wil delen. 2 jaar geleden gaf Davey geld aan een medekandidaat voor het goede doel en hij organiseerde een reünie. En 3 jaar geleden gaf Cathy een machine aan haar mede-finalist voor haar bedrijf en nodigde ze alle kandidaten uit in Griekenland (waar ze woont). Ik vind het echt veel zeggen over de sfeer tussen de kandidaten, dat het niet alleen op beeld zo gezellig lijkt, maar ook echt zo is. Dat gevoel krijg ik véél minder bij de Nederlandse Mol, daar filmen ze ook veel minder tussen de opdrachten door (tenzij het over die stomme bondjes gaat).

6 likes

Ik vond het zoooo tof! Nederland, ik hoop dat jullie hier nog iets van leren.

3 likes

Super leuk deze laatste aflevering.

Zou het zijn?

https://www.hln.be/showbizz/tv/kondigen-deze-vreemde-boodschappen-de-finale-van-de-mol-al-aan~af36889b/

8 likes

Wow wat is dit toch weer geniaal aangepakt. Dat marketingteam is echt goed. Zo zie je maar weer hoe de Nederlandse widm een slap aftreksel is van de Belgische.

7 likes

Er is ook al een mysterieus instagram account!

Edit: ik had overduidelijk het krantenbericht niet gelezen

Ja vroeger was het nog met onbekende Nederlanders en raakte het enigszins het Belgische niveau aan, maar tegenwoordig is het echt slap en goedkoop. Helaas.

2 likes

Ja de Nederlandse is best saai geworden! Allemaal opdrachten die vooral leuk zijn voor de kandidaten (laserschieten), maar niet om te kijken. En die je net zo goed op de parkeerplaats van Six Flags zou kunnen organiseren als in China… de Belgen doen dat echt véél beter!

4 likes

Ahh yes nu al zin in, de NLse ben ik ook van afgehaakt

Jaaa zin in!
En super leuk dat het deze keer in Griekenland is. Alleen daarom kijk ik al haha

Ik ga het dit jaar voor het eerst toch ook maar volgen! Vond de Nederlandse editie altijd top maar afgelopen aflevering (dat gedeelte met het Nintendo spelletje als opdracht) dacht ik echt wat IS dit eigenlijk voor amateuristisch? Waar kijk ik naar? :joy: Hoor iedereen alleen maar over de Mol België dus m’n verwachtingen zijn echt sky high maar ben echt heel benieuwd!

2 likes

Kijk het seizoen in Zuid-Afrika als opwarmertje inderdaad! Echt heerlijk seizoen!

2 likes