Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Hahahaha! Zo herkenbaar dit! En op schoolreisje kreeg ik ook nooit snoep oid mee maar altijd fruit. Geen flesje drinken zoals iedereen maar een pakje.
Oh, en alle hippe kleding en schoenen die in tijdschriften zoals de Tina stonden mocht ik ook niet. Alleen degelijke stappers die goed zijn voor je voeten.

Ik moet zeggen, ik snap nu wel waarom mijn ouders bepaalde keuzes maakten :rofl: Hetgeen dat ik nooit zal begrijpen is dat ik de keer dat ik op werkweek was allemaal stomme streepjes tshirts mee had gekregen van mn moeder (oude shirts van mijn broer). Onder het mom van: ā€˜ā€˜oude kleding dat vies mag worden’’. Op iedere foto sta ik met een fucking vormloos streepjes tshirt!!! Wit/rood en wit/blauw :expressionless:

14 likes

ja herkenbaar ik mocht ook nooit teenslippers aan naar school want niet goed voor je voeten :pensive:

3 likes

Ik vond 5 gulden munten altijd super fancy, door de kleur en vooral omdat ze veel dikker waren dan het andere muntgeld. Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk nooit meer cash. Als kind had ik ook van die kokers waar je munten in kon sparen, die waren ook cool.

40 likes

Jaaa ik had ook zo’n koker

1 like

Bugels met smeerkaas. Zo’n vierkant bakje.

Ik wist helemaal niet dat dit bestaan heeft!

1 like

Ik vond het altijd heuuul fancy als kids op school babybel hadden.

10 likes

Nu voel ik me oud :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik was zeven toen de euro kwam, dus zou me dit eigenlijk wel herinnerd moeten hebben. Rijksdaalders weet ik nog wel.

Oh dat hadden een collega en ik van de week ook. Er waren meerdere collega’s die zich de gulden niet meer konden herinneren omdat ze iets van 4 waren toen de euro kwam.

2 likes

Ik was toen 14, dus had wel iets van zakgeld enzo waardoor ik het nog weet. Heb volgens mij ook nog wel ergens zo’n bewaarblikje in de vorm van een gulden met daarin van elk soort muntgeld 1 stuk.

2 likes

Hahaha. Wij gingen als kind elke week naar het bejaardentehuis, en mijn opa was totaal niet meer bij de tijd, dus vonden we altijd een beetje een enge vent. (Was toen echt niet ouder dan een jaar of 5).

Maar aan het einde van het bezoek stopte mijn tante altijd 5 gulden in zijn hand, en dat moest hij dan ā€˜geven’ aan zijn kleinkinderen. :rofl: En dat ging dan thuis in de spaarpot.

4 likes

Ik vond die goedkope fristi/yoghurt drink in zo’n plastic fles altijd fancy. Volgens mij was dat juist het b merk.
Thuis kreeg ik altijd optimel oid.
En bij de mc taksi in zo’n rond kartonnetje vond ik ook altijd speciaal.

3 likes

afbeelding

als ik in een restaurant een ijsje in zo’n ding mocht was mijn dag echt gemaakt.

41 likes

Ik weet zelfs nog dat de vijf gulden briefjes werden vervangen door muntstukken :see_no_evil:

@Bordeaux wij noemden die buizen een piekenpijp!

4 likes

Nu vraag ik me af hoe oud je bent dat je dat bewust hebt meegemaakt!

1 like

Ik heb het gegoogeld, dit was in 1995 dus niet extreem lang geleden toch?

1 like

Oh ik dacht 1988, maar zie dat er tussen 1988 en 1995 een vijfje in munt en briefgeld in omloop was.
Dacht het ook al zelf te herkennen, dus dat klopt dan :stuck_out_tongue:

1 like

Heeeeeeel oud :stuck_out_tongue:

ongeveer even oud als het vijf gulden muntstuk zelf, plus of min een paar jaar :wink:

1 like

Ik kan even geen afbeelding vinden, maar vroeger verkochten ze van die houders waar je je lolly op kon zetten, batterijtje erin en dan draaide je lolly rond. Raar ding eigenlijkšŸ˜…

4 likes