Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Jaaaa deze las ik ook! Ik ging altijd in de bieb kijken of er nog een deel was dat ik nog niet gelezen had. En ze hadden ze met 2 soorten kaften. Ik koos de meest moderne kaft dan haha.

1 like

Deze vond ik geweldig!
Op Wikipedia staat dat er 213 delen van deze serie zijn, waarvan 60 tot 80 geschreven door de origineelste schrijver. Dan ben je pas een productief schrijfster! :rofl:

2 likes

Jaa die serie van pitty heb ik meerdere keren gelezen bij mn oma. Vond die zo leuk, net als de dolle tweeling.

Maar het leukste vond ik denk ik deze serie:

8 likes

Ik moest de serie van Pitty en de Dolle Tweeling soort van stiekem lezen. Mijn moeder vond het geen goede boekjes omdat het allemaal stereotypen waren en dat was maar niks. Had ze vast wel gelijk in maar ik vond het wel leuke verhalen en het voelde dan zo vreemd om die bibliotheekboekjes altijd een beetje weg te stoppen. En gezien de hoeveelheid en verschillende boeken die ik las was het helemaal gek om daar steeds commentaar op te leveren.

1 like

Even een poll omdat het zoveel over kinder chocola gaat en ik een klein heel erg niet wetenschappelijk onderzoekje wilde doen

Bij mij is het zo dat ik vroeger nooit kinder choco mocht, combinatie van onzin en ook in eerste instantie allergie (later overheen gegroeid) maar daardoor vind ik het nu ultiem luxe als ik het voor mezelf koop alsof ik mezelf alsnog stiekem kan verwennen nu ik het zelf beslis

• Ik vind kinder chocola lekker en ik kreeg het als kind ook
  • Ik vind kinder chocola lekker en ik kreeg het als kind niet
  • Ik vind kinder chocola niet lekker en ik kreeg het als kind wel
  • Ik vind kinder chocola niet lekker en ik kreeg het als kind niet

0 stemmers

Heel vroeger toen mijn vader standaard boodschappen deed op zaterdag, nam hij altijd zo’n ei mee voor mij en mijn zus. Hoogtepunt van de week

17 likes

Mijn stiefvader kocht dat elke zomer als we in Frankrijk waren. Dus nu als ik het eet denk ik altijd aan die fijne vakanties :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Mijn oma had iedere week een reepje Kinder in haar tas voor ons, moet daar altijd aan denken als ik die reepjes zie

5 likes

Ik had laatst van iemand mega kind surprise gekregen, was een ei ter grootte van je hand :drooling_face: ik koop zon ei vaak nog als treat yourself dingetje

1 like

Wow dat was pas fancy! ik was als kind heel jaloers geweest haha

Haha ja ik vind het ook best verwend dat we dat kregen. Toen later mijn moeder altijd boodschappen deed kregen we het ook niet meer haha

1 like

Aaah ik had dat met koetjesrepen, mijn oma ging vaak wandelen met een mevrouw die in het bejaardentehuis zat. Soms ging ik ook mee en ze had dan altijd koetjesrepen voor ons in het keukentje. Ik heb ooit ook boekjes van Ot en Sien gekregen van haar toen ze hoorde dat ik van lezen hield. Ik was toen iets van 8 en mocht ze nooit wegdoen van haar. Ik ben nu 32 en heb ze nog steeds :heart:

24 likes

Jaaa ik had dit ook met m’n oma, die had ook altijd koetjesrepen. Toen heb ik een tijdje geleden uit pure nostalgie weer koetjesrepen gekocht, nou dat heeft echt helemaal niks met chocola te maken haha :joy:

6 likes

Jaaa dat is jaren later echt zo’n tegenvaller! Volgens mij is de omschrijving achter op de verpakking ook iets van cacao fantasie ipv chocolade :joy:

1 like

Ik vond dit zo gaaf vroeger! Heb nog van die oude boeken ban Annemieke van oven, zij had ook weleens een fuifje. En dan kreeg ze een dubbeltje van dr ouders om patatjes te halen, jottum! Ik las alle oude meisjes boeken van oma en van mn moeder, zo leuk allemaal

3 likes

Ik heb een keer koetjesrepen gekocht door dat liedje. Ik wist daarvoor niet van het bestaan af en liep in de supermarkt en zag het.
Was niet zo lekker.

Chocolade sigaretten vond ik ook altijd zo chique.

1 like

Bedoel je zo’n ei? Nooit gekregen.

Mijn ouders waren best sober in al die onzindingetjes die kinderen blij maken en ik heb me als volwassene zo vaak afgevraagd waarom. Je maakt een kind zo blij met een heel klein iets. Snap niet zo goed waarom ze ons dat niet “gunden”. Ze vonden het onzin en vaak ook duur (en er was niet veel geld), maar vraag me af of het er niet gewoon heeeel soms eens vanaf kon…

3 likes

Of gewoon zo’n reepje

Hè, is dat nou een staart op die eerste foto? Hangt dat aan haar tas of zo? Of hoort dit bij het fancy spullen vasthouden :thinking:

Ik kreeg soms zo’n surprise-ei maar vond enkel het cadeautje leuk. De chocolade ging dan in een bakje voor ‘later’ maar daar kwam alleen maar chocolade bij :smiley: Idem met van die holle chocolade paaseieren, ook vaak van die ‘goedkope’ chocolade en dat lustte ik niet.
Ik hou trouwens wel echt van chocolade, maar niet van Kinder, vind dat veel te zoet ofzo?

1 like