Ahhh ik mis de boomerang kaarten! Had er idd ook heel veel op m’n deur geplakt
Deze tassen
Ik had er 1 van Zermatt, mooiste dorp in Zwitserland. Alsnog erg lelijke tas godverdmmha
haha dit doet me denken aan die vreselijke bjorn borg trend die ik natuurlijk helemaal fantastisch vond. Ik kocht dan altijd op de jaarlijkse zomer braderie stapels van die nepperds
En een keer heb ik van mn zuurverdiende kranten bezorgen geld een echte bjorn borg tas gekocht, was er zó blij mee (helemaal 3 uur met mijn moeder naar amsterdam gereisd om hem uit te zoeken). Denk wel dat ik me toen het meest fancy ooit heb gevoeld als kind.
Ewewewewew doet me denken aan zo’n chick bij mij op school die die onderbroeken meerdere dagen per week aanhad, want ze droeg ze over haar onderbroe. Mensen gingen echt ver met die trend
Dit 100%. Ik weet nog dat toen ik er op zat mensen zeiden dat het de beste tijd van je leven moest zijn, waardoor ik echt een treurig beeld had over het leven.
Ja dit! En de klusjes waren een grote teleurstelling. Niks geen Amerikaanse grote kluisjes vol foto’s, spiegeltjes en zooi. Drie boeken en je gymtas pasten er In.
Mijn eerste middelbare school had niet eens kluisjes 🥲🥲
Ik vond dat echt mega luxe zo’n kluisje. Net als mijn agenda helemaal versieren en kleuren/knippen.
Had een spiegeltje in de deur en foto’s van jim bakkum erin, en dan gewoon wat leuke frutsels en alle briefjes die je naar elkaar schreef in de klas.
Maar de middelbare is indd wel toxic, vooral de eerste 2 jaar. Dat buitensluiten en erbij willen horen en stoer doen etc, het hoort misschien bij het ontdekken, maar ik vind dat daar eigenlijk best wat aan gedaan mag worden op scholen, iig qua respect voor elkaar en het uniek zijn.
Hahaha in de brugklas sleepte ik inderdaad heel braaf elke dag al mijn boeken mee. In de 3 jaar daarna vergat ik nog wel eens “per ongeluk” een paar boeken. Toen ik daarna 2 jaar op een andere middelbare school zat met kluisjes ging er echt een wereld voor mij open.
Ik heb nooit gebruik gemaakt van m’n kluisje, ik nam gewoon bijna nooit m’n boeken mee
Op onze middelbare school kreeg je een groter kluisje als je een scooter of brommer had omdat je helm niet in de andere kluisjes paste. Ik kreeg dus een groter kluisje voor mijn helm (lees: een kluisje dat 2cm breder was) en ik vond dat zoooo cool. Voelde net alsof ik bij een speciale club hoorde. In realiteit boeide echt niemand het, maar oke.
Die verhalen van de middelbare school doen mij terug denken aan deze bloemetjessturen
Was bij ons echt lang een trend waarbij zowat alle meisjesfietsen uit de fietsenstalling zo’n bloemenketting rond hun stuur hadden. Weet niet of er mensen zijn die dit nu nog hebben maar vond het ook wel fancy toen

Hahaha dit
Bij ons was een kluis ook nooit heel cool ofzo? Waren een beetje de buitenbeentjes die een kluis hadden, moest je ook in de zomervakantie al regelen wou je er 1tje hebben dus vandaar hadden de nerds een kluisje haha
Altijd huilen als ik aan het eind van het schooljaar mijn kluis leeg moest halen en er allemaal ondefinieerbare dingen uit kwamen
Op mijn school had iedereen een kluisje
mijn gymkleding lag wel eens een heel seizoen in een kluisje! dat was het enige wat ik erin deed
Die geur van ongewassen gymkleding/kleedkamers kan ik gewoon ruiken als ik er nu weer aan denk.
Ik heb dat nog steeds.
Mensen het topic heet “dingen die je vroeger fancy vond” niet “dingen die je een levenslang trauma hebben bezorgd”
Grapje natuurlijk maar ik ben echt nog zo vaak blij dat ik nooit meer hoef te gymen en überhaupt nooit meer naar de middelbare school hoef. Toen ik erop zat vond ik het al niet zoveel, maar erop terugkijkend, en dan het idee dat dat ooit opnieuw zou moeten… vreselijk.
Ik vond gym echt letterlijk de hel. Ik spijbelde altijd of ik flopte bij alles als ik er wel bij was, toen moest ik uiteindelijk om een voldoende voor gym te halen een werkstuk over de Olympische Spelen schrijven
Verder zou ik best wel weer eens een weekje terug in de tijd willen gaan, heb de middelbare school wel als een leuke tijd ervaren (maar misschien romantiseer ik het door nostalgie).
Anyway, back on topic!