De Mol België

Awww Lennart was zo schattig na de finale. Helemaal en blij. Hij heeft het wel echt goed gedaan! Gun Annelotte ook zo erg de winst. Al is ze denk ik nog blijer met Isidoor dan met het geld :joy:

5 likes

Wow ik zat echt in een Sven tunnel dus ik was helemaal in shock

1 like

Jaaa, het was Lennart! Ik zat al op hem sinds de hypnose aflevering, dus ben trots dat ik hem al zo snel in het vizier had.

Hij heeft het wel echt heel goed gedaan, dat niemand zijn naam had ingevuld tot de laatste aflevering :hushed:

3 likes

Niet verwacht dat het Lennart was! Hij gedroeg zich soms echt een beetje als een eenvoudig sulletje vond ik? Maar in het laatste deel van de aflevering werd al duidelijk dat dat een soort rol was :grin: de goedzak waar niemand boos op kan zijn en die niemand verdenkt, goed gespeeld!
Ik vond het wel echt een heel slecht seizoen om eerlijk te zijn. Maar dat komt blijkbaar omdat, door corona, de reisplannen nog helemaal zijn gewijzigd maar ik vond heel wat opdrachten echt wel flauw en meer voor de jeugdbeweging.

1 like

Ahhh Lennart heeft het zo goed gedaan, ik heb hem nooit verdacht.

De Mol is in alle opzichten beter dan WIDM maar ik vind het echt niet ok dat ze zo vaak dieren gebruiken in opdrachten. Ik vond die kip echt zielig.

11 likes

Ik dacht ik ga de kandidaten eens opzoeken op Instagram, maar ze zijn daar of niet actief. Of ze mogen tot na de show geen nieuwe volgers op accepteren? Vind dat wel verfrissend na al die mensen die mee doen aan van die reality programma’s voor de fame. Kreeg Lennart niet eens gevonden op insta.

Er doen zoveel kandidaten mee aan de Mol en het zijn echt strenge selecties. Denk dat de wannabe famous mensen al gefilterd zijn :sweat_smile:

1 like

Nu we over crushes op de mol bezig zijn, ik had hetzelfde met Alina vorig jaar. En op Jolien had ik ook een crush haha. Hun knipoog toen vond ik zo’n iconisch moment :rofl:

5 likes

Voor mij was dat de allereerste aanwijzing en de reden dat ik al lang Lennart vermoedde. Wij hadden bij de voorstelling van de kandidaten bij hem al de reactie “hopelijk is hij de mol, want hij klinkt sympathiek en is ook nog leuk om naar te kijken, dan blijft hij er lang in”. Alleen zag ik dat sympathieke en guitige niet in de afleveringen, hij viel totaal niet op en leek juist wat saai. Zo’n kandidaat waarvan je pas na een paar afleveringen door hebt dat 'ie meedoet. En volgens mij hebben ze dat in vorige seizoenen ook al zo gemonteerd.

Ik vond dit seizoen echt heel erg leuk. Wel eerste keer dat ik samen met iemand anders keek, dus misschien daardoor wel wat gekleurd, maar de activiteiten waren zo creatief! Ik vond niet dat je er kon aan zien dat het tijdens Corona gefilmd is, behalve dat ze dichter bij huis zijn gebleven en de opdrachten min of meer altijd op 1 locatie, enkel met de kandidaten (en bv. niet midden in de stad o.i.d.).

1 like

Ik ben het hier niet mee eens. Als het zomaar geld bieden was geweest, zoals vorig jaar in de eerste aflevering, dan vind ik het ook flauw, maar deze opdracht nu zat iets gelaagder in elkaar. De kandidaten hebben er zelf voor gezorgd dat de mol z’n slag kon slaan. Voor de mol is de veiligste keuze het openen van de folders, want als niemand kijkt, kan er ook niet geboden worden. Als de mol kijkt, gaat er sowieso al geld uit de pot, want er wordt daarna geboden door de rest. Echter was het een risico om als mol niet te kijken en ervan uit te gaan dat er iémand zou kijken. Als de spelers gewoon de opdracht goed hadden uitgevoerd (= niet kijken), had de mol geen kans gehad om te mollen, dus ook al is 10.000 euro echt wel veel geld, ze hebben er toch wel zelf voor gezorgd dat dit mogelijk was.

14 likes

Hahaha geweldig dit! Ik heb net in mijn nachtdienst gekeken. Ik dacht echt dat het Sven was! :fearful: Heel veel zin in volgende week!

Ja, inderdaad. In die mollengroep zijn er ook veel mensen die vonden dat dat ‘tegen de geest van de Mol inging’, maar die €10k ging nooit iemand geweten hebben als niemand in die dossiers keek. Lennart wist waarschijnlijk ook wat het hoogste bod was tot dan, nl die van Sven dus zoveel hoger moest hij eigenlijk niet bieden: €2400 meer (postcode van Mol haha :stuck_out_tongue:).

2 likes

Daarnaast ben je ook wel een hele goede mol als je 10.000 euro op zo’n manier uit de pot weet te halen en alsnog niemand verdenkt je. Jasmien stootte hem nog aan en zei volgens mij “Goe gedaan!”

12 likes

Wauw ik was zo verrast haha, dacht echt dat Sven achter het gordijn zou staan!

Had Lennart zelf afgeschreven nadat hij 10.000 bood en oprecht spijt leek te hebben achteraf. Wat een acteur, haha heel knap gedaan!
Hij heeft een beetje de Jan Versteeg tactiek gebruikt (voor de Nederlandse kijkers), zo goed in de groep liggen en fanatiek lijken dat niemand je verdenkt. En daar ben ik ook al 2 keer ingetrapt :joy:

2 likes

Onder posts van Gilles op insta staan er wel wat hoor, ook Lennart. Zag ik toevallig net!

Ja volgens mij ook! Volgens mij wordt er bij de normale afleveringen ook naar tijd gekeken. Misschien hebben ze voor de finale afgesproken dat tijd er niet toe doet (omdat je ook kan zien wanneer de ander klaar is?)

In begin stond Lennart ook in mijn lijstje verdachten, maar alleen omdat hij zo op de achtergrond was. Verder dan dat zag ik niet iets verdacht dus ben toen in de Sven tunnel terecht gekomen haha. En helemaal met die €10.000 uit de pot dacht ik newh Lennart is kandidaat xD. Het leek ook gewoon echt op een actie uit wraak, want hij noemde de anderen toen ook egoïstisch :see_no_evil:. Ben zo benieuwd naar volgende week!

Mijn vriend en ik zaten beide op Sven. Ik zei nog misschien wordt het weer een “alinaatje”. Vorig jaar waren we namelijk overtuigd dat Jolien de mol was :laughing:

Echt leuk dat Annelotte gewonnen heeft. Dat hoopte ik al! Dacht zij moet echt winnen.

4 likes

Ik vind het eerlijk gezegd nog steeds wat flauw. Als dat niet had gelukt, zou hij helemaal niet zoveel geld uit de pot hebben gehouden. Hij heeft het goed gedaan om onder de radar te blijven. Maar qua molacties waren de andere kandidaten sterker 🥲. Buiten dat: zeker weer genoten van het seizoen.

Ik was gister wel heel boos. Iemand op mijn insta leek het een goed idee om vlak na de onthulling de mol te delen op haar story. Why? Trut. Heb haar nu geblokkeerd haha.

Ik vond het wel grappig dat Leannert geen pak bij zich had voor de finale.

2 likes

Ja indd! Als er iemand had moeten weten dat hij de finale zou halen, was hij het.

1 like