Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

En croissantjes en luxe broodjes etc.
Vroeger alleen tijdens speciale gelegenheden zoals de paasbrunch en kerstontbijt.

En dit vond ik ook fancy af

Ouders die zelf croissantjes of pizza maakten. Veel leuker leek mij dat dan gewoon zo’n goedkope diepvriespizza.

16 likes

Woow dat is echt next level :joy:

1 like

Ik zat vroeger op turnen en op een gegeven moment kan je niet meer in je gewone sportkleren maar moet je een turnpakje dragen.
Ik mocht toen zo’n zwarte gladde legging kopen van mijn ouders, was daar zo blij mee!

Uiteraard hadden de populaire meiden zo’n korte /driekwart. Maar ik als koukleum kocht een lange…

7 likes

Heb een aantal vriendinnen die dit ook hadden, maar dat is zonder holletje :wink: Ze plakker er gewoon een klein steentje op die gemiddeld zo’n 2 jaar blijft zitten. Of is dit iets anders?

1 like

Ons turnpakje was glimmend aan de bovenkant en suède aan de onderkant. Iedereen had een kort glimmend sportbroekje voor er overheen, een soort fietsbroek maar dan zonder kussen als het ware. Mijn ouders hadden voor mij speciaal een suède laten maken in dezelfde kleur als de onderkant van het pak en als ik er nu op terugkijk zag dat er echt super mooi en professioneel uit. Maar nee hoor, ik voelde me de enige pleb die zich geen broekje van de sport2000 kon veroorloven :joy:

15 likes

Haha die pakjes kan ik me ook herinneren!
En de broekjes die je omschrijft bedoel ik ook, doordat het zo lang was, was het allemaal weer net niet…

1 like

Ik voelde me altijd heel fancy als ik chocolade sigaretten had. Voelde ik me net miss Scarlet van ons cluedo spel.

30 likes

Dit! Ik deed ook altijd alsof ik san het “roken” was met van die zoute stokjes :sob::sob:

4 likes

Volgens mij bestaan die chocolade sigaretten niet meer. Ik vrat ze met papier en al op hahaha

9 likes

Ze bestaan nog wel maar heten nu anders en een beetje een andere verpakking zodat ze nu op iets anders lijken pennen of zo :’)

Ik heb ze in ieder geval niet meer zien liggen met Sinterklaas

afbeelding

22 likes

Ik ook, dat papier was ook echt lekker ofzo.

1 like

Hahahaha wij hadden ook deze grijze, eerst 4 maar uiteindelijk zijn ze stuk voor stuk allemaal per ongeluk uit het raam gevlogen

9 likes

Jaa ik heb laatst bij de Hema in de sale een paar multicolor hartjes oorbellen als deze gekocht.
Werd er meteen door aangetrokken en snapte niet waarom. Week later viel het kwartje, net als die plak oorbellen van vroeger :smile:

Oh god ja, ik wilde altijd dat mijn vader van die pluche Playboy dobbelstenen nam aan de binnenspiegel.

Wist ik veel wat Playboy was en waarom mijn vader dat niet in zijn brave leaseauto wilde :see_no_evil::joy:

18 likes

Ja! En ik wilde ook heel graag van die douchegels die in een fles in de vorm van een tekenfilmfiguur zaten. Zoiets:


Volgens mij heb ik mijn moeder een keer weten te overtuigen en was ik de trotse eigenaar van een beertje Paddington fles.

49 likes

Jaaaa die heb ik na heel lang zeuren van m’n tante gekregen, m’n ouders vonden dat soort dingen maar onzin. Ik had een prinses ipv Mickey.
Maar. Dat ding liet dus strepen achter in het bad als hij viel ed, dus het hele bad zat al snel vol met gekleurde strepen, dus m’n vader weer boos, dus m’n prinses moest de prullenbak in :frowning:

4 likes

ik vond lipsmackers (en alle makeup-achtige dingen) vroeger echt helemaal geweldig.
Toen trakteerde een klasgenoot een keer, en kregen alle meisjes een lipsmacker.
Liet deze tussen de middag heel trots aan mn oma zien. Oma was heel erg tegen makeup en helemaal voor jonge kinderen. Dus oma sneed de balsem eruit en ik kreeg een lege lipsmackerhuls terug.
Dit is echt al 18 jaar geleden maar ben er nogsteeds niet overheen.
Is ook zonder overleg met mn ouders gebeurd en ik vond het zo verschrikkelijk. Eindelijk een lipsmacker maar toen toch niet.

41 likes

Dit is echt wreed

13 likes