De Mol België

Zo raar dat 2 kandidaten echt fout zaten en dachten dat Philip de mol was…
Verder wel een hele leuke aflevering. Jammer dat het seizoen alweer bijna gedaan is. :sob:

De laatste mol-poll dus: wie is de mol?

• Annelotte
  • Lennart
  • Sven

0 stemmers

Maar zo’n dingetjes heb ik ook heel hard bij Sven en Annelore. Maar een mol die altijd molt is té verdacht, en in de terugblikken van de voorbije seizoenen zag je dat de mollen heel bewust soms ook nog een opdracht redden, als er op een ander moment al super veel verloren is gegaan.

En dan is er nog de montage die niet helpt. Denk aan het seizoen met mol Gilles, die een loopwedstrijd moest doen en net buiten tijd doodmoe toe kwam(als ik het me goed herinner), terwijl hij de hele tijd gebrieft werd. Bij de andere kandidaten liet de montage duidelijk zien dat ze er een potje van maakten.

1 like

Ja maar de montage was nu ook zo dat Annelotte leek alsof ze op Sven zat met wat hij gezegd had dat dat het weg gaf. Maar uit eindelijk bleek dat Phillip te zijn :thinking:

Maar het was toch enkel nuttig om zelf niet in de molboekjes te schrijven, als anderen dat wél deden, dus ik zie niet in waarom Annelotte het risico zou lopen dat niemand kijkt door zo’n belofte (niet dat zo’n belofte nu zo veel waard is, maar toch, extra risico)?

De enige redenen waarom het voor mij Sven zou kunnen zijn (i.p.v. Lennart), zijn dat hij soms uit zijn rol lijkt te vallen van grumpy deelnemer (en dus in het echt sympathieker zou zijn dan hij soms laat uitschijnen), altijd wel een heel grote invloed heeft op wie welke taak in de opdrachten doet (al staat hij zelf dan vaak niet op een plaats waar hij de grootste invloed op het geld heeft, denk ik) en zichzelf mogelijks bewust zoveel mogelijk aan Philip heeft gelinkt. Maar ik wil nu niet meer veranderen van mol, dus ik blijf op Lennart :joy:.

Ja, maar je weet toch gewoon bijna zeker dat iemand dat wel gaat doen? Maar zij kwam wel over als de enthousiaste molzoeker die alles voor de groep doet. Dat was mijn gevoel alleszins toch. Ik zou als deelnemer nooit zomaar iets beloven waarvan je niet weet wat de consequenties zijn.

1 like

Ik verander meestal meedere keren omdat ik niet echt nadenk over m’n verdachte en gewoon op m’n gevoel afga (heeft meestal niet gewerkt behalve vorig jaar) :sweat_smile:

2 likes

Dit zie ik ook echt niet!
Zowel Lennart als Sven (als Filip eigenlijk) hebben echt heel wat dingen gedaan waarvan ik denk ‘Hmmm dat is wel mollen’. Maar bij Annelotte heb ik totaal dat idee niet. Als zij de mol is is ze echt wel goed onder de radar kunnen blijven. En dat Isidoor na het programma naar haar is gegaan vind ik echt te obvious, dat zouden ze nooit bekendmaken als zij de mol is. Dat is echt zo van ze kende de hond al op voorhand en nam hem dan ook maar mee naar huis
Maar wel benieuwd naar de theorie waarom zij het wel is!

Ik was erg overtuigd van Kevin :joy: en daarna katrien en Lennart. En nu sinds 2 weken Sven haha, dus ik ga lekker! Maar ben wel vrij zeker van maulwurf Sven met z’n kleine bier.

2 likes

Ik moet nog wel altijd denken aan de uitspraak van Katrien bij Sven. Bij opdrachten was hij nooit zo fanatiek maar bij het tafeltennis kwam wel zijn strijd eruit. (Als je ook bekijkt in hoe hij moest lachen bijv bij die klokken opdracht).

Vond trouwens deze aflevering wel echt heel leuk. Ook paar opmerkingen zoals hoe slapen herten eigenlijk? Tegen een boom?!
Was er nog 1 waar ik om moest lachen maar die ben ik vergeten.
Als ik dan deze afl zie denk ik waarom kijk ik de NL versie nog.

1 like

Ik was echt zo in de war op het einde. Hun reactie was priceless toen Philippe eruit ging.

Samenvatting

3 likes

Wat mij ook opviel is dat je zowel Lennart als Annelotte hoort zeggen dat ze vol op Philip waren gegaan en Sven die iets zegt in de trant van: ik heb geen idee wat er nu is gebeurd.

Mij viel op dat Lennart in het sprookje aan het begin van de aflevering steeds werd afgebeeld als nar! :black_joker: Maar ik weet niet hoe de andere kandidaten zijn afgebeeld… Weten jullie dat? Ik vond het wel opvallend en verdacht.

1 like

Ik las hier ook al over op het Belgische mol forum maar het gekke is dat het bij 1 aflevering/opdracht niet klopte. In de bunker werd de nar bij de verkeerde groep afgebeeld.
Sven was geloof ik uitgebeeld met een strikje/das en philip als docent/hoogleraar oid. Annelotte weet ik even niet meer

Oh wat gek zeg! Maar misschien, mocht Lennart de Mol zijn, omdat de Mol niet in de bunker heeft gemold? Want iedereen ging voor de knop ipv geld?

De Mol zal wel blij zijn geweest met Philip als bliksemafleider :O.

Ik had trouwens het idee dat Lennart af en toe die steentjes liet vallen tijdens die wandeling om zo sneller door de voorraad heen te gaan?

Ja, op FB en het Mollenforum wordt daar nogal op gefocust, maar volgens mij is dat gewoon lenNARt? Er zijn nog kandidaten die met een kenmerk worden getoond.

Wow ik las net een goede hint: dat Sven als mol de anonieme tegenstander van Annelotte was tijdens het inpakken hoelahoepen in de koffer. Sven durfde vanwege zijn hoogtevrees niet van het gebouw af te dalen en had zo een goed alibi. Ik ben een beetje te lui om het stuk terug te kijken, maar dat zou best goed kunnen toch? Ik dacht eerst dat het Noa was toen ik het stuk zag, maar dit zou wel tof zijn!

8 likes

Ik heb het even teruggekeken en ik vind het er niet uitzien als Sven (ook niet als Lennart trouwens). Ik zou het ook raar vinden als ze dit zouden doen, want dan zou Annelotte als enige een extra kans hebben om de mol van zo dichtbij te zien, dat is niet eerlijk.

4 likes

Ja daar heb je wel gelijk in, zou niet eerlijk zijn. Behalve als hij echt niet te herkennen was, maar je kon natuurlijk veel kenmerken afleiden.

Je kon de ogen best goed zien en die vond ik er ook niet op lijken (althans op een foto dus neem aan dat het voor Annelotte ook te zien was)

Ik dacht dat hier misschien de reserve mol in het pak zou zitten. Maar het zou ook een beetje gek zijn als hij voor die paar minuten nog moest komen opdraven :sweat_smile: