Bij ons werden ook super racistische liedjes gezongen over de wibra en zeeman door kinderen. Werd ook nooit gecorrigeerd en kon gewoon allemaal ofzo, belachelijk.
Maar ik herken dat ook van vroeger mijn moeder, die moest haar tasje dan in een andere tas doen van mij. Kom er nu regelmatig, en zelfs de kinderen van destijds waarvan ik weet dat ze alleen maar merk wilde dragen, dat vind ik wel weer mooi ergens.
Oja, dat achterlijke liedje over Hassan . Zo stom dat kinderen zich blijkbaar zo laten beïnvloeden, waar je kleding of spullen vandaan komen
Ik had dit met de c&a. Wilde daar echt niet gezien worden.
Jaren daarna heb ik er zelf 2 jaar gewerkt
Haha, C&A was bij ons volgens mij juist de winkel waar iedereen zijn kleren op de basisschool vandaan kwam . Net als schoenen van de Schoenenreus
.
Ja ik had dit ook! Wij hadden vroeger niet veel geld thuis dus als ik al nieuwe kleren kreeg was het van de Zeeman of Wibra. Dan werd je dus echt afgemaakt op school Zal nooit vergeten dat mijn moeder me voor één keer meenam naar de CoolCat waar ik dan een broek en een T-shirt mocht uitkiezen, haha. De kwaliteit daarvan was echt ruk, ik heb het geloof ik maar een paar keer gedragen. Als nu daaraan terugdenk krijg ik gewoon een knoop in mijn maag want dat moest (voor ons doen) zoveel geld hebben gekost toendertijd… Oh, en het pesten ging gewoon door natuurlijk
Nog eentje: ik vond het altijd heel fancy en jaloersmakend als kinderen op de bank mochten liggen als ze ziek waren. Ik moest altijd gewoon in bed blijven
O zo erg, zo zie je maar dat je er nog steeds last van kan hebben, gemene rotkinderen .
Bij de Coolcat mocht ik een verjaardagsoutfit uitkiezen, voelde mij zo cool dan als je op school mocht trakteren met die outfit en op het verjaardagsfeestje .
Ergens rond groep 4 was mijn favoriete shirt van de Zeeman. Sta er zelfs nog mee op de schoolfoto De rest van mijn garderobe was van de CoolCat, maar ik weet wel dat ik nooit durfde te zeggen dat dat shirt van de Zeeman was. Volgens mij was het ook echt een uitzondering dat we daar kleding kochten.
Mijn ouders hebben nog wel ergens een foto van een verjaardagsoutfit die niet zou misstaan als disco licht: ik vond het heel cool om een neon roze rokje te combineren met een neon groen shirt met neon roze vestje en een haarbandje in het neongeel. Maar fancy dat ik me voelde in deze CoolCat combinatie!
Ik vind dit zo naar voor jou!
——————————————
Ik was vroeger nogal een recalcitrant kind en had tot grote ergernis van mijn zus (die volop in haar replay / diesel periode zat) een lievelings jurk van de Wibra en verkondigde dit aan iedereen die een compliment gaf over de jurk, het liefst nog met de prijs erbij. Apetrots!
Hahaha dit ben ik nu. Vind het heerlijk om te kunnen vertellen dat een kledingstuk een euro was bij de kringloop als iemand zegt dat het leuk is.
Ik wilde als kind ook vaak Bjorn Borg-onderbroeken en UGGS en gelijk de duurste iPod Video en het was ‘zo oneerlijk, want die en die mogen het wel!’. Mijn moeder en stiefvader hadden genoeg geld, maar wilden me expres de waarde van geld leren. Ze waren ‘allergisch’ voor meeloperij. Nou, je wilt niet weten hoe vaak ik tantums hield over dat mijn leven zo ‘zwaar’ is en dat andere ouders veel liever waren en dat dit mij ‘traumatiseerde’. Verder was ik een lieve puber hoor haha.
Zo ben ik ook en verder met dingen met artikelen waar superveel korting op zat. Dat ik echt zoiets heb achteraf “niemand zit op die info te wachten dat ik het met 70% korting heb gekocht”.
Omg ja Idd! En mijn arme moeder heeft meerdere van die stomme dingen voor mij gekocht omdat ik ze zo graag wilde hebben
Ik had van zulke van de pieces. Die kwamen ook zo mooi boven je bovenbroek uit. Geen gezicht en zat voor geen meter.
Hahah ja ik ben ook altijd heel trots op als ik iets met veel korting heb gescoord en dat wil ik dan ook aan iedereen vertellen
Deze week heb ik met mijn kinderen een ‘happertje’ gemaakt. Vroeger zette ik onder de getallen ‘lul’ of ‘klootzak’. Maar ze keken zo: toen ik dat vertelde. Nu hebben ze een happertje met teksten als: je bent lief of je bent mooi. Ik heb wel een ‘je stinkt’ erbij gedaan en dat vinden ze megagrappig
Ik vind dat nog steeds echt de meest comfy onderbroeken ooit!
Als je echt cool was dan had je er 2 aan bij ons?? Het liefst allebei in een of ander mega vel kleurtje. Echt wat dachten wij haha
Dat was ook zo met de bristol, was echt een no-go. Ik kreeg standaard schoenen van de bristol, en omdat niemand daar heen ging vonden ze mijn schoenen altijd cool, want ik had altijd wat anders. Zei alleen nooit dat het van de bristol kwam, maar verzon dat mijn tante het in parijs voor me had gekocht ofzo
Dit deed ik ook! Bristol, Scapino en Zeeman inderdaad. En ik zei van kleren van de Albert Cuyp markt dat ik ze uit een klein zaakje in Den Haag had… wat dat was een andere stad en dus mega cool.