Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Bubble Joe. Als kinderen dat hadden op zwemles zat ik echt genietend aan die fles te snuiven want zoiets lekkers zou ik nooit kunnen krijgen thuis. En dan met COLAGEUR. Dat was toch wel de lekkerste geur die ooit gemaakt was vond ik als kind.
Wij hadden thuis met zn allen 1 fles, en mijn vader ging zich niet met cola shampoo wassen natuurlijk. Misschien was dat ook onderdeel van de wens, een product speciaal voor jou alleen?
Ik weet nog dat ik voor het eerst cremespoeling kreeg! De allergoedkoopste fles van palmolive. Ik was ZO blij en m’n haar was ZO zacht. Wat een fantastische ervaring was dat.
Wel raar trouwens dat mijn jongste broertje later wel zulke dingen kreeg. Hij had een douchegelfles van monsters en co in de vorm van dat blauwe monster. Mijn ouders waren toen echt veel minder spartaans.

53 likes

Magische stiften. Dan had je bijvoorbeeld een gele stift en ging je er met de magische witte stift erover en dan werd het bijvoorbeeld blauw. Een vriendje op de basisschool had dit vroeger en we gingen hiermee kleuren tijdens een kinderfeestje. Overigens had ik de tekening die ik toen had gemaakt opgerold mee naar huis genomen en om hem weer mooi vlak te maken, ging mijn moeder de tekening strijken
 helaas werd mijn blauwe smurf in die ik getekend had toen weer geel

31 likes

Weet nog dat meiden uit mijn klas zo’n stift had waarmee je onzichtbaar kon schrijven en dan met een speciale lamp het kon lezen. Was zo jaloers maar kreeg dat niet van mijn moeder. Zij was gelijk van ‘dat kan je ook gewoon met een Citroen doen’
 Echt moeders snappen niet dat het gaat om de roze glitter stift en mooie lamp.

25 likes

Dit is altijd zo oneerlijk he. Ik vind dat nu nog steeds onrechtvaardig eigenlijk :joy: #oudstekindtrauma

9 likes

Ik heb zelfs het water van deze afwasbak in het toilet afgesloten, omdat ik het zo schijt irritant vindt als visite daar gaat handen wassen hahaha. Hangt ook geen handdoekje niks, handen wassen doe je maar lekker in de keuken :ok_hand:t2:

4 likes

Ik vond echt alles wat we thuis niet hadden fancy. Zoals een zolder met vlizo-trap. Een thermostaatkraan, zo’n eenhendelkraan (in plaats van een warm en een koud waterknop). In een flat wonen, want dan heb je al je vriendinnetjes in hetzelfde gebouw en hoef je niet echt naar buiten.

Ik weet ook nog dat ik ook een sleutel van de voordeur wilde, want van alle coole kinderen waren de ouders niet van thuis en hadden dus een sleutel. Mijn moeder was altijd thuis, maar ik moest en zou mijn eigen sleutel.

De ‘bel nu voor deze beltoon’ beltonen waren ook onwijs fancy, vooral op een Nokia 3310 met een frontje van de markt (helemaal twee verschillende voor en achter!). Daarna was het fancy om een polyfone beltoon te hebben. Sowieso het hoogtepunt van een nieuwe telefoon was wel alle beltonen een voor een luisteren. M’n ouders worden nog giftig als ze meer dan twee beltonen achter elkaar horen.

11 likes

Oooooh ik krijg nu echt een flashback naar de frontjeskraam! Hoe leuk was dat

1 like

Uit ervaring kan ik zeggen dat dit papier een stuk zachter is dan dat grijze knetterharde papier van vroeger. Hier kun je mee poepen, met die van vroeger niet. :’)

2 likes

Door deze post herinner ik me dat er ooit een periode was dat dit hip was, maar nog erger, dat ik zonder na te denken over wat die lijm wel of niet met mijn tand zou doen, diamantjes op mijn hoektand heb laten plakken. Gelukkig geen schade aan over gehouden

Ik had dit echt ergens in een donker hoekje van m’n hersenen verbannen.

7 likes

Hahahaha! Zo herkenbaar dit! En op schoolreisje kreeg ik ook nooit snoep oid mee maar altijd fruit. Geen flesje drinken zoals iedereen maar een pakje.
Oh, en alle hippe kleding en schoenen die in tijdschriften zoals de Tina stonden mocht ik ook niet. Alleen degelijke stappers die goed zijn voor je voeten.

Ik moet zeggen, ik snap nu wel waarom mijn ouders bepaalde keuzes maakten :rofl: Hetgeen dat ik nooit zal begrijpen is dat ik de keer dat ik op werkweek was allemaal stomme streepjes tshirts mee had gekregen van mn moeder (oude shirts van mijn broer). Onder het mom van: ‘‘oude kleding dat vies mag worden’’. Op iedere foto sta ik met een fucking vormloos streepjes tshirt!!! Wit/rood en wit/blauw :expressionless:

14 likes

ja herkenbaar ik mocht ook nooit teenslippers aan naar school want niet goed voor je voeten :pensive:

3 likes

Ik vond 5 gulden munten altijd super fancy, door de kleur en vooral omdat ze veel dikker waren dan het andere muntgeld. Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk nooit meer cash. Als kind had ik ook van die kokers waar je munten in kon sparen, die waren ook cool.

40 likes

Jaaa ik had ook zo’n koker

1 like

Bugels met smeerkaas. Zo’n vierkant bakje.

Ik wist helemaal niet dat dit bestaan heeft!

1 like

Ik vond het altijd heuuul fancy als kids op school babybel hadden.

10 likes

Nu voel ik me oud :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik was zeven toen de euro kwam, dus zou me dit eigenlijk wel herinnerd moeten hebben. Rijksdaalders weet ik nog wel.

Oh dat hadden een collega en ik van de week ook. Er waren meerdere collega’s die zich de gulden niet meer konden herinneren omdat ze iets van 4 waren toen de euro kwam.

2 likes

Ik was toen 14, dus had wel iets van zakgeld enzo waardoor ik het nog weet. Heb volgens mij ook nog wel ergens zo’n bewaarblikje in de vorm van een gulden met daarin van elk soort muntgeld 1 stuk.

2 likes