Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Haha nee snap je reactie helemaal hoor! Als het een gewone ‘oma’ was was het ook sowieso niet oke, maar snap achteraf de beweegredenen wel, al ben ik het er niet mee eens haha. Generatiekloof was hier wel aan de orde

Edit: had dus gewoon liever gehad dat mn moderne moeder die middag lunchdienst had

Ik reageerde misschien ook wat feller, omdat een van mijn oma’s echt een verschrikkelijk persoon was (de andere is wel een schat van een vrouw).

Dit vond ik vroeger ook wel fancy van die ballen in je haar. Sommige kinderen hadden tig verschillende en ik eentje waarvan het elastiek gauw van was uitgelubberd.

En van dit soort hondjes voor in de auto. De schoonmaker had er zo eentje en ik vond het zo chique staan een auto die gedecoreerd was. Ze had volgens mij ook nog van die pluche dobbelstenen.

17 likes

Hahaha mijn vader wilde nooit van die honden in de auto. Zo jammer

Die haarknikkers had ik ook. Wie bedenkt het he

Ik vond zulke rietjes zoooo cool vroeger. Mocht ze alleen nooit omdat mijn moeder het smerig vond, omdat het lastig schoon te krijgen was (snap ik achteraf wel haha). Ik mocht er wel eentje als ik er alleen water uit zou drinken, maar dan was de lol er natuurlijk wel vanaf.

26 likes

Die krengen dedenzoooveel pijn als ze uiteindelijk weer uit je haar moesten. Of mijn moeder had geen geduld, dat kan ook haha

2 likes

Zacht wc papier met figuurtjes en het liefst van de reclame met die hondjes.


Wij hadden van dat grijze schuurpapier thuis. Mensen met p.age papier waren echt fancy.

17 likes

Op de bank voor de televisie eten, dat vond ik zo bijzonder!! Wij aten altijd aan tafel, ook ontbijt en lunch. 1 keer per maand mochten we ‘uit het vuistje eten’, dat was voor ons zo bijzonder, echt een feestje.

Achteraf ben ik superblij dat wij altijd aan tafel moesten eten. Het is nog steeds een gewoonte van mij en de rest van de familie. Zo gezellig Altijd

3 likes

Nou echt dat gevoel ja! Je beschrijft het accuraat haha. Ik zie het ook niet echt meer in de supermarkt liggen volgens mij? Zelfs het goedkoopste wc papier heeft minimaal 2 lagen met absorberend wit papier? Of ik heb er een blinde vlek voor gekregen. Kan ook goed.

1 like

Een wasbakje in het toilet. Hadden wij nooooit en ik vond het zo fancy dat je gelijk op het toilet je handen kon wassen.

Nu heb ik er zelf een en ik vind het alleen maar irritant dat ik hem iedere week weer moet schoonmaken. En de druppels op de grond als je je handen afdroogt. Grrrr

1 like

Ik gebruik m gewoon niet en was mn handen in de keuken…

1 like

Ik ook zelden haha, maar hij wordt wel stoffig

1 like

Ooh door dat hondje moet ik hieraan denken:

Zo’n nepkat van de Xenos. Ik koesterde dat ding echt alsof het mijn meest kostbare bezit was.

28 likes

Ik geloof niet in reïncarnatie maar als ik ooit op deze wereld terugkom als scholier op een basisschool en ze hebben dat toiletpapier nog steeds, dan neem ik lekker mijn eigen rolletje mee. #campingstijl Dat dit soort shitpapier bestond heeft denk ik voor vele fabrikanten wel weer positiever uitgepakt. Dat je nu bereid bent om meer geld uit te geven omdat je je billetjes wilt pamperen.

11 likes

Ik kwam pas geleden in de kringloop zo’n porseleinen pop tegen, volgens mij konden we er vroeger voor sparen bij de Coöp. Konden we kiezen uit verschillende varianten, ze hadden ook een eigen naam
En ik kreeg er ook een rieten stoeltje bij en ik vond dat zo fancy staan in mijn kamer!

Kan iemand een fotootje vinden voor mij, weet nog steeds niet hoe ik het moet plaatsen :rofl:

1 like

Ja die had mijn vriendin op haar kamer, als ik kwam draaide ze het hoofd van die pop om, brrrr

Edit: die ik bedoel zat aan touwtjes. Ik heb in één keer een flashback naar wat jij bedoelt! Die had mijn moeder, met hele felle kleurtjes!

1 like

Still there

afbeelding

https://www.dekamarkt.nl/boodschappen/huishoud-huisdieren/toilet-keukenpapier-tissues/paper-toiletpapier-recycled-2-laags-16-stuks/19292

5 likes

Jaaaaaa en toch denk ik dat het vroegah nog grijzer en schuurpapierderig was haha

7 likes

@Zoeva

afbeelding

5 likes

Kan de Vice niet een keer een onderzoek doen wie het ooit heeft bedacht dat scholen dit soort papier zouden aanschaffen of in het algemeen: wie het een goed idee vond dit soort reetschuurpapier op de markt te brengen?

5 likes

Precies dezelfde stoel :rofl:

1 like