Den Haagtopic

Random post maar heb weer wat tips
Elke eerste drie zaterdagen bij Workshop in Voorburg verkopen ze super lekker zuurdesembrood voor een normale prijs. Wij hebben gister eentje gehaald met zwarte olijven en het is top.

En ik ben net gaan lunchen bij Birdflower in Den Haag, en zij hebben de lekkerste tosti die ik ooit heb gegeten. Ze hebben ook lekkere pastries maar die waren al op.

En de lekkerste koffie vind ik bij Roberto’s in Den Haag vlakbij de Theresiastraat.

2 likes

Weet iemand hier toevallig hoe het is om in Laakhaven (Waldorpstraat, Laakweg) te wonen?

Ik ben op zoek naar een appartementje/studio om alleen te gaan wonen ipv met huisgenoten maar ik ben afhankelijk van de nachttrein naar Schiphol. Ik woon nu op loopafstand van Rotterdam Centraal, maar in deze omgeving is het niet te doen. Daarom heb ik mijn zoekgebied uitgebreid naar Delft en Den Haag. Ik kwam best wel een aantal betaalbare woningen tegen dichtbij Den Haag HS in Laakhaven, maar ik ken Den Haag eigenlijk niet zo goed. Op internet las ik nogal gemixte dingen over het Laakkwartier, maar bij Laakhaven scheen het dan weer mee te vallen, maar Den Haag HS ‘s nachts was dan weer verschrikkelijk. Dus ik ben even op zoek naar ervaringen!!

Ik woon er zelf niet, maar twee van mijn vriendinnen wonen/woonde in die hoge flats daar. Die zijn niet te spreken over het hoge aantal inbraken en hoe vaak ze lastig worden gevallen als ze de flat uitlopen. Dus niet echt een aanrader.

2 likes

Ik vind het zelf geen prettige buurt om 's avonds te lopen of te fietsen en zou er daarom ook niet gaan wonen.

5 likes

Ik woon er in de buurt en ik heb zelf geen moeite met laat over straat lopen en ik word ook niet lastig gevallen.

1 like

Volgens mij is HS minder erg nu er een andere ingang is en poortjes. Vroeger (nu alleen nog een fiets/wandeltunnel) was het erg naar om daar doorheen te gaan.
Ik ben opgegroeid in Laakkwartier en heb er ook een tijd gewerkt. Ik zou er niet willen wonen maar dat is ook omdat ik nu in een fijnere wijk woon. Het is een wijk in ontwikkeling, dat is positief maar voor boodschappen heb je volgens mij wel een fiets nodig.

1 like

Voorburg en Binckhorst liggen beiden ook dicht bij een station (van NOI/HS), komt ook regelmatig wat vrij. wel minder betaalbaar dan Laak denk ik zo

1 like

@lisaanna ja en Mariahoeve zou ik dan ook nog willen noemen! Heeft (ook) niet echt een goed imago bij iedereen, maar vind ik zelf echt een prima wijk met goede faciliteiten en dichtbij meerdere stations. En dichtbij Bezuidenhout wat heel leuk is!

3 likes

Even een klein restaurant tipje (maar absoluut geen verborgen parel oid); Bøg! Hier vorige week echt heerlijk gegeten met top wijn arrangement.

Volgende op het verlanglijstje is Flora,

4 likes

Wat maakte de tosti lekker?
En wat is een normale prijs :D, hou van zuurdesem maar inderdaad soms doen de prijzen pijn.

Laakhaven:
Het is er druk en het gaat drukker worden omdat ze blijven bouwen de komende jaren.
Waldorpstraat gaat autoluw worden maar is dus de komende 2-3 jaar een halve bouwput. Vijverhof is op zich prima maar door de de drukte, veel jongeren (en gespuis) die er rondbanjeren om eten te halen en ‘stiekem’ naar binnen te komen om te chillen in fietsenstallingen en parkeergarages is het soms minder. Rest van de straten durf ik niet zoveel over te zeggen. Ze zijn gewoon ontzetten aan het opknappen oftewel gentrificeren waardoor het in de toekomst een prettige groene oase gaat worden voor werkende young professionals en jonge gezinnen. Tot dan is het nogal veel chaos afhankelijk van waar je woont :slight_smile:

Dus het hangt af van je leefstijl… HS is op loopafstand, er zijn veel jonge lui, veel studenten, de hogeschool & roc geven veel ‘gezellige’ drukte’, veel openbaarvervoer mogelijkheden, genoeg plekjes om te chillen aan het water, je bent snel in centrum maar ook in andere steden. Veel is op loopafstand (winkels enz)

1 like

Ahh thanks voor je uitgebreide info!! Ik ga vooral heel veel van huis zijn ivm werk als stewardess maar ik merk dat ik nu met huisgenoten gewoon niet zo heel lekker meer zit.

Ik vind drukte en studenten etc allemaal helemaal prima, maar ik merk in Rotterdam bijvoorbeeld wel dat ik in West niet helemaal op m’n gemak loop ‘s avonds laat en dat ik het chill vind dat ik dat in Noord niet heb. Maar ik ga even verder onderzoeken naar Den Haag!

Misschien kan je een keer in het centrum eten en dan ‘s avond naar HS lopen. Je loopt net aan de andere kant maar dan proef je wel de sfeer

2 likes

Volgende week zondag ben ik in Den Haag en zondag en zondag rommelmarkten afgaan is mijn favoriet, vooral met kleding. Heeft iemand tips voor dit soort rommelmarkten 25 mei in Den Haag?

Niet echt een rommelmarkt maar misschien dat je het leuk vindt: https://www.lemariemarche.nl/
Er zitten in het centrum ook aardig wat vintage/tweedehands kledingwinkels dus je zou ook een route in het centrum kunnen uitstippelen.

1 like