Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Met die eieren snap ik het ergens wel, wij wilden altijd zo’n ding voor het speelgoed dat er in zat maar in werkelijkheid zetten we dat ding in elkaar en deden we er niks meer mee. Ik zou eerder zo’n reepje oid kopen dan zo’n ei voor m’n kind. Er zit altijd nutteloos speelgoed in waar je echt geen fuck aan hebt.

1 like

Ik word denk ik ook zo’n moeder die geen surprise eieren of happy meals koopt, omdat ik al die kleine goedkope speelgoedlokkertjes niet in mijn huis wil😬

3 likes

Jaa een vriendin van mij kreeg altijd prince mini stars en dan zat ik daar met mijn evergreen. Ik kreeg wel altijd heel lief een koekje van haar.

4 likes

Nou vroegah had je wel echt hele leuke collecties om te verzamelen uit die eitjes! Ik weet nog dat ze toen nijlpaardjes figuurtjes haddem die ik suuuperleuk vond, had er ook veel van!

Maar toen vaak en tegenwoordig heb je ook van die goedkope in elkaar zet autootjes enzo

Edit omg ik heb het opgezocht

Edit 2 en omg deze weet ik ook nog

Die met de ijsjes had ik!

26 likes

Ik was ook altijd jaloers op kindjes die fruitmelk (sowieso al jaloers, dat mocht ik echt niet) meekregen en dan van die plastic ijsblokjes in kekke vormpjes er in.

7 likes

Jaaa deze spaarden wij vroeger ook. Op ski vakantie kregen mijn zussen en ik elke dag een en zo’n poppetje noemden we dan de hoofdprijs! We hadden echt een hele verzameling. Ben benieuwd of die misschien nog bij mijn ouders op zolder liggen. Those memories🥰

1 like

hé mijn zusje en ik kregen ze ook altijd op skivakantie! dan ging mijn opa broodjes halen voor het ontbijt en dan lag er op ons bord altijd zo’n surprise ei :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Wow ik herinner me de krokodillen ineens weer! Ik was suuuuper blij dat ik een meisjes-krokodil had. :star_struck:

afbeelding

En dan zette ik ze in zo’n letterbak met allemaal andere mini-troepjes, zoals kleine mini-vaasjes en -potjes en weet ik het

34 likes

Wij hadden een snoeptrommel waar die kinderreepjes inzaten en dan mocht je altijd kiezen tussen 1 ‘groot snoepje’ zoals zo’n kinderreepje of 2 of 3 ‘kleine snoepjes’ zoals een tumtum of een dropje. Ik koos altijd voor dat laatste want dan had ik meer snoepjes. Zo dom haha. We mochten dat elke dag na school. Klinkt eigenlijk best als veel snoep maar ik weet niet wat normaal is bij kinderen?

2 likes

Dit is volgens mij redelijk normaal. Ging in ieder geval bij ons precies zo. En mijn kinderen krijgen ook iedere dag wel een snoepje of koekje

2 likes

Wij kregen na school een kop thee met een speculaaskoekje en alleen op vrijdagmiddag mochten we tussen de middag een dropje mee voor onderweg naar school🥳

3 likes

Wij hadden echt precies dit!!
We mochten of 1 ‘groot’ snoepje, of twee kleintjes na school. En dan soms om half 5 een paar chipjes. Oh the days :heart_eyes:

Edit: Dit doet me trouwens denken aan schoolmelk! DAT vond ik pas fancy!! Als mensen schoolmelk kregen, en al helemaal als je dan tussen de middag chocomelk mocht. Daar was ik super jaloers op!

6 likes

Ik had schoolmelk en vond het juist alles behalve fancy. Lekker lauwe melk elke dag, bah. Ik was juist altijd jaloers op mensen die lekker eigen drinken meekregen haha, vond ik dan weer veel fancier

3 likes

Oh wij hadden een koelkast in de klas dus elke dag lekkere koude halfvolle melk. Al was ik dan weer jaloers op kinderen die chocomelk kregen.

Ik heb ze ook nog wel eens rondgebracht naar alle klassen als het binnen was gekomen. Toen voelde ik mij echt stoer. Ook omdat ik dan een halfuurtje door de school kon slenteren terwijl de rest hard aan het werk was :joy:

1 like

Haha dat laatste hadden wij met oud papier en vieze kopjes ophalen! Was echt cool als je dat mocht doen in groep 8.

1 like

Ooh ik mocht altijd die schoolboekjes rondbrengen :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wooow jaloers op die koelkast!! Snap dat je je heel cool voelde als je het langs mocht brengen, has ik sowieso ook gevonden. Bij ons deed de conciërge dat altijd

1 like

Bonnetjes. Mijn moeder had vroeger een shit load aan bonnetje in haar portemonnee en ik vond dat echt vet cool gaaf.

Ben nu zelf moeder met duizend bonnetjes in haar tas/jas/auto en portemonnee en tis vreselijk :joy:

18 likes

Of wanneer je fluoride (spoeling) bekertjes mocht klaarzetten + vullen. Doen ze dat nog steeds op basisscholen eigenlijk?

1 like

Dat heb ik ook nooit meegemaakt haha! Wanneer deden jullie dit dan?

3 likes