Volgens mij dacht hij dat hij zich versproken had en dat ging in zijn hoofd zitten, maar volgens de productie zat Bert op iemand anders
Bert had hem wel wakker gemaakt en gevraagd ‘je weet wat je net gezegd hebt hé’? Of zoiets.
En later met de groep erbij nog een keer laten vallen dat Philippe praat in zijn slaap.
Maar volgens de productie had Bert daarna inderdaad niet meer op hem ingezet.
Ik ben gewoon verbaasd dat dit er met zo’n strenge psychologische screening niet uit is gekomen, terwijl ik vind dat je vanaf aflevering 1 al heel duidelijk ziet dat hij heel onzeker en zenuwachtig is. En natuurlijk kan je dit allemaal niet van tevoren bedenken maar die screening lijkt me juist bedoelt om te checken hoe iemand omgaat met zo’n onwijs spannende en eenzame rol in een groep en hoe iemand dealt met tegenslagen. Als ik dan uitspraken van Philippe hoorde zoals ‘iedereen is tegen de Mol’, dan deed mij dat enigszins twijfelen aan de screening/voorbereiding, want het lijkt me dat dat toch niet als een verrassing kan komen. Net als dat je Molacties niet altijd zullen lukken.
Ik wil overigens wel duidelijk benadrukken dat ik het alleen maar heel goed vind dat hij eruit is gestapt ten behoeve van zijn mentale gezondheid, dus dat mijn bericht puur gaat over de verbazing die ik heb dat hij door de screening is gekomen.
Maar het kan natuurlijk ook dat hij tijdens de screening gewoon goed in z’n vel zat maar bij de opnames minder. Misschien had hij dat zelf ook niet door, tot het spel begon en dat beel intens bleek te zijn.
En op zo’n moment kun je ineens een stuk minder hebben. Vond het wel echt sneu om te zien dat hij zo onzeker was en aan zichzelf twijfelde.
Ik vermoed ook dat niemand kan voorzien hoe heftig zoiets is van tevoren en hoe je daarmee om moet gaan.
Ik denk dat ze de beelden van de mol ook zo geframed hebben dat dit eruit naar voren kwam, zodat het voor kijkers ook logischer is. Dus dat ze normaal die onzekerheden niet uitzenden maar ze er wel zijn. Ik vond het nu ook best duidelijk dat Philippe de mol was en ik denk dat ze dat ook expres meer hebben laten zien.
Ik begrijp je reactie en dat was ook mijn eerste reactie. En toen ging ik er over nadenken en vroeg me af wat ze er dan uit zouden moeten halen met een psychologische screening. Maar wat ze nooit hadden kunnen screenen is dat hij zich in zijn slaap heeft versproken en daar zo onzeker van is geworden. Wel vraag ik me af of in deze groep met heftige personen je een lief persoon mol moet laten zijn. Hij kon daardoor wel “onder de radar” werken, maar als hij zich niet in de juiste positie kon zetten, dan wordt mollen moeilijk. Maar geen slaap, dat houdt niemand vol, ook al ben je door 3 screenings heen gekomen.
Maar denk je dan echt dat de programmamakers zo’n risico zouden nemen, als er tijdens de selectie tekenen waren dat hij niet geschikt was?
De eerste aflevering deed hij ook prima toch? Met de roosjes van de taart en het brengen van de ingrediënten.
Denk inderdaad ook wat @Kusjessoldaat zegt, dat ze bewust bepaalde dingen hebben laten zien. Misschien dat andere mollen ook wel tegen Gilles zeiden dat ze bang waren dat ze het niet goed deden of iedereen ze door had.
Sorry maar ik vind het gewoon irritant dat sommige mensen er achteraf zo makkelijk over praten. Als je ziet hoe dit programma gemaakt wordt, dan kiezen ze echt niet zomaar iemand.
Precies! In cafe de Mol wordt ook telkens herhaald hoe goed Philippe het deed, maar dat ze hem gewoon niet meer konden overtuigen op dat moment. Zo fijn hoe serieus ze dit hebben genomen dan!
Ik denk ook dat er niet onderschat moet worden wat slapeloosheid met een mens kan doen. Philippe durfde door de verspreking nauwelijks te slapen, alleen soms een dutje op het toilet. Dat kan emoties en bijv. onzekerheid heel erg versterken.
Ik had echt met hem te doen toen ik de beelden zag en denk dat dit de beste keuze was. Heel blij dat het programma dit zo serieus nam.
Ja dat was ook mijn indruk. Toen ik hem hoorde vertellen dat hij eigenlijk niet meer geslapen had… dan ben je gewoon klaar. Na 2 nachten zonder slaap functioneer je nauwelijks meer.
Slaap gebrek maakt je helemaal lichamelijk ziek en geestelijk enorm labiel. Heb een keer een enorme jetlag gehad en 5 nachten amper geslapen, kreeg allerlei kwalen aan mijn lichaam en was helemaal depri, labiel en op. Dus ik snap hem heel goed! En ze hebben het heel goed opgelost.
Zalige machtspositie wel van Manu. Echt genieten hoe iedereen baalt van hun afgenomen pasvragen.
Edit: ik twijfel nog tussen Manu of Yens als nieuwe mol.
Anke en Yens vallen voor mij nu echt af als mol. Als mol maakt het je helemaal niet uit dat een ander pasvragen krijgt en zou je niet het risico nemen om geld in de pot te spelen. De mol gaat dus denk ik sowieso voor pasvragen.
Als Manu de mol zou zijn lijkt het mij dat je juist iedereen afschiet onder het mom van pasvragen, maar dat is misschien wel weer te opvallend.
In verdenk Yens nu juist heel erg. Hij deed zo erg z’n best om zichzelf zo onverdacht mogelijk te maken
En bij het zwembad en hoe die met z’n partner praatte vond ik ‘m ook verdacht overkomen
Huh ik heb gemist wat Philippe dan in zijn slaap had gezegd?
Oh ik vond dat juist verdacht haha, ik had denk ik zelf als de mol ook geld gepakt en dan heel verontwaardigd gedaan tegen Manu waardoor die me afgeschoten had en er geld uit de pot ging. Daar heb je als mol veel meer bij te winnen dan dat mensen al dan niet pasvragen binnenhalen (of dat nou Manu is of een van de andere kandidaten). Dat en tijd verknooien bij je barak waardoor iedereen minder tijd op de timer heeft (wat dat betreft vind ik Yens meer verdacht dan Anke)
Dankje!
Ik zit zo te genieten hier, echt fantastisch dit de opdracht met de glijbanen was zo vet! Komen er elk jaar bezoekers? Want ze leken niet super enthousiast of is dit gewoon Belgisch enthousiast?
@ de aflevering: ik vind Manu ZO irritant dus ik hoop echt niet dat zij de mol is. Al vind het ook raar dat zij het minst verdacht was, want na de glijbanen opdracht zeiden een aantal kandidaten dat zij en Clemens verdacht waren? Mijn top verdachte is Sven en dat was hij al voor Philippe haha. Uma vind ik ineens heel erg rustig geworden ofzo?
Ik denk dat de rest dacht: bij Manu ligt het er zó dik bovenop, dat ze dat niet serieus verdacht vinden. En dus afgestreept hebben als mol en dus het minst verdenken
Zou idd wel kunnen, ik vond dat met die koker ook echt te obvious. Beetje de Kim-Liam van België