ja herkenbaar ik mocht ook nooit teenslippers aan naar school want niet goed voor je voeten 
Ik vond 5 gulden munten altijd super fancy, door de kleur en vooral omdat ze veel dikker waren dan het andere muntgeld. Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk nooit meer cash. Als kind had ik ook van die kokers waar je munten in kon sparen, die waren ook cool.
Jaaa ik had ook zo’n koker
Bugels met smeerkaas. Zo’n vierkant bakje.
Ik wist helemaal niet dat dit bestaan heeft!
Ik vond het altijd heuuul fancy als kids op school babybel hadden.
Nu voel ik me oud 
Ik was zeven toen de euro kwam, dus zou me dit eigenlijk wel herinnerd moeten hebben. Rijksdaalders weet ik nog wel.
Oh dat hadden een collega en ik van de week ook. Er waren meerdere collega’s die zich de gulden niet meer konden herinneren omdat ze iets van 4 waren toen de euro kwam.
Ik was toen 14, dus had wel iets van zakgeld enzo waardoor ik het nog weet. Heb volgens mij ook nog wel ergens zo’n bewaarblikje in de vorm van een gulden met daarin van elk soort muntgeld 1 stuk.
Hahaha. Wij gingen als kind elke week naar het bejaardentehuis, en mijn opa was totaal niet meer bij de tijd, dus vonden we altijd een beetje een enge vent. (Was toen echt niet ouder dan een jaar of 5).
Maar aan het einde van het bezoek stopte mijn tante altijd 5 gulden in zijn hand, en dat moest hij dan ‘geven’ aan zijn kleinkinderen.
En dat ging dan thuis in de spaarpot.
Ik vond die goedkope fristi/yoghurt drink in zo’n plastic fles altijd fancy. Volgens mij was dat juist het b merk.
Thuis kreeg ik altijd optimel oid.
En bij de mc taksi in zo’n rond kartonnetje vond ik ook altijd speciaal.

als ik in een restaurant een ijsje in zo’n ding mocht was mijn dag echt gemaakt.
Ik weet zelfs nog dat de vijf gulden briefjes werden vervangen door muntstukken 
@Bordeaux wij noemden die buizen een piekenpijp!
Nu vraag ik me af hoe oud je bent dat je dat bewust hebt meegemaakt!
Ik heb het gegoogeld, dit was in 1995 dus niet extreem lang geleden toch?
Oh ik dacht 1988, maar zie dat er tussen 1988 en 1995 een vijfje in munt en briefgeld in omloop was.
Dacht het ook al zelf te herkennen, dus dat klopt dan 
Heeeeeeel oud 
ongeveer even oud als het vijf gulden muntstuk zelf, plus of min een paar jaar
Ik kan even geen afbeelding vinden, maar vroeger verkochten ze van die houders waar je je lolly op kon zetten, batterijtje erin en dan draaide je lolly rond. Raar ding eigenlijk😅
Zo’n pop machine?