Den Haagtopic

Nog bedankt hiervoor! Ik ben daar nu al een aantal keer geweest en het is idd top

1 like

Heb net (bijna) het hele topic doorgelezen en al een heel aantal adresjes opgeslagen.
Wij gaan volgende week enkele dagen naar Den Haag en Scheveningen met baby en peuter.
Ik zoek vooral nog wat kindvriendelijke adresjes en activiteiten, hoewel we vooral veel naar het strand zullen gaan. Maar zeker tips voor restaurants s avonds waar je makkelijk met jonge kindjes kan komen etc zijn welkom.

1 like

Solbeach is een strandtent met speeltuin erbij en verder in de stad Birdies playcafe, de Boomhuttenclub, Binkies. Voor 's avonds kun je bv naar Hudson (zit een heel monkey town achtige situatie bij). Oma Toos is een leuk pannenkoeken restaurant in de haven van Scheveningen.

In de vruchtenbuurt bij op de hoek kan je leuk lunchen en de kleintjes spelen. Appels en peren iets verderop is ook een aanrader. Oma Toos in haven is leuk voor pannenkoeken avonds, in strandtenten in de haven kan je sowieso ook wel terecht!

Waar verblijf je?

Op het Zwarte Pad (strand) heb je meerdere strandtenten met een kindvriendelijk gedeelte, dus met een speeltoestel, open stuk zand en strandspeelgoed waar je zelf dichtbij kan zitten. Ik zit vaak bij Patagonia of de strandtent daarnaast omdat dat ook dicht bij de strandopgang is. Maar ook gewoon lekker op het strand, in de ochtend is het eb en blijven er stukken ondiep water liggen op het strand waar mijn kind goed kan spelen zonder dat ze meteen in de zee ligt.

Kinderboekenmuseum vond ik met mijn dreumes van 1.5 al leuk dus dat is zeker voor de peuter leuk. Je hebt in Den Haag veel stadsboerderijen met speeltuin, de Reigershof en Stadstuin Rusthout (bij the Mall in Leidschendam) vind ik de leukste maar zitten vast ook op andere plekken nog leuke. Boerderij Meyendel in Wassenaar is niet echt een boerderij maar horeca gelegenheid met speeltuin en wandelpaden door bos en duinen, ook prima, ik ga daar vaak heen als ik rustig wil wandelen.

Maar wat nog meer leuk is, is denk ik vooral afhankelijk van waar je verblijft omdat Den Haag nogal groot is en ik zelf niet per see ver zou willen fietsen voor een specifiek café.

Oh ja in Scheveningen heb je Sea Life. Je kan daar nu het tweede kaartje gratis voor sparen via de AH. Ik vind het een beetje vergane glorie maar wel een prima slecht weer uitstapje met kleintjes. Ook met de AH uitjes zegels: Legoland discovery centre heeft een duplo gedeelte om te spelen voor jonge kinderen, ik hoorde dat dat leuk is maar zelf nog niet getest.

1 like

Iemand tips om voor een verjaardagstaart in Den Haag? Mag ook best een thuisbakker zijn.

1 like

De beste bakster uit den Haag natuurlijk

2 likes

Cake du fortin vond ik erg lekker! Lieve vrouw ook.

3 likes

Kom ik weer maar dit is echt zo’n aanrader, Raimondi in de Herenstraat in Voorburg. Lunch is enkel zaterdags

5 likes

Bedankt voor alle tips @Limoncello @Feather @loviedovie
We hebben 3 top dagen gehad. Misschien heeft iemand er nog iets aan die binnenkort ook gaat. Onze 2.5 jarige heeft zich inderdaad geweldig vermaakt in het kinderboekenmuseum en bij Binkies. Op beide plaatsen was het heel rustig. Aan het strand speelde ze graag in de speeltuinen van solbeach en twins, en gewoon op het strand natuurlijk. De Sprookjesbeelden aan zee vonden we ook leuk.

3 likes

Iemand tips voor fijne massage salons in Den Haag? Waar ze zachte ontspanningsmassages aanbieden en voor 2 personen tegelijkertijd.

2 likes

Ik vind zelf Nam Tok in de Vlierboomstraat heel fijn. Je moet wel bellen als je een duo massage wil i.p.v. online boeken.

1 like

Ik weet niet of ze massages voor 2 personen aanbieden, maar ik ging altijd graag naar Saijai wellness

1 like

Dank jullie! Ik ga ze even bekijken!

Kringloop Den Haag in Loosduinen (die naast de dominos) heeft altijd veel boeken, weet niet of ze dan ook veel kinderboeken hebben, maar dat denk ik haast wel.

Bij die in Mariahoeve hebben ze ook best veel boeken, en anders die in Leidschendam (wel een beetje ver misschien)
Ze verkopen vast ook tweedehands kinderboeken bij de paagman in het centrum, misschien wel iets duurder dan de normale kringloop

1 like

Ja die heeft veel boeken idd en 100 meter verderop zit er nog eentje! Die heeft wel wat verouderde spullen vind ik maar ook wel wat kinderboeken. @Ohappyday

1 like

Ja die op die hoek vind ik echt minder, wat je zegt wat verouderd.