Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Vergeet de perforator niet!

8 likes

en de… ELEKTRISCHE PUNTENSLIJPER

(Zou kunnen dat ik deze al eens gepost heb ik dit topic :stuck_out_tongue: )

78 likes

Wij hadden vroeger op de basisschool ( niet in NL) een speciaal hoekje met een bureautje waar je kon werken met ecoline.
Niet ieder kind mocht dat zomaar, het was een privilege.
Als de rest van de klas moest vingerverven of kleien mocht er 1 uitverkorenen in de ecoline hoek.

Ik heb er een paar keer mogen zitten, en vind ecoline op m’n 35ste nog steeds iets magisch.

59 likes

Jaaa, confetti maken!

4 likes

Omg de memories mbt ecoline :smiling_face_with_three_hearts:
We moesten dan een oud shirt ofzo meenemen ook of je kon zo een veeeel te groot wit soort doktersjasje aan als je daarmee ging verven haha!

5 likes

Ja, dat gebruik werd mij pas bekend toen ik in NL op school kwam.

Weet nog zo goed dat ik voor eerst zo’n plastic schortje met mouwen aan kreeg van de juf en gewoon lekker mocht kliederen :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Stinkies!
images.jpeg

Fox kids tv kaarten
$_84.jpeg

29 likes

Ohja die stinkies en stinkbommen, volgens mij verboden op mijn basisschool na een paar klassikale ontruimingen :joy:

Hoe heette dat magische spul ook alweer wat je weg kon krassen? Eerst ging je dan met wasco je papier volkliederen en dan met een soort zwart spul erover (volgens mij?) en dan kon je dat wegkrassen en dan kwamen die kleuren onder tevoorschijn. Dat vond ik echt amazing.

2 likes

Volgens mij was dat gewoon met van die zwarte verf uit die enorme tubes haha

Edit: o ja plakkaatverf

6 likes

In dat kader heb ik jarenlang een soort kraskaarten uit het grote Intertoys boek op mijn Sinterklaaslijst gezet. (Nooit gekregen…).

Was een zwart vel met een kitcherige grijze dierentekening erop. En dan moest je de grijze lijnen wegkrassen en dan kwam de zilveren onderlaag tevoorschijn :star_struck:

(En vast 100x al gepost: Zwarte lakschoentjes met wit kanten sokjes. No way dat mijn moeder die voor me kocht).

7 likes

Van die kraskaarten heb ik er echt heel erg veel gemaakt, dat was mijn favoriete knutselhobby (en de enige waarbij ik langer dan vijf minuten geconcentreerd bezig bleef, dus ik snap wel dat mijn moeder ze bleef kopen).

3 likes

Ohh dit doet me denken aan kleurboeken die ik wel eens had, met ogenschijnlijk witte vellen papier, maar als je er dan op ging krassen met een potlood kwam een lijnentekening tevoorschijn. Die vond ik altijd zó tof!

6 likes

Ja die ja! En van die platen met flock/fluweel erop gedrukt en daartussen kon je kleuren. Die waren altijd op van die braderieën te koop en wilde ik heel graag hebben, maar kreeg het nooit.

3 likes

Ik moest door de stinkies aan deze snoepjes denken:

De meeuwenflatsen die ik het lekkerste vond staan er niet op maar dit was echt dé hype met al die gekke namen.
Ik kwam het plaatje tegen via deze link en had echt ff een throwback naar m’n jeugd met al dat snoep :joy:

16 likes

Kwam er laatst achter dat er een compleet pretpark rondom deze figuren bestaat ergens in Europa. Zo’n mindfuck. Ik vond deze snoepjes echt geweldig vroeger.

4 likes

Ik was in de kruidvat en zag dit spel.
Dat vond ik vroeger zo’n speciaal spel. Kon het altijd bij 1 vriendinnetje spelen.

Uiteraard gekocht.

39 likes

Wow ja inderdaad! Daar had ik nog nooit van gehoord hahaha
Voor de geïnteresseerden:

3 likes

Ja ik kan me die hele stap van verf niet meer herinneren ofzo. Heel gek maar dat moet wel, lees ik nu.

3 likes

Ik heb nu zin om dit te doen!

4 likes