De Mol België

Hoezo is dat duidelijk?

2 likes

Ik ga helemaal stuk op die opdracht in dat huis haha, wat heerlijk. Die poppen in de gang, ik zou me echt kapot schrikken Sven/Philip was :sweat_smile:

7 likes

Nadat Filipe eruit ging zag ik dat Lennart een beetje ineen kroop en de anderen bekijken. Het kwam op mij over alsof hij weet dat de kandidaten nu alles gaan verbinden en hem eindelijk gaan verdenken.

Ik twijfel nog onwijs tussen Sven en Lennart, maar ik verdenk Lennart al vanaf aflv 1 dus ik wil daar op blijven haha.

3 likes

Als iedereen op Philip heeft gestemd behalve Philip, en Philip ligt er uit dan moet de mol dus meer op Philip likken dan op de mol van Philip.

Het was al lang duidelijk dat Philip de mol was van Sven*, en Sven plakte dan ook aan Philip tijdens het merendeel van de opdrachten. Dat maakt dat veel van de antwoorden die je kan geven als je Philip verdenkt, ook voor Sven gelden. Daarom is Sven verdacht.

TENZIJ Sven natuurlijk de mol van Philip was… Which makes sense, want Philip kleefde aan Sven als was er een hele tube velpon in het spel. Als Philip op Sven heeft gestemd, is Sven niet de mol natuurlijk. Maar ondanks het geplak, had ik niet het gevoel dat Philip Sven de mol vond. Maarja, ik had eigenlijk nooit het idee dat Philip wist wat ie deed…

Als mol is het handig om dicht bij Philip te zitten, want kijk, alles mislukt en ik kon er niks aan doen. Enter Sven als mol. Echter, Sven had een paar keer echt wel geld kunnen laten liggen zonder dat het opviel en heeft dat niet gedaan. Bvb toen met dat tentje aan een rotswand. Of met de 1 VS 5 pasvragen.

Desalniettemin denk ik dat het Annelore is. Op het laatste moment een aerodynamisch vliegtuigje redden, terwijl je weet dat het dan eigenlijk al te laat is. Proberen een eed af te leggen om niet in de molboekjes te schrijven, terwijl je als mol natuurlijk wist dat het nuttiger was om dat niet te doen. Duidelijke hints negeren,…

Of het zou natuurlijk Lennert kunnen zijn.

Ik heb er vannacht van wakker gelegen! En ik weet het nog niet😣

Ik vind het wel echt een heerlijk seizoen. Elke aflevering zo lachen en tegelijk mind blown achterblijven! Ik krijg zowaar zin om volgend jaar een molboekje te kopen:)

*Op voorwaarde dat Sven de mol niet is natuurlijk

3 likes

Aan de verdenkers van Lennart: waarom zou hij op het laatste moment op het woord slipje komen?

Ik weet het eigenlijk nog helemaal niet, ik gok Sven maar zou het geweldig vinden als het Annelotte is.

Omdat hij t philip niet gunt om te winnen? :stuck_out_tongue:

Of omdat ze maar 1500 ermee hebben binnengehaald. Nee geen idee

3 likes

Misschien dat hij nu probeert meer te focussen op niet ontmaskerd worden (nu iedereen op zoek is naar een nieuwe mol) en iets minder op geld uit de pot houden. Omdat de pot toch al niets is.

1 like

Zo raar dat 2 kandidaten echt fout zaten en dachten dat Philip de mol was…
Verder wel een hele leuke aflevering. Jammer dat het seizoen alweer bijna gedaan is. :sob:

De laatste mol-poll dus: wie is de mol?

• Annelotte
  • Lennart
  • Sven

0 stemmers

Maar zo’n dingetjes heb ik ook heel hard bij Sven en Annelore. Maar een mol die altijd molt is té verdacht, en in de terugblikken van de voorbije seizoenen zag je dat de mollen heel bewust soms ook nog een opdracht redden, als er op een ander moment al super veel verloren is gegaan.

En dan is er nog de montage die niet helpt. Denk aan het seizoen met mol Gilles, die een loopwedstrijd moest doen en net buiten tijd doodmoe toe kwam(als ik het me goed herinner), terwijl hij de hele tijd gebrieft werd. Bij de andere kandidaten liet de montage duidelijk zien dat ze er een potje van maakten.

1 like

Ja maar de montage was nu ook zo dat Annelotte leek alsof ze op Sven zat met wat hij gezegd had dat dat het weg gaf. Maar uit eindelijk bleek dat Phillip te zijn :thinking:

Maar het was toch enkel nuttig om zelf niet in de molboekjes te schrijven, als anderen dat wél deden, dus ik zie niet in waarom Annelotte het risico zou lopen dat niemand kijkt door zo’n belofte (niet dat zo’n belofte nu zo veel waard is, maar toch, extra risico)?

De enige redenen waarom het voor mij Sven zou kunnen zijn (i.p.v. Lennart), zijn dat hij soms uit zijn rol lijkt te vallen van grumpy deelnemer (en dus in het echt sympathieker zou zijn dan hij soms laat uitschijnen), altijd wel een heel grote invloed heeft op wie welke taak in de opdrachten doet (al staat hij zelf dan vaak niet op een plaats waar hij de grootste invloed op het geld heeft, denk ik) en zichzelf mogelijks bewust zoveel mogelijk aan Philip heeft gelinkt. Maar ik wil nu niet meer veranderen van mol, dus ik blijf op Lennart :joy:.

Ja, maar je weet toch gewoon bijna zeker dat iemand dat wel gaat doen? Maar zij kwam wel over als de enthousiaste molzoeker die alles voor de groep doet. Dat was mijn gevoel alleszins toch. Ik zou als deelnemer nooit zomaar iets beloven waarvan je niet weet wat de consequenties zijn.

1 like

Ik verander meestal meedere keren omdat ik niet echt nadenk over m’n verdachte en gewoon op m’n gevoel afga (heeft meestal niet gewerkt behalve vorig jaar) :sweat_smile:

2 likes

Dit zie ik ook echt niet!
Zowel Lennart als Sven (als Filip eigenlijk) hebben echt heel wat dingen gedaan waarvan ik denk ‘Hmmm dat is wel mollen’. Maar bij Annelotte heb ik totaal dat idee niet. Als zij de mol is is ze echt wel goed onder de radar kunnen blijven. En dat Isidoor na het programma naar haar is gegaan vind ik echt te obvious, dat zouden ze nooit bekendmaken als zij de mol is. Dat is echt zo van ze kende de hond al op voorhand en nam hem dan ook maar mee naar huis
Maar wel benieuwd naar de theorie waarom zij het wel is!

Ik was erg overtuigd van Kevin :joy: en daarna katrien en Lennart. En nu sinds 2 weken Sven haha, dus ik ga lekker! Maar ben wel vrij zeker van maulwurf Sven met z’n kleine bier.

2 likes

Ik moet nog wel altijd denken aan de uitspraak van Katrien bij Sven. Bij opdrachten was hij nooit zo fanatiek maar bij het tafeltennis kwam wel zijn strijd eruit. (Als je ook bekijkt in hoe hij moest lachen bijv bij die klokken opdracht).

Vond trouwens deze aflevering wel echt heel leuk. Ook paar opmerkingen zoals hoe slapen herten eigenlijk? Tegen een boom?!
Was er nog 1 waar ik om moest lachen maar die ben ik vergeten.
Als ik dan deze afl zie denk ik waarom kijk ik de NL versie nog.

1 like

Ik was echt zo in de war op het einde. Hun reactie was priceless toen Philippe eruit ging.

Samenvatting

3 likes

Wat mij ook opviel is dat je zowel Lennart als Annelotte hoort zeggen dat ze vol op Philip waren gegaan en Sven die iets zegt in de trant van: ik heb geen idee wat er nu is gebeurd.

Mij viel op dat Lennart in het sprookje aan het begin van de aflevering steeds werd afgebeeld als nar! :black_joker: Maar ik weet niet hoe de andere kandidaten zijn afgebeeld… Weten jullie dat? Ik vond het wel opvallend en verdacht.

1 like

Ik las hier ook al over op het Belgische mol forum maar het gekke is dat het bij 1 aflevering/opdracht niet klopte. In de bunker werd de nar bij de verkeerde groep afgebeeld.
Sven was geloof ik uitgebeeld met een strikje/das en philip als docent/hoogleraar oid. Annelotte weet ik even niet meer