Da’s hetzelfde
Ik ben een keer gaan eten bij dit restaurant (wel een aanrader) https://www.smaeck.be/ en was echt verward omdat ze dit dan zelf weer Hollandse kroketten noemen. Het hele concept van een croquettenbar vind ik zo Vlaams. En to be fair ik vind weinig beter in België maar de kroketten zeker wel.
wat noemde ze hollandse kroketten? In princippe is een kroket gewoon een algemene benaming voor van die gefrituurde dingen ‘met een jasje’, het krokant. Aardappelkroketten zijn standaard dus ook vaak gewoon kroket genoemd, dan heb je natuurlijk al die vullingen met vooral vlees, garnaal en kaas als bekende. Ik denk dat jullie kroket uit de muur gewoon een vieze vleeskroket is?
Ik wil nu bij dat restaurant gaan eten
Zeker doen, heb echt lekker gegeten daar! Op hun website staat dit:
'Hollandse kroketten veroveren Antwerpen!’ klonk de krantenkop toen Croquettenbar Smaeck haar deuren opende. Terwijl ik de Nederlandse kroket inderdaad vooral associeer met de vieze ragoutkroket van restvlees. In België vind ik alle kroketten lekker(der), idd de aardappelkroket maar ook de garnalenkroketten. En kaaskroketten bereid met bier bij de frituur .
Ik snap niks van de Belgische kaaskroketten ik vind een Hollandse kaassoufflé veeel lekkerder
En dan zeggen dat wij raar zijn
Haha toen m’n Vlaamse ex en ik elkaar net kenden was hij heel enthousiast over dat hij kroketten voor me ging bakken, dus hij riep uit de keuken: “hoeveel wil je er, een stuk of 8?” En ik was echt in shock want ik dacht hoe de hel ga ik 8 vleeskroketten wegwerken maar waren dus aardappelkroketten
De pomme duchesse is nog steeds mijn hoogtepunt met kerst
Ik weet niet of ik dit al een keer gepost had, maar aangezien ik geen foto’s kan vinden denk ik het niet. Vroeger kon je bij de McDonalds een grote Snoopy bij je Happy Meal sparen. De ene keer kreeg je een deel van zijn hoofd en dan zijn lichaam (marketing in de jaren 90 en 00 was geniaal).
Kunnen jullie je dit ook nog herinneren? Ik heb alleen zijn hoofd gespaard en verder mocht ik geen Happy Meals.
Het is sws geen klein poppetje. Die zie ik wel wanneer ik Google, maar die zijn anders
Snoopy kan ik me niet herinneren. Maar ik had zoiets in Mickey Mouse vorm!
Jaa!
Heb m pas heel recent weggedaan.
De speeltjes van vroeger waren echt zo veel beter dan nu.
Misschien haalde ik ze dan door de war!
Jaaa zoveel beter idd
Die grote snoopy bestond ook, kan online dit vinden
Die ben ik pas nog tegengekomen op zolder inclusief voerbakje. Had die vroeger op mijn nachtkastje staan haha
Jaaaa omg thanks!!!
Ik word echt boos van de speeltjes van nu. Het zijn echt vaak kartonnen knutselpakketjes… die dus supersnel kapot gaan als een kind ermee speelt. Het is echt niet meer wat het was
In het kader van duurzaamheid wel wat beter om niet allemaal nog meer plastic troepjes te produceren, ook al ben ik het met je eens dat het iets minder spannend is om een kartonnen bouwpakketje te krijgen
We kregen laatst iets van sonic waarin je kartonnen rondje moet doen om te racen. Vrij saai.
Tijd terug pokemon kaarten, dat is leuk karton haha.