Deze vond ik altijd zo goor
Ligt hier nog altijd in de kast, gebruik nu alleen nog gellak en daar werkt het helaas niet mee. Maar wil het ook niet weg doen š«¢
Hoe komt t dag t niet werkt met gellak?
Er zijn heel veel gellak stampingsets! MoYou London is volgens mij wel redelijk bekend.
Dat weet ik ook niet! Het lijkt niet dik genoeg of goed te blijven plakken.
Als kind ben ik opgegroeid in een dorp waar nauwelijks appartementencomplexen/flats zijn, dus kende eigenlijk niemand die zo woonde, behalve mijn oma. Die woonde in een aanleunwoning in een bejaardenflat en haar huis vond ik dus echt heel fancy als kind. O.a. door deze dingen:
- Dat je bij de voordeur van het gebouw dan al die deurbellen had met namen van verschillende bewoners. En dat je dan via de intercom met je oma kon praten als je daar was.
- Dat ze zowel de trap als de lift kon nemen
- Dat ze een balkon had met een heel hoog uitzicht
- Dat mijn oma vanuit de slaapkamer direct naar de badkamer kon komen. Sowieso vond ik het heel tof dat die badkamer 2 deuren had. Ideaal met verstoppertje spelen, zoān doorloopbadkamer.
- Alarmtouw: dat er dan gewoon iemand kwam als je daaraan zou trekken. Nooit gedaan hoor als kind, maar was er wel hevig door gefascineerd haha
Als kind vroeg ik mij altijd af hoe Sinterklaas bij de appartementen kwam. Want de meesten hebben geen open haard of een individuele schoorstenen.
Mijn vader zette vroeger, na het schoen zetten, altijd het raam een beetje open. Alsof zoān kier genoeg is om volwassen mannen naar binnen te laten, maar oke.
Dat is wel heel schattig.
Wij hadden ook geen haard of schoorsteen, maar Piet kwam bij ons gewoon door de verwarmingsbuizen, want daar stond onze schoen
Mijn ouders zeiden altijd dat Sinterklaas een sleutel had die op alle huizen werkte. En dat hij zo dus bij kinderen in huizen zonder schoorsteen cadeautjes kon brengen. Totaal niet creepy verder
Mijn vader sliep altijd op de bank om de deur op te doen voor sinterklaas. Tenminste, dat zeiden ze altijd, ik gok dat hij gewoon in bed sliep aangezien wij toch veel eerder naar bed gingen.
Sinterklaas is heus wel te vertrouwen met een huissleutel. Hij heeft vast ook een Sleutel Piet die de sleutels bewaart.
Ah ik vind dit heel lief, zon geloof nog.
Wiener MelĆ nge
Vond dat altijd heel succesvol en volwassen van me als ik dat uit de automaat haalde.
Wc bril met punaises⦠mijn vader had die en ik vond het echt stoer als kind. Kan er geen plaatjes van vinden op Google, maar ongeveer dit idee.
Haha ik vond dit altijd zo eng echt dom
Wooow ik was dit helemaal vergeten, maar die hadden wij vroeger thuis! De punaisevariant
Ja dit! Of überhaupt een deurbel.
Heel random maar door de deur/sleutel situatie moet ik er ineens aan denken dat ik als kind ook heel graag een fiets met een standaard wilde. Want die van mij kon alleen leunen of liggen
Oh en een fiets met een slot/sleutel was ook een soort droom.