Den Haagtopic

Gezellie!

Je hebt minglemush foodhall tegenover het museum. Kan je uit verschillende keukens iets proberen en heb je beide meer keuze?
Anders indd naar theresiastraat (weg van centrum), meerdere gezellige tentjes. Je kan daar ook een lekker ijsje halen. Als het mooi weer is en ze energie heeft… als je het kruispunt oversteekt heb je een grote speeltuin en op de terugweg nog wat lekkers halen bij koekela :D.

Wil je wel richting centrum:
Pazza-pizzi voor romeinse style pizza. Kan je meerdere smaakjes proberen met je kind.
Of mexicaans bij ritos. Bij kruispunt kortepoten, fluwelen burgwal, herengracht heb je meerdere plekjes… verschillende culturele keukens of een lekker broodje bij Bartine. Dan hoef je nog niet heeeel ver het centrum in, het is loopbaar vanuit centraal station.
Of je gaat lekker poffertjes/pannenkoeken eten bij Paviljoen malieveld… bij mooi weer kan je nog even lekker rondlopen in het bos of spelen bij het speeltuintje daar.

1 like

valt allebei echt heel erg mee!! gebied met afsluitingen en gedoe NAVO top ligt ook buiten het centrum en de rode lijn is heel gemoedelijk en ga je geen last van hebben

happy tosti aan korte poten misschien leuk voor lunch? en in de theresiastraat heb je een pizzabakkers, volgens mij kindvriendelijk!

2 likes

Ahhh wat een toffe suggesties, thanks! Ik ga laten weten wat het is geworden.

Vriendin van mij zei ook al dat rode lijn heel vreedzaam is en heb zelfs je ervaring ook (al was het bij ons in Fryslan wel wat rustiger haha met 3000 man maar toch).

Vanavond nog even goed kijken hoe ik bij het hotel kom (we zitten wel redelijk centraal) en dan ons “meidenweekend” beginnen :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Veel plezier! Zit je hotel in het centrum? Ik had al een keer tips gedeeld in een ander topic voor volgens mij dezelfde leeftijd:

Op het Plein vind ik Luden prima met kind, Little V in Chinatown of anders op de grote markt de Zwarte Ruiter. En Milú op Kerkplein. Deze hebben allemaal prima opties voor kinderen zonder dat het gelijk friet met appelmoes is en ook veel vega keuze.

Ja zit redelijk centraal wel! Bedankt voor alle tips, klinkt alsof ik er nog wel een dag aan vast kan plakken. We zijn er bijna :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Nou, wij hebben een heeeerlijk weekend gehad. Het ging veel te snel! Jullie tips hebben enorm geholpen en mij ook rust gegeven. Tijd was te kort om alles te doen, dus we moeten nog maar eens terug. Lekker gegeten bij Milu, thanks @Feather! En een vrij lange wandeling gemaakt waarbij we langs een aantal ambassades kwamen en ik meteen kon uitleggen wat dat dan is. Was al ruim 12 jaar niet meer Den Haag geweest en was even vergeten waarvoor een mooie plekken het heeft. Jammer dat het zo’n eind voor ons is.

9 likes

Op ambassadetour met je kleuter, ik vind dit echt heel cute :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Toen we gisteren in de bus zaten, zagen we best veel vlaggen van mensen die zijn geslaagd, en dan zei ze: kijk mama, daar is de ambiesade van Nederland!! :smiling_face_with_three_hearts:

10 likes

afgelopen dagen ZO blij geweest dat ik in Den Haag woon :pray: echt medelijden met iedereen die niet in de buurt van de zee woont

7 likes

Ik ga binnenkort naar Noordeinde. Waar in de buurt daarvan kun je lekker lunchen en/of een lekker taartje eten?

Ik ga vaak naar de bookstor, en Lola bikes voor koffie, bookstor is wel vaak echt druk, bij Lola bikes is altijd wel plek

Of iets verder maar perron x coffee is ook wel chill, kan je ook lekker buiten zitten.

Voor lunch kan je bij t bakkertje op de oude molstraat chill en goedkoop broodjes laten beleggen om mee te nemen, als je dan onder de poort door loopt kun je via het achterommetje naar de paleistuin om daar op te eten. Is nu mooi want alle hortensias staan in bloei.

1 like

Om de hoek bij Noordeinde zit Brasserie ‘t Ogenblik, kun je lekker lunchen vind ik!

Ik ben op zoek naar een hip koffiezaakje waar ik een tijdje terug was. Het zit in een oud pand maar heeft een hele moderne, minimalistische inrichting. Je kan binnen zitten, maar ook voor in de tuin hebben ze plek. Ze verkochten ook kopjes enzo. Het ligt volgens mij niet te ver van de Brouwersgracht, maar ik vind het maar niet ?? Wat stom dit

Roast factory?

5 likes

JA dit is ‘m dus!! Heel erg bedankt!

3 likes

Ik kom zelf uit Den Haag maar heb alsnog hulp nodig :joy:

Ik zoek een leuke lunchplek voor morgen waar ze ook lekkere salade’s serveren.

Walter Benedict, Franklin, Bowie, Teds, Pistache

Hebben jullie weleens bij Nona gegeten?
https://www.nonathehague.nl/

Goede verhalen gehoord, zelf helaas nooit geweest.

Ooit een poging gedaan. Door omstandigheden vanuit de eigenaar werd onze reservering geannuleerd en werd er beloofd dat we een nieuwe zouden krijgen. Dat kregen we nadat we een paar keer contact hadden gezocht, aangeboden op een dinsdag ipv zaterdag omdat de rest volgeboekt was, in plaats van dat ze eerst de annuleringen opnieuw had laten boeken voordat ze de boekingen weer online zou gooien.

1 like

Oh nee, jullie hadden inderdaad voorrang moeten krijgen.

1 like