Ik heb het voorstellen inderdaad net gekeken. Ik ben benieuwd.
Volgende week kijk ik op maandag, dan ben ik minder moe en kan ik het beter verstaan
Is het te bekijken vanuit NL (dus zonder vpn verbinding). Ik zie dat je eerst een account aan moet maken en heb ik niet zo veel zin in als daarna blijkt dat ik het alsnog niet kan bekijken
Amaiii spannend! Heb er zin in. Vind het leuk dat er altijd van die mindfucks in de Vlaamse mol zitten, de Nederlandse is echt zo’n slap aftreksel. Gilles en Gilles hebben ook een leuke dynamiek trouwens samen. Leuke groep mensen, ben benieuwd of ze samen blijven.
Vind ik ook! Als persoon vond ik hem heel leuk maar als presentator zo saaaaai.
Ik ken hem verder totaal niet en dit was het eerste wat ik van hem zag, maar vond hem ook erg mwehh. Vooral op het begin als hij zo in de camera praat. Later in gesprek met de andere Gilles kwam het allemaal wat vlotter over.
Het valt mij elke keer op dat de accenten van de verschillende Vlamingen altijd zo’n onderwerp van gesprek is. Waarom?! Is toch totaal oninteressant?
Voor mij als Nederlander klinken ze sowieso allemaal hetzelfde
Ik vind accenten wel een leuk gespreksonderwerp haha. En ik denk meerdere mensen wel, gezien op FF er ook een NL-Vlaams topic is? Of er soms in topics een voicememo gevraagd wordt? Ik vind het ook jammer dat er maar 1 West-Vlaming meedoet, vond de gesprekken destijds bv tussen Pieter-Lloyd-Joke zo leuk.
Jij bent een Belg denk ik?
Ja voor mij is het leuk dat ze amai, goesting, allee en dat soort dingen zeggen, maar ik ben een Nederlander die naar een Vlaams programma kijkt. Voor Belgen onderling is t toch allemaal niet zo bijzonder?
Ik snap het gewoon niet
ja ik ben Belg en voel me meteen al een soort van “verbonden” met de schrijnwerker die zijn vingerkootje verloor om het even overdreven te stellen haha. En vind het gewoon leuk om ook eens een Limburgs, Gents, Kempens,…accent te horen
Mijn vriend en ik waren aan het kijken en toen Sven zichzelf voorstelde zeiden we allebei “ja dat is eene van ons kanten.” en inderdaad we waren juist
Wij vinden het wel leuk om te “raden”/horen van waar iedereen komt. + dat het bij de eene makkelijker is dan de andere.
Wat grappig, ik herken dat helemaal niet binnen Nederland. Tuurlijk, er zijn heel veel accentverschillen, maar dat benoemen en je zo mee identificeren is echt nieuw voor me.
Ik denk dat dat ook komt doordat je op de Nederlandse tv niet zo veel van die verschillen hoort. Iedereen praat een beetje hetzelfde. Als er dan een keer iemand komt met mijn accent vind ik dat ook leuk, of als ik hoor dat iemand uit Friesland of Limburg of weet ik wat komt door bepaalde woorden zoals @nello zegt of door uitspraak.
Ik dacht eerst een beetje hetzelfde, maar toen bedacht ik me: als je een tv-programma hebt met 10 onbekende Nederlanders en bijv een Limburger, Brabant, Achterhoek, Fries, Volendammer etc ertussen, dan zouden die mensen onderling dat denk ik ook echt wel benoemen! Alleen zouden de presentatoren het daar denk ik inderdaad wel iets minder over hebben gok ik.
Ik probeer nu steeds te letten op of ik dat verschil tussen al die Vlaamse accenten kan horen maar is mij ook nog niet echt gelukt
tip voor zondag: let eens de flamenco lerares (limburg) en de schrijnwerker (w-vl). Ik denk dat je die twee het snelst uit elkaar zou kunnen houden
Wat een leuk interview bedankt voor het delen!
Hoelaat komt de aflevering vanavond online? Weten jullie dat nog van vorig jaar?
Of kunnen we het ergens streamen?
Ik dacht na de uitzending dus rond 10 uur ofzo? Maar goeie vraag ik wil dit ook weten, ook de link. Die werd hier nog wel eens gepost zodra die erop stond. Dat was chill.
Nee
Zijn er mensen die wel live meekijken?
Ohh ik vind het zo jammer dat wij nog moeten wachten. Ik wil oook
Oohh begint het (in België) al om 8u?