De Mol België

Door het gesprekje met de mol (het dagboek) moest ik heel erg aan Ruben en Toos denken.
Toos omdat hij in de auto van tevoren zei: iedereen gaat sowieso voor pas vragen en dat was ook wat de mol achteraf zei: dat hij/zij dacht dat iedereen dat zou doen.

Maar het klonk ook wel beetje als Ruben, die niet gevoelig is voor het groepsgevoel zoals deze aflevering duidelijk werd haha.

2 likes

Ik vind dit seizoen voor het eerst niet zo leuk eigenlijk, was altijd heel enthousiast maar dit jaar doen er alleen maar irritante mensen mee. Vorige jaren zag je veel meer gezelligheid en hadden ze ook gewoon lol met elkaar en nu zitten ze elkaar de hele tijd af te snauwen. Deze aflevering was wel leuker door het thema voor alle opdrachten en de eliminatie.

4 likes

Ik vond dit echt een vette aflevering! En ben uit m’n lancelottunnel maar geen idee wie ik nu moet verdenken

15 likes

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Niet Leïla :broken_heart:

6 likes

Wisten Lieselot en Lancelot btw dat die jokers geld zouden kosten? Ik vind het zo idioot dat niemand jokers/vrijstellingen pakt hoe-zo

Misschien wisten ze het wel door hoe theatraal die entree met lift was maar toch
En als mol laat je zon kans toch ook niet gaan?

3 likes

Ik moest hardop lachen :rofl:

Vette aflevering! Vond Leila verdacht hoe ze thomas afkapte enzo, maar… die is er dus uit. Blijf toch nog bij Toos, en mijn gevoel zegt ook steeds meer Thomas maar dat zegt niks :sweat_smile: Liselot is zo lief en denkt alleen maar aan de groep en geld, als zij de mol blijkt te zijn dan ga ik nooit meer een mol benoemen :rofl:

Jaa is echt voor het eerst ooit in de mol/wie is de mol dat ze zoveel vrijstellingen en jokers laten liggen, dat ik zie in ieder geval.

2 likes

Oke ik heb een theorie. De stills van NPO verraden wie er in de volgende aflevering afvalt. Tot nu toe klopt het. Dus heel benieuwd of Toos volgende keer de afvaller is.

3 likes

Ik kijk dit voor het eerst en het valt me vooral op dat de afvaller meteen opstaat en wegloopt zonder afscheid te nemen van de rest en dat de deelnemers daarna over de afvaller praten alsof ze dood is ofzo, helemaal het karakter analyseren. Maar ik vind het leuk, idd veel meer plottwists dan de Nederlandse versie!

7 likes

Ik vind het zo gek dat je nu vrijwel zeker weet dat Comfort niet de mol is. Mijn vermoeden was eerst Toos maar ik denk dat hij dan misschien er voor had gekozen om om niet als de 2 laatste door te gaan bij die opdracht in de silo. Die andere (ben zijn naam kwijt) vond ik wel zeer verdacht. Die ook bij die 2 laatste hoorde.

3 likes

Echt weer een superleuke aflevering! Wat ik alleen niet snap is dat niemand die vrijstellingen en jokers pakt? (Volgens mij heet het geen joker maar ben even het woord kwijt).
Dat maakt het spel en de groepsdynamiek ook wat spannender.

1 like

Pasvragen!

Maar precies dat vind ik leuk aan De Mol. De WIDM wordt veel minder om het geld gespeeld en veel meer gemold door kandidaten omdat ze zich verdacht willen maken. Doordat De Mol met gewone mensen is, ontstaat er een andere groepsdynamiek. Al is het dit jaar wel heel extreem met niemand die iets pakt.

Verder wel weer benieuwd….

De Mol:
  • Toos
  • Thomas
  • Lancelot
  • Lieselot
  • Ruben
  • Comfort

0 stemmers

2 likes

Ja ik vind het nu wel extreem. Maar zo had ik er nog niet naar gekeken! Vind dat mollen in WIDM namelijk niet zo leuk, in sommige seizoenen lijkt het geld nauwelijks uit te maken. Heel fijn dat ze dat minder doen in de Mol, maakt het echt leuker/serieuzer.

1 like

Soooo, wat was dit een geweldige aflevering! Wat een story telling en een lagen in het spel. En zo jammer dat Leïla eruit is. Maar dit is een van de leukste afleveringen die ik gezien heb, op die Stasi-aflevering in Berlijn na. Maar de opening was zo leuk met dat jongetje. Ik wist meteen “Back to the future”. En dan zo uitgespeeld.
Vorige week was ik nog niet zo overtuigd van dit seizoen, maar na deze ben ik om! En ik kan niet geloven dat Ruben de mol is. Maar als hij het niet is, dan kom ik uit bij Lieselot, en dat voelt ook vreemd.

Overigens, ik blijf bij de regel: de mol krijgt nooit een rood scherm, dus nu ook niet. Dus Comfort is niet de mol. Deze regel is al meerdere malen door het productiehuis Woestijnvis bevestigd, ik blijf daar aan vast houden.

8 likes

Dat zou ik wel heel raar vinden als iedereen (publiek en kandidaten) er gewoon vanuit kunnen gaan dat Comfort de mol niet is. Dan heeft Comfort minder kans om goed te gokken wie de mol is dan de andere kandidaten. Want Comfort moet dan uit 5 kandidaten kiezen en de rest maar uit 4.

2 likes

Het is alsnog gelijk spel want Comfort weet nu ook op wie zij de test fout heeft ingevuld. Dus van beide kanten is er even veel informatie en kan er iemand weggekruist worden.

De standaard regel is inderdaad dat de mol nooit een rood scherm krijgt en ik denk niet dat ze dat zomaar gaan veranderen.

5 likes

Ik denk dat Comfort juist meer kans heeft. Dat is in de NL versie vaker voor gekomen dat kandidaten die er eerst uit lagen, en terug in het spel konden komen, ver konden komen, juist vanwege de kennis. Denk aan Soy in het afgelopen seizoen, of Paul Rabbering, die winnaar werd.

4 likes

Bij de mol België wist Bart het ook zeker na de vuurpijlen eliminatie! Hij zat al die tijd vol op Christian en toen hij een rood scherm kreeg wist hij direct wie het dan wel was.

1 like

Ah jammer dit hoor, nog maar 1 vrouw over en 4 mannen

4 likes