Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Voorgesneden kaas. Mijn moeder ging altijd naar de kaasboer/slager voor beleg. Dus leerde dat pas kennen toen ik eens bij andere kinderen ging eten.
vendor_product_5be930c8eb4eb_8

4 likes

Ja of alleen je pink zwart :black_heart:

1 like

Omg ja!

En op de één of andere manier vond ik Sandwichspread ook altijd heel fancy…

1 like

Ik vond dit ook heel fancy, chocoladeboter in zo’n zilverfolietje

image

Hebben we ooit één keer thuis gehad en daarna nooit meer, ik dacht dat het heel duur was :pleading_face:

Blijkbaar wordt het nog steeds verkocht en kost het 80 cent :joy:

6 likes

Die onderste was ik helemaal vergeten!

En ik las deze altijd

Die schrijver is wel echt geweldig. Hij schreef 3 a 4 boeken per jaar. Hoe?!?

12 likes

Wij hadden van RL Stine het boek De vloek van de joker. Krijg kippenvel als ik er alleen al aan denk, zo eng vond ik die.

En ook Geketend, brrrr heel naar. Maar ook heel goed, had er achteraf gezien best meer van willen lezen

2 likes

Omg ik heb deze echt verslonden, had echt 60 van die boekjes. Op basis daarvan ook nog met vriendinnen mijn eigen clubje opgericht inclusief voorzitter, secretaris en penningmeester :joy:

8 likes

Oh haha wat grappig.
Ik weet nog dat ik het heel vreemd vond dat het overduidelijk een amerikaans verhaal was (geen idee hoe, maar stel dat ze al autoreden toen ze 16 waren of zo) maar dat ze het toch naar Nederland hadden proberen te verplaatsen (dus dat ze Appelscha of zo woonden).
Hebben jullie ook echt opgepast of was het voor de lol?

Ik weet nog dat er een of ander verhaal was over dat ze naar een summercamp gingen, en er waren ook twee meisjes bij die babysittersclub die jonger waren dan de rest (in mijn herinneringen dus echt 11 of zo?) en die vonden het zo oneerlijk dat ze nog geen “kampleiding in opleiding/KIO” mochten zijn. En toen had één van die twee voor zichzelf bandjes gemaakt met ‘junior KIO’ erop, en dat vonden de andere kinderen op het kamp stom en dat kon ik me zo goed voorstellen haha. En uiteindelijk redden ze natuurlijk een of andere situatie en werden ze de held van het kamp en helemaal populair of zo (zo eindigde het meestal).
En ik weet er nog een waar twee babysitters schipbreuk leden en met een ziek kind op een eiland strandden :roll_eyes:
En een waar iemand helemaal in de ban raakte van een autistisch meisje dat uiteindelijk uit huis geplaatst werd omdat ze niet kon communiceren met andere mensen, alleen supergoed pianospelen.

R.L. Stine is ook van Goosebumps toch?

4 likes

Dat verhaal over het autistische meisje waar ze op pasten herinner ik nu ook nog inderdaad! Vond al die meisjes vroeger ook al echt jong, ze moesten 12/13 voorstellen en kregen dan al super grote verantwoordelijkheden :joy: En 2 waren idd nog jonger dan de anderen. Naast de gewone serie van 100+ boeken was er ook Babysitters Club Mystery en die vond ik al helemaal fancy en superspannend. De namen waren ook vernederlandst, zo was de originele Kristy hier Gertie en Stacy hier Petra (Petronella, die me als ik het goed herinner tegenover het Vondelpark woonde :joy:)

2 likes

Haha oh ja die Petra verhuisde ook volgens mij.
Ik weet ook nog Joke en Betty als namen haha.

1 like

@Crystalfire En Inge, met een strenge vader! En de oma van Joke heette Mimi.
Fl. 4,95 kostten die boekjes toen, zo vaak bij de Bruna gestaan om weer een nieuw deel te kopen.

2 likes

Ik heb net even gekeken, van alle onderstaande boeken heb ik de volledige serie hier thuis staan :joy:

27 likes

Haha hotel rozebottel, met die verstrooide vader die zijn dochter per ongeluk Muis had genoemd.
Daarin ontmaskerden die vriendinnen een cosmetica-imperium door aan tonen dat ze maar simpele ingredienten zoals kamille gebruikten :roll_eyes:

12 likes

ah de zwaantjes

4 likes

Dat was ook mijn favoriete boek! Misschien ga ik ze allemaal eens herlezen

Oh die van Petra , Pien en Rick was ik helemaal vergeten! En van de 4 speurneuzen heb ik ook nog een boek. Volgens mij kreeg die tweeling dan een afgekeurde politiehond. Ik wil nog steeds zo’n hond haha.
Edit: deze is het :blush:

5 likes

De 4 speurneuzen had ik ook! Ik vind het grappig dat de meesten van jullie nog namen en verhaallijnen weten.

2 likes

Haha ik vind dat ook echt knap, ik weet dat ik vrijwel al die boeken gelezen heb, maar waar het exact over ging…?! Herinner me wel flarden en woorden die vaak gebruikt werden. In dat Hotel Rozebottel ging het vaak over rododendrons en telkens dacht ik: huh wat is dit voor woord en hoe spreek je dit uit?!

En ik las ook de Pitty gaat naar Kostschool-boeken en daar hadden ze het altijd over “een poets bakken” en dat vond ik echt stom. :sweat_smile:

Edit: wow zie nu dat er super veel Pitty-versies zijn, ik had deze:

afbeelding afbeelding

19 likes

haha jaaaa Pitty op Kostschool.
Ik had geen idee wat lacrosse was.

5 likes

Ja haha. Ik heb pas bij de tkmaxx alle boeken weer gekocht in het Engels, nostalgie

2 likes