Den Haagtopic

Ik ga binnenkort een dagje naar Den Haag met een vriendin van me, ik ben nog nooit in Den Haag geweest, oeps. Het diner 's avonds hebben we al gepland, verder niets.

Hebben jullie nog leuke tips voor winkels/must see dingen? Iets van tweedehands, stoffenwinkels/fournituren en andere leuke kleine zaakjes zijn altijd welkom.

1 like

In de categorie stoffenwinkels/fournituren zijn er in het centrum twee goede opties: Tessuti in de Papestraat is een goede “basiswinkel”. Hebben een heel breed assortiment met o.a. regelmatig (designer)deadstock. Ook heel leuk is Cross and Woods op Westeinde. Verkoopt van alles om te breien, naaien, borduren etc. En je kunt er vaak ook nog even kletsen met het personeel en andere klanten.

2 likes

sinds een tijdje is er ook een super toffe vintage tableware winkel! heet noyers vintage. verder zitten in de piet heinstraat ook een aantal leuke vintage en antieke zaakjes en allerlei horeca.

1 like

@George het is denk ik leuk om vanaf tessuti door de oude molstraat of het noordeinde te lopen, dan de molenstraat in (daar zit ook wat vintage, iig de episode), en dan heb je daar ergens een doorgangetje naar de paleistuin waar je op een bel moet drukken en dan gaat de deur voor je open. maar je kunt ook de molenstraat uitlopen en via de prinsestraat. en dan via de normale in- en uitgang van de paleistuin via de prinsessewal naar de piet heinstraat.

5 likes

kennen jullie quench trouwens al??? is ook lunchzaakje maar voor mij vooral een craft soda winkel, zo veel lekkers!!! en prima betaalbaar (vaak goedkoper dan bij AH)

in de weimarstraat

oh en @George bookstor is altijd een hit bij mensen die ik Den Haag laat zien, maar heb een keer ruzie met de eigenaar gehad op instagram dus kom er zelf niet meer :joy:

ja ik heb deze week een superlekker basilicumdrankje gehaald daar :pray: en er zit nu ook een warme pretzelzaakje in, ik had een naturel die was prima maar ze hebben ook gevulde dus die ga ik binnenkort halen

@George wat je ook nog kan doen qua route rondom centrum is de gedempte gracht en naar 2 chinese bakkers, li&u, en in de wagenstraat st anny’s fast food. en vanaf daar doorlopen naar de reshare store op de prinsegracht. de grey space (expo maar ook uitgaansruimte) zit daar ook maar ik weet nooit of die vaste expo’s hebben en overdag open zijn?
dan kan je vanaf daar langs de grote markt en het haagse harrie beeld, en de boekhorststraat in waar nog 2 tweedehands dingen zitten (één rotzooi voor lucky finds en één vintage). oja en zusjes vintage zit daar ook en ik geloof ook reconsider studio (kledingmerk met veel upcycled vintage) ennnn ook studio ceres met vintage meubilair. en ook aan het begin van de boekhorststraat een bloemenwinkel met leuke droogbloemen, een platenzaak, en een winkel met bijzonder behang.
en vanuit de boekhorststraat loop je weer mooi de bierkade op wat een cute kade met gracht is waar horeca zit, als je van speciaalbier houdt moet je naar de paas!

en ja verder over het voorhout wandelen en langs de hofvijver vind ik altijd heel fijn en mooi. qua musea zitten daar ook de gevangenepoort (waar een van die de wit broers opgesloten zat en daarnaast op de plaats aan stukken is gescheurd) en het haags historischmuseum (waar de duim van een van de de wit broers tentoongesteld ligt), het eschermuseum en mauritshuis in de buurt.

ojaaaa sorry laatste maar er is ook een sicke en dure kookwinkel bij de passage in de buurt, misschien vind jij dat wel leuk? oldenhof heet die

6 likes

welke!!!

1 like

echt perfect voor met (alcoholvrije) gin gok ik, ik denk dat die combi mijn virgin summer mix wordt volgende zomer

3 likes

Ah hier moet je echt de pandancake met kokosroom halen!

1 like

oeh chill ik ben altijd gefocust op die andere pastries maar ik ga die volgende keer halennnn

1 like

Echt zin hierdoor om binnenkort weer een keer een dag naar Den Haag te gaan.
Welke pastries raad jij aan van St Anny?

1 like

de walnootkoek en het koekje met taro & lotusvulling zijn mijn favorieten!

1 like

Omg ik woon dus in Den Haag maar kom bijna nooit in het centrum. Ken er bijna niets, en nu heb ik door jullie posts zin in te gaan toeristen in eigen stad.

7 likes

Thanks allemaal voor jullie mega uitgebreide reacties! Heerlijk, ik heb alles gepind in Google Maps dus dat gaat een leuk rondje worden :smile:

1 like

oh nog wat tips!!

kantoor 1643 voor cocktails
supermarkt mikros voor tomaten en lekkere cake
jar48 voor gefermenteerde dingen
BRO bakkerij voor 10/10 croissants
voor vintage slaag ik het beste bij Rejoes
t kleinste winkeltje = kleinste snackbar van nederland
gastronomia lusso voor Italiaanse broodjes

4 likes

Bedankt voor de tip! Ben net langs geweest en deze en nog twee andere drankjes gehaald

3 likes