Meteen flashback naar de sprieten lamp
‘Bestaat’ dit nog onder de jeugd van tegenwoordig? (jeetje zo klink ik echt als een oma haha). Maar als ik nu jong was zou ik die lamp nog steeds supervet vinden. Hij draaide ook rond he, mijne ging na een tijdje een beetje kapot waardoor hij af en toe een seconde bleef hangen.
De “sneeuwster” taart uit de diepvries. Zo mega hip.
Ja ze verkopen nog steeds wel van dit soort shit, heb m’n nichtje van 10 laatst nog zoiets gegeven, een plasmalamp. Ik zei toen al tegen m’n vriend: wow dit zou ik vroeger echt fantastisch hebben gevonden, direct flashbacks naar de Expo en m’n slaapkamer met al die troepjes.
Ooh ja en je had bij de v&d ook iets met zo’n hippe naam voor die tijd waar je piercings kon laten zetten. En nog goedkoop ook. Daar waren mijn ouders wat minder blij mee dan ikzelf
Ik vond deze lamp echt ge-wel-dig. Helemaal als je je vinger erop hield dat 1 zo’n straaltje dan richting je vinger ging.
Deze beeldjes waren the bomb. Ik had een heel altaar met draken beeldjes, edelstenen en andere spirituele zooi. Ik mis dit soort winkels wel haha. Die waren overal.
De dangerzone toch haha?
Deze heb ik nog … Op zolder, dat wel
Mijn oudste zus ging altijd pergomano’en. Ik was daar toen nog te klein voor. Kent iemand dat nog? Het zag er altijd zo professioneel en chique uit!
Omg jaa ik heb dit eens gedaan op een knutselbeurt en mijn kunstwerk echt jaaaaaren bewaard en telkens liefdevol naar gekeken
en een zak friet gemaakt van chocola! dat vond ik echt geweldig
Chinees eten in zulke bakjes, zag je altijd in Amerikaanse series en films:
Jaa dat was het!
V&D had ook zo’n eigen ‘jongerenmerk’ met schoolspullen enzo, niet fancy maar de naam kan ik niet meer opkomen iets met een c?
V&D schoolcampus?,
Dit deed ik samen met m’n oma!! Maakten we kaarten mee haha
Over Chinees gesproken. Als kind gingen we weleens uit eten bij een Chinees restaurant en dan kreeg je bij je rijsttafel een vogel gesneden uit wortel. Ik vond dat zo mooi en mocht hem ook altijd meenemen van het restaurant. (Vervolgens ging dat ding helemaal schimmelen na een paar dagen en moest ie weg) maar ik was altijd zwaar onder de indruk.
Oh jaaa! En wat dacht je van de warme handdoekjes die je na afloop met een tang aangereikt kreeg? Zo chiq!
Dit ding van Ikea! Een aantal kinderen waarmee ik speelde hadden dit in hun slaapkamer en ik vond het zooo cool. Na heel lang zeuren ging mijn moeder met me naar ikea en toen kreeg ik deze in oranje. Ik vond de ikea trouwens ook heel magisch want ik was er nog nooit geweest dus ik was als kind helemaal onder de indruk haha. Het was echt een hele uitstap (ik heb dat nog steeds een beetje met Ikea trouwens haha)