Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Haha ja heel herkenbaar, maar dan met zijn eigen oude auto “George nu doet hij het echt!” en een half uur later stonden we weer stil.

Ik had dan wel geluk met een vader die voor zijn werk door heel Europa reed, dus hij kan zo goed als blind richting de meeste grote steden in Duitsland/Italië/Frankrijk/Oostenrijk rijden. Het blauwe boek werd er pas richting de eindbestemming bijgepakt.

2 likes

Omg late reactie maar ik heb hier echt een trauma aan. Een paar jaar geleden was ik vrijwilliger bij het bevrijdingsfestival en toen gingen we de lunch ophalen. Er was niet goed doorgegeven dat ik vegetarisch was en er waren geen vegetarische lunchpakketjes meer, maar die vrouw van de uitgifte zei, oh, maakt niks uit, ik kan wel wat voor je maken. Pakt ze een pot sandwichspread en zo’n pot halva margarine boter, smeert ze vier dikke boterhammen met een dikke laag boter en dikke laag sandwichspread en dat was mijn lunchpakket. Ook telkens zo dubbeldippen met dat mes. Eet smakelijk :face_vomiting: Ik koop het af en toe omdat ik echt van dit trauma af wil maar het lukt me gewoon niet.

5 likes

Oh noooooo. Het idee alleen al :nauseated_face::nauseated_face:

Heb je het wel gegeten uiteindelijk? Of wat was je lunch?

1 like

Ik ben naar de aldi gegaan en er waren nog chips

4 likes

Wij hadden echt zonder grap elk jaar wel een ramp als we op vakantie gingen. Mijn ouders zijn de grootste pechvogels met vakantie. Mijn eerste vakantie herinnering is een paar uur ‘s nachts achter de vangrail staan in de kou zonder benzine. Andere dingen waren een kapotte auto, hagel waardoor de vouwwagen kapot ging en alles onder was gehageld en we naar huis moesten, brand op de camping waardoor we naar huis moesten, verdwaald met de auto waardoor we een nacht in de bergen in de auto moesten slapen totdat het licht was, verkeerde pad met auto ingeslagen van een heuvel waardoor we door een local met een hele sterke auto de heuvel opgetrokken moesten worden en met fietsdragers onder een stellage doorgereden waardoor alle fietsen eraf vlogen en kapot waren. En nog steeds hebben mijn ouders echt waar elk jaar pech. Twee jaar geleden was mijn vader bv de handrem vergeten op de auto te zetten waardoor ze tijdens het picknicken zo de auto achteruit richting een afgrond zagen rollen (ja precies zoals in de reclame van even Apeldoorn bellen hahaha). Mijn vader heeft toen een soort sprint van zijn leven getrokken waar hij geblesseerd van is geraakt en kon de auto induiken terwijl mijn moeder en zusjes stonden te krijsen. En afgelopen jaar zijn ze met auto en caravan naar huis gesleept omdat de auto het begeven had (terwijl ze die speciaal 2 weken voor de vakantie helemaal hadden laten keuren omdat ze altijd pech hebben met de auto :joy:). Het is echt zooooo bizar en ook heel grappig. Hoewel mijn moeder me afgelopen zomer wel huilend opbelde omdat ze de afgelopen twintig jaar de grap er elke keer van in kon zien, maar ze het nu echt echt niet meer leuk vond dat ze nog nooit een normale vakantie had gehad haha. Ik ga er echt ooit een boek over schrijven.

59 likes

Ik vind het oprecht sneu voor je ouders. Dat doet overigens niet af aan het feit dat ik zo’n boek graag zou lezen.

9 likes

In deze tijd waren dit hele leuke vakantie vlogs geweest

5 likes

Ik ben aangeschoten en zit hier hardop om te lachen hahaha. Mijn ouders hadden ook altijd wel iets (enige keer dat we naar Disneyland gingen midden in de nacht wakker gemaakt worden door de brandweer ivm brand) maar alle fietsen zo van je dak gemaaid zien worden, omg haha

(Wat niet uitsluit dat het ontzettend kut is/was voor je ouders)

3 likes

Ook hoe vaak het op de heenreis met de auto/caravan misging. Stoer dat ze het iedere keer nog weer volhielden en opnieuw zelf gingen rijden!

2 likes

Haha mijn vader had ook een lada en had aaaaltijd lekke banden. En er werd best vaak random gevraagd of hij hem wilde verkopen??? Gewoon op straat of er werd aangebeld :joy:

1 like

Mijn ouders hadden vroeger een knaloranje lada, vond dat als kind echt heel vet haha. Kan me wel herinneren dat er vaak wat mee was, er viel een keer zomaar een raam uit tijdens het opendraaien, dat soort dingen haha

5 likes

52 likes

Ik ruik deze.

5 likes

ik was ZO jaloers op kinderen met kneedgum

ik mocht dat nooit😡

6 likes

Ik dacht dat dit van die nail art slices waren! Die vond ik ook wel heel fancy in m’n vroege tienerjaren

18 likes

Doet mij dan weer denken aan die Konami (?) nailart schijfjes. Van die metalen plaatjes waar je dan nagellak in de groefjes aanbracht en dan met zo’n stempel weer op je nagel aanbracht.

10 likes

Konad!! Ik was vroeger zooo blij toen ik eenmaal de echte konad plaatjes had en niet die goedkope van essence die veel minder goed stempelden. Heb ze nog steeds ergens denk ik, want voor mijn gevoel zijn ze heel duur en das zonde om weg te gooien. Maar denk vooral dat 't voor mijn 14 jarige ik heel duur was en dat 't nu eigenlijk wel mee valt.

5 likes

Dit is nog steeds een ding en ik heb er echt veel te veel (van andere merken). Gebruik t nooit meer maar weg doen is ook zonde want zit echt honderden euro’s in.

4 likes

Dit doet me dan weer denken aan deze lolly’s

71 likes

Ik heb dat toen maar gewoon een keer gejat

4 likes