Nee iets anders! Heb het gevonden: Yes or no! Niet met een G
Ahaa, ik dacht dat je iets met een C bedoelde
Leuk weetje: dit is dé marketingtruc van Ikea. Ze willen je als kind zo’n leuke ervaring geven, met smalland, alle coole kinderspulllen etc dat je er goede herinneringen aan hebt en dus later zelf ook naar Ikea gaat. Soort van levenslange binding met de Ikea. Iemand die ik ken heeft er stage gelopen op de marketingafdeling haha
Al het eten uit pakjes en zakjes. En specifiek alles van Patak’s, dat had echt een mega aantrekkingskracht op mij als kind.
Ik dacht altijd dat m’n ouders het niet wilden kopen omdat het duur is. Maar volgens mijn moeder wou ze ons gewoon gezond en vers laten eten (en toegegeven m’n moeder maakt zelf veel beter currypasta etc.).
Aardappelkroketjes.
Wij aten die ook alleen met kerst dus in mijn kinderogen waren die echt heel fancy.
Jaaa maar dan wel de krokante. Kan je die überhaupt nog kopen?
Haha dit heb ik met pomme duchesse. Aten we echt alleen met kerst, ik dacht dat het verder ook niet verkrijgbaar was haha.
Bij de Makro haal ik deze nog wel eens
Jaaaa aardappeltoefjes haha. Ik koop ze nog standaard met kerst gewoon omdat het erbij hoort. En eigenlijk is die bak ook altijd als eerste op.
Ja wel die! Geen idee, nu je het zegt heb ik ze niet gezien in de supermarkt. Zal binnenkort eens bij de Hanos kikken want nu heb ik zin om deze met kerst te eten.
Dit zijn toch gewoon basic kroketten die je overal kan vinden. Of ben ik nu te vlaams bezig?
Ja ok maar het gaat hier toch om basic zaken die onterecht voor fancy werden aangezien.
Fancy is natuurlijk wel subjectief en geen zwart-wit kwestie
Wij aten die alleen bij mijn oma en het duurde tot ik volwassen was en zelf boodschappen ging doen tot ik begreep dat het niet per se een oma ding was. Had me gewoon nooit bedacht dat je zoiets ergens anders kon eten dan bij die oma.
Yes.
Hier in de supermarkten vind je alleen de versie die @Pearll postte. Die zijn niet krokant. Die ik postte vind je niet zo gemakkelijk in de supermarkt.
En laat me dit gewoon fancy vinden, oke?
Oh wauw, nu snap ik wel waarom Nederlanders zo raar zijn, als er zelfs geen gewone kroketten bestaan.
Da’s hetzelfde
Ik ben een keer gaan eten bij dit restaurant (wel een aanrader) https://www.smaeck.be/ en was echt verward omdat ze dit dan zelf weer Hollandse kroketten noemen. Het hele concept van een croquettenbar vind ik zo Vlaams. En to be fair ik vind weinig beter in België maar de kroketten zeker wel.
wat noemde ze hollandse kroketten? In princippe is een kroket gewoon een algemene benaming voor van die gefrituurde dingen ‘met een jasje’, het krokant. Aardappelkroketten zijn standaard dus ook vaak gewoon kroket genoemd, dan heb je natuurlijk al die vullingen met vooral vlees, garnaal en kaas als bekende. Ik denk dat jullie kroket uit de muur gewoon een vieze vleeskroket is?
Ik wil nu bij dat restaurant gaan eten
Zeker doen, heb echt lekker gegeten daar! Op hun website staat dit:
'Hollandse kroketten veroveren Antwerpen!’ klonk de krantenkop toen Croquettenbar Smaeck haar deuren opende. Terwijl ik de Nederlandse kroket inderdaad vooral associeer met de vieze ragoutkroket van restvlees. In België vind ik alle kroketten lekker(der), idd de aardappelkroket maar ook de garnalenkroketten. En kaaskroketten bereid met bier bij de frituur .
Ik snap niks van de Belgische kaaskroketten ik vind een Hollandse kaassoufflé veeel lekkerder