Ik moet nu ook direct hier aan denken. Ik zat als klein meisje altijd elke zomervakantie op de camping en echt 99% van de mensen met kinderen hadden deze ook staan. Echt onstabiele ondingen waren het.
@Evert Als kind vond ik die tafel fascinerend omdat mijn vader nooit zoiets zou kopen (hij vond dat onddingen en hield niet van kamperen en ik geef hem nu geen ongelijk). Ik vraag me ook af of dat ding echt typisch Nederlands is of dat bijvoorbeeld Belgen, Duitsers en Zweden in de 90s etc ook dat ding massaal gebruikten.
Oei goede vraag! Zat zelf alleen maar in Nederland op de camping dus zou het niet zo 123 durven te zeggen eigenlijk.
Omdat je ze zoveel zag, heb ik het idee dat dat ook buiten NL echt wel hip was. Wij waren altijd (met zo’n gevaarte ook mee) in Frankrijk op vakantie en het stond echt bij praktisch elke tent voor mijn gevoel, ik kan me zo niet voorstellen dat dan echt alleen maar Nederlanders zijn geweest. Maar goed misschien ook wel
Ik vond het overigens echt fantastisch om met m’n broer eb neefjes en nichtjes enzo aan die tafel te zitten, wat een feest was dat altijd zeg hahahaha zo schattig
Ja ik vond dat ook zo leuk en dan in het midden een gat voor de parasol, echt een feest als die parasol er in werd gezet. Krijg echt helemaal zo’n nostalgisch gevoel bij het zien van die tafel, zo veel leuke herinneringen aan.
Maar wel met twee man tegenover elkaar gaan zitten en niet naast, want anders pleurde de hele tafel om.
Wij hadden hier de kindervariant van die was ook super fancy
Ik ging kijken hoe duur die dingen nu kosten en je hebt ze al vanaf een euro of 50 (zelfs op Aliexpress). Maar ik denk dat bij de Aliexpress al een kans is op instortingsgevaar als een musje erop zou zitten. En je hebt ze ook voor de liefhebber van een industriele inrichting:
Bij ons had iedereen op de camping een plastieke en wij een metalen, was wel een stuk steviger.
Ik had deze dingen en was zo jaloers op mensen met die balletschoentjes, vond dat zo fancy
Edit: ik heb die van jouw plaatje trouwens nog steeds (wel nieuw gekocht niet van de gymles van 18 jaar terug) , draag die heel soms met uitgaan
Jaaa bij Hans Textiel kocht mijn moeder die altijd. Niet zo fancy als ik vroeger vond dus
Ik wilde altijd van die balletschoentjes. Maar ik had zulke smalle voeten dat ik ze niet paste. Moest dus altijd lelijke schoentjes
Ik wilde ook van dat soort schoentjes maar ik had steunzolen en daardoor glipte je uit deze schoentjes met je hielen. Ik had ‘echte sportschoenen’ en ik vind het nog steeds zo grappig dat je als kind niet op basis van geld bepaalt wat fancy is… (alleen maar goed! Dat zouden volwassenen ook meer moeten hebben) dus ik was alleen maar boos dat ik de schoentjes van de Schoenenreus niet mocht
Ik heb/had ook van die onzettend smalle voetjes. Ik was soms zo jaloers op kinderen die gewoon schreeuwerige schoenen van de scapino/schoenenreus mochten dragen en ik saaie stappers kreeg van een dure kinderschoenenspeciaalzaak. Dat ze dan 120 gulden moesten uitgeven aan schoenen waar ik zo weer uit zou groeien, terwijl ik juist ook die hysterische gympen wilde hebben van 20 gulden.
Herkenbaar!! De schoenenwinkel had ook altijd twee paar schoenen ofzo die me goed pasten dus het was altijd wil je lelijke optie 1 of lelijke optie 2. Ik was zooooo jaloers op kinderen die gewoon uit alles konden kiezen.
Echt soms van die schoenen die mijn opa net eens zou uitkiezen als die het zelf voor het zeggen had. Misschien dat ik daarom later juist zo ben gaan houden van hysterische schoenen zoals Buffalo’s om de ‘pijn’ van vroeger te verzachten
Het hebben van een waterkoker ipv een fluitketel. Een kraan die je van warm naar koud kan draaien ipv een kraan met een warme en een koude knop.
Ik had vroeger het comleet tegenovergestelde van fancy met de Zeeman. Ik wilde absoluut niet die winkel in, en als mijn moeder er iets kocht mocht het niet in een tasje van de Zeeman. Met naar buiten lopen moesten wij zo snel mogelijk weer normaal lopen en mocht het niet lijken of wij uit de winkel kwamen, stel je voor dat je iemand van school zag. Slaat echt helemaal nergens op, maar ik denk dat het komt omdat de Zeeman op de basisschool echt het allerergste was en het complete armoe was als je daar heen moest?? Terwijl het een hartstikke normale winkel is? En ik op een basisschool zat en woonde in een “achterstandswijk” dus niet met kakkers ofzo… Echt helemaal gek toen.
Volgens mij was dit voor veel kinderen zo. Op mijn basisschool werd je ook echt genadeloos gepest als mensen ontdekten dat je iets droeg van Zeeman of, nog erger, Wibra!! Kinderen waren/zijn wreed.
@Chesirecat Raar is dat hè? Gelukkig werd er bij ons niet gepest, want je zag niet eens dat iets van de Zeeman was…
@Clo Ja, echt met heel veel tegenzin met je moeder mee