10 minuten maar? Heerlijk dichtbij en zo lekker basic. Jaloers! Ik was veel langer onderweg naar de speeltuin met de speedboot/jetski vanaf een van onze kastelen op papa’s archipel.
Met dank aan oma van @safkina, dolfijn beeldjes met glitter. Begin 2000 grote hit bij mij en vrien
dinnen
Ik had vroeger drie van de dingen van die laatste foto . Alleen de lamp(?) rechtsonder niet.
Die lamp staat echt zo lang weer op mijn wishlist, maar wat moet ik ermee
Verkleedkleding, dat vond ik zo speciaal!
Moest eraan denken doordat mn dochter graag een pietenpakje wilde. En ze vooral de kraag wilde.
Nu heeft ze zo’n kraag erbij en is ze helemaal blij.
Zo’n kraag vond ik vroeger ook speciaal.
Ik had de eenhoornvariant hiervan, die bij warmte verkleurde van blauw naar roze.
Mijn beste vriendin en haar zussen kregen vroeger altijd een nieuwe kledingset speciaal voor kerst. En dan gingen ze uit eten. Dat vond ik echt het toppunt van sjiek, dat je speciale kerstkleren had.
Oja wij hadden dit ook zelden. Ik heb één keer een prinsessenjurk gehad die mijn moeder zelf had genaaid. Ben ermee van de trap gevallen, want hij was zo lang haha. Met carnaval droegen we ook gewoon altijd oude lakens enzo.
Bij pietenpakjes vond ik het er altijd zo mooi uitzien, echt van dat warme fluweel. Maar bedacht me dit jaar pas dat het waarschijnlijk gewoon polyester is.
Jaaa mijn oma had drie dolfijnenbeelden op de tv, van groot naar klein, ik vond ze heel mooi!
Ik ben nogal van de jaren 90 en wij kregen een kerst HAARBAND die matchte bij onze kerstkleren. Jaren later ontdekte ik pas dat m’n moeder dat allemaal zelf maakte. 🥹
Vroeger zat er in de stad een winkel die Expo heette. Je kon er van alles kopen, van lavalampen tot posters van The Backstreet Boys. Ik voelde me altijd zo stoer als ik met mn moeder op koopavond naar de stad ging en dan bij die winkel mocht kijken.
En Didl plaatjes niet te vergeten!
In onze doos verkleedkleren zat gewoon oude kleding van mijn moeder. Dus wij verkleedden ons in veel te lange jurken en te grote blouses. Wel veel lol mee gehad.
Inderdaad van fluweel! En handschoenen aan.
Ik had ook 1 prinsessenjurk die ik altijd aan had. Zo speciaal voelde ik mij erin.
Ik heb in mijn oude slaapkamer bij mijn ouders nog steeds de felgekleurde pluchen hartjeskussens liggen, waarvan eentje natuurlijk koeienprint. Een LP glazen klok. Van die fluffy fotolijstjes, Marilyn Monroe Andy Warhol print. Soort Expo museum eigenlijk.
Helaas is funky lampen collectie wel weg (zo een sprietenlamp die van kleur verandert en lavalamp uiteraard).
De Expo bestaat nog wel op sommige plekken! Ik vond dat inderdaad een magische winkel met zulke geweldige (en dure!) spullen, vooral de pluche sleutelhangers van nici vond ik zoooo leuk
Dit soort spul:
Ik had uiteindelijk geld gespaard om er een te kunnen kopen (voor aan mijn tas) en ik heb het kaartje dat eraan hing met plaatjes van de rest van de collectie wel duizend keer bekeken
edit: ik ging ze opzoeken en ik kom er nu achter dat ik van binnen nog steeds 11 ben en hun huidige collectie nog steeds leuk vind of nou ja eentje ervan dan
De Expo zit in mijn hoofd in dezelfde categorie als de Chill Out! van de Bijenkorf in Rotterdam. Dat vond ik zooo’n coole plek. Ze hadden er een soort koelvak waar allemaal prullaria voor in je kamer in stond en ook een Kinki kapper. M’n grootste wens was om daar een keer naar de kapper te mogen
Jaaaaa de Chill Out! Ik weet nog dat ze daar een tas verkochten die gemaakt was van allerlei capri sun achtige zakjes aan elkaar genaaid. Tas was iets van 39 gulden en ik vond dat zo apart en zo duur voor zoiets geks maar het moest wel stoer zijn omdat ze het daar verkochten was mijn beredenering van toen
Awww! Maar stiekem vind ik dat alsnog fancy. En zo lief van je moeder!
Ik vond boodschappen doen bij de Albert Heijn echt superfancy. Veel sjieker dan bij de Plus bij ons in t dorp.