De Mol België

Ik heb dat nog nergens gelezen, alleen maar lovende woorden / woorden van respect.
Vind het jammer dat die 2 op 100 negatievelingen de aandacht krijgen met hun mening, terwijl het juist belangrijk is dat er begrip is voor de mentale gezondheid en dat iedereen juist zo fijn reageerd.

6 likes

Zo, ondanks de spoiler echt genoten van de aflevering en ook van hoe menselijk en lief er werd gedaan tegen(over) Philippe. Wel heerlijk dat ze dus in Trust Nobody tot nu toe weer heerlijk fout zaten haha.

6 likes

Haha, ik geloof er ook in: ze regelen het wel… :blush:

2 likes

Nou ik heb het ook gezien, na tig spoilers (radio, tv, insta, nieuwssites). Mooi gedaan en ben heel benieuwd wie het nu is!

Ik denk trouwens wel dat dit zo’n scenario is waar de makers rekening mee houden dat het ooit kan gebeuren om wat voor reden dan ook.
Ik verwacht nu dat het Bert, yens of Sven is. Gewoon op basis van hun hoofd :joy:

Zal er niet altijd een back-up mol gekozen worden voor dit soort dingen? Het kan ook zijn dat de mol, net als Nele, door een blessure uitvalt … het is toch heel moeilijk om in 1 dag van rol te wisselen? Een mol heeft altijd voorkennis. Het is nu wel heel lastig om in zo’n korte tijd met de productie te praten

1 like

Nee hoor. Er is al eens een seizoen geweest waar de mol pp dag 1 werd gekozen.

4 likes

Ja ik denk het ook hoor! Natuurlijk wil je er nog spanning omheen bouwen en dat hebben ze tof gedaan, maar kan me niet anders voorstellen dan dat er nog ergens een lijstje lag.

Maar niets is wat het lijkt toch?

Dat is toch de slogan van de Nederlandse WIDM

3 likes

Nahhhh. Ik heb dus geen spoiler gelezen - thank god - dus ik zit echt zo :exploding_head:

3 likes

Trust Nobody heeft al een extra (nazorg)aflevering gemaakt, met Gilles himself met toelichting!

9 likes

Ik baal wel echt dat ik die spoiler al in de ochtend had gelezen. Alsnog een leuke aflevering maar ik had graag de verrassing gehad. Zooo benieuwd wel wie het nu is geworden

3 likes

Aah echt sneu voor Philippe dat hij er zo erg mee zat. Je zag ook gewoon dat hij zich steeds slechter ging voelen. Wel knap dat hij het gewoon durft uit te spreken. Vond hem sowieso een sympathieke gast.

Ben heeeel benieuwd naar de nieuwe mol. Ik verdenk Sven, alleen op het feit dat hij zo’n deadpan gezicht heeft, haha.

1 like

Een vriendin vroeg of ik het nieuws al had gehoord, maar had nog niks gehoord maar halverwege dacht ik wel aan Philippe. Hoe hij zo niet op zijn gemak was tijdens dat decor maken. En de vorige aflevering dat je die vervormde stem hoorde zeggen dat hij zijn spel niet kon spelen en onzeker was.
En ik praat dus in mijn slaap en vooral in tijden van stress en je kunt niks verbergen. Ik vertel niet letterlijk mijn zorgen, maar je kunt het er wel uit halen. Slaap dus ook nooit fijn in gezelschap. Toen Bert dat over Philippe zei dacht ik het al. Wel sneu voor hem.

En voor de productie toch ook wel balen? Zoveel kosten gaan ermee gemoeid dit te maken. Gezondheid gaat voor hoor, maar lijkt me toch dat ze balen. En een nieuwe mol volgende jaren nog meer zullen testen of ze de druk aan kunnen.

Ik denk nu op basis van gezicht Uma. Opeens super serieus hoofd.

1 like

Zouden ze nu uit voorzorg iedereen alleen laten slapen :’)

2 likes

Ik had ook verwacht dat daar wel scenario’s voor klaar lagen, maar Gilles zei dat dat niet het geval is. Hij vond het te cynisch om voor de reis al rekening te houden met die optie, ze hebben blijkbaar vol vertrouwen. De ommezwaai van zondag hebben ze daar op het moment zelf bedacht, toen ze merkten dat het te zwaar werd voor Philippe. Er is wel een opdracht voor gesneuveld.

6 likes

Aah okee!

Elisabeth is ook op 1 dag gekozen als mol, zij werd 's avonds op de kamer gebrieft door de productie, en zij heeft dat super goed gedaan zonder enige voorbereiding. Zij ‘speelde’ toen het naïeve onschuldige meisje, maar zij wist goed genoeg waar ze mee bezig was.
Als ik zo terug denk aan de mollen vanuit het verleden (Gilles, Pieter,…) en dan nu ook Philippe, dan zijn dit vaak de personen die heel goed in de groep liggen, erg lief en onschuldig zijn, en zich absoluut niet verdacht maken door opvallende dingen te doen.
Om die reden lijkt het mij straf dat bijvoorbeeld Manu nu mol zou worden, die heel erg opvallend dwarsligt, maar iemand die eerder op de achtergrond blijft zoals misschien Sven

8 likes

Jammer dat de Mol eruit is gestapt, ben het er helemaal mee eens dat mentale gezondheid het belangrijkst is maar ben ook wel lichtelijk verbaasd dat ze hem gekozen hebben als Mol. Bij de Vlaamse Mol is de voorbereiding en screening zooo uitgebreid dus ik zou verwachten dat hier ook wel een stevige psychologische screening aan vooraf gaat. Je ziet in de mol biechten eigenlijk vanaf aflevering 1 al dat hij heel onzeker is in zijn rol en heel veel bevestiging zoekt. Als ik dat zie ben ik niet verbaasd dat hij uiteindelijk de druk niet aan kon. Het lijkt me overigens echt super moeilijk om nu ineens de Mol te worden, omdat de andere kandidaten je al heel goed kennen en je dus niet ineens van tactiek kan wisselen. Ik zou me best voor kunnen stellen dat als je als Mol aan een spel begint je ook meteen een soort rol aanneemt waarbij je niet helemaal jezelf bent, dus je bijvoorbeeld onhandiger, banger, dommer etc. voordoet dan je echt bent.

Ik vind het een beetje flauw om nu te zeggen dat ze een verkeerde mol gekozen hebben. Achteraf is het makkelijk praten. Je zegt zelf al dat ze uitgebreid screenen, dus dat zal hij vast heel goed gedaan hebben allemaal.
Hij zei zelf dat zijn leven tot nu toe heel succesvol was, zonder tegenslag. Dus ik denk dat hij in het gewone leven niet zo onzeker is.
Het grootste probleem was denk ik dat hij zich direct al versproken heeft in zijn slaap en zijn kamergenoot dat ook nog gehoord heeft (en hem er mee geconfronteerd heeft). Dat verzin je toch niet van tevoren? Sindsdien dacht hij waarschijnlijk dat het op zijn voorhoofd geschreven stond. Kan me voorstellen dat je dan niet meer kunt presteren hoe je wil. En je beland zo in een neerwaartse spiraal.

28 likes