Ik ook!
Ik heb juist meteen flashbacks naar de tactiele ervaring van foam knippen met zo’n schaar.
Wij gebruikten hier ook graag de kartelschaar
voor. Waar zijn de kartelscharen trouwens gebleven?
Die zijn er nog! Mijn kind knutselt graag dus wij hebben er een. Bij de Hema gekocht
Die muis had ik een keer nagemaakt! Stond echt mooi haha.
Jaaa ik had hier meerdere dozen van. Hij was ook maar iets van 5 gulden ofzo, want heb hem ook in mijn surprise op school gekregen.
Ik heb ooit met een kartelschaar een stuk huid van mijn pink geknipt.
Vraag me niet hoe want die dingen zijn zo bot
Die hobbyset was echt groot favoriet vroeger.
Ik vond als kind een balkon echt superfancy. Niet dat het eigenlijk stom is ofzo, maar in mijn ogen had je het met een balkon echt gemaakt in het leven. Toen ik 8 was gingen we verhuizen naar een ander huis en ik voelde me ook flink genaaid dat we niet naar een flat gingen want flat=balkon in mijn kinderhoofd
In een flat wonen leek me sowieso heel tof en glamoreus. In boeken die ik las woonden mensen vaak in flats, maar waar ik woonde waren alleen saaie rijtjeshuizen
Ik voelde me altijd heel ‘rijk’ als kind als ik bij Zeeman een kleurboek, stickers EN stiften mocht uitzoeken van m’n zakgeld en dan ook nog geld overhield.
Ik was als kind een keer uitgenodigd door een vriendin bij familie van haar. Haar oudere nicht was rond de 16 denk ik. Toen we op haar kamer waren vond ik haar zoooo volwassen en cool! Ze had: doorzichtige bh bandjes, een eigen mini tv, een verzameling liefdes brieven en een vissenkom met zo een mooie grote goudvis, met van die lange vinnen en twee kleuren!
Ik heb daarna zo lang gezeurd dat ik ook vissen thuis wilde hebben, en die kreeg ik ook. Alleen niet op mijn kamer, in een rechthoekige aquarium en waren het doodnormale goudvissen (een gele en een oranje), maar ik was er toch zo blij mee!
Hahaha de omschrijving van die nicht klinkt ook wel echt 2004 cool girl uit een tekenfilmserie ofzo. Ik heb er ook echt gelijk een beeld bij dus ik snap wel dat je dat als kind cool vond. Ik ga ook echt stuk om die doorzichtige bh-bandjes. Had ze ook zo’n opblaasstoel en een lavalamp?
Ja opblaasstoel zou best kunnen, had er prima tussen gepast! Weet het alleen niet zeker of het ook echt zo was of dat mijn brein het er bij heeft bedacht
Ik was weer jaloers op de mensen in rijtjeshuizen. Wij woonden in een vrijstaand huis, maar best ver van mijn school (letterlijk vijf minuten fietsen maar het voelde zoooo ver) en alle andere kindjes hadden een speeltuin in de buurt en woonden dichtbij elkaar. Was ik echt jaloers op.
Toen ik achter het bestaan van flats kwam (die hadden we in mijn dorp niet) vond ik dat zo vet en ‘stads’, leek me echt de droom.
Ik was weer jaloers op mensen in vrijstaande huizen. Vanaf mijn kasteel was het een kwartier met de gouden koets gedragen door bedienden, 10 als de zweep erover ging. Ik wilde ook gewoon met de fiets, en was al helemaal jaloers als mensen zelf hun gras moesten maaien.
Niet echt als kind, maar als tiener las ik veel sophie kinsella achtige boeken en al die vrouwen lopen de hele dag door Londen en andere wereldsteden met een beker koffie to go en dat leek me echt een toonbeeld van het gemaakt hebben in het leven, met zo’n beker in de hand je weg door de stad banen.
Ik had precies hetzelfde. Mijn beste vriendin woonde in het dorp in een rijtjeshuis en kon zo naar de speeltuin lopen waar altijd wel iemand was om mee te spelen. Als ik met andere kinderen wilden spelen moest dat altijd worden afgesproken, halen/brengen regelen enzovoort waardoor ik vaak alleen speelde.
Ik woon nu zoals die vriendin destijds en ik moet zeggen het is echt zo fijn als ik toen dacht.
Ja dit! En dat je van die openklapdeuren hebt in huis. Dat je dan die deuren opengooit, haar achterover gooien en een rondje draaien want zoveel ruimte.