Haha wij kregen altijd een soort papieren slabbetje voor het kwijl
Ik kreeg een keer appelsapsmaak. Ik snap nog steeds niet hoe je kunt bedenken dat dat een goed idee is. Anyway, ik moest dus spugen en daardoor lust ik nu (18 jaar later) nog steeds geen appelsap
Ik weet nog dat ik naar de tandarts moest en dacht: deze keer ga ik niet kwijlen!
Maar dat was echt onmogelijk hahaha.
Ik had fluor in een spuit en die vond ik vet lekker haha
Omg ik proef dit tot in het diepste van mijn ziel. Gadverdamme. Ik heb ook gelijk als een pavlovhond extra speeksel in mn mond. Zo naar vond ik dat!
Pas moest ik spoelen met waterstofperoxide ivm corona. Ook een smaak die ik direct kan terughalen blehhhh
Hahaha dat deden wij ook altijd, na de fluor mochten we dan wel een cadeautje uit de grabbelton halen. 9/10 was het een goedkope stuiterbal die ik gebruikte als zwangere buik voor mijn Barbies.
Volgens mij mochten wij alleen een gekleurde tandenborstel kiezen in zo’n zacht plastic zakje, zaten in een ronde witte plastic bak. Ik zie mijn roze nog zo voor me!
Ik kocht dit keer al cadeau voor mijn moeder met Moederdag als sleutelhanger. Arme moeder van mij hahaha.
Dit had ik serieus als sleutelhanger, of een speen, dat was ook een tijdje hip. Die hadden we dan ook echt in onze mond als brugklasser
Ik ook tot mijn 18e, mijn tandarts had vaak BANAAN smaak. Echt meine gute wat vreselijk was dat. En maar kokhalzen en tranen over je wangen door die smerige gel die je keel in liep terwijl je met piepschuim in je bek zat.
Die heb ik ook als sleutelhanger gehad! Ook nog zo stom geweest om hem werkelijk aan mn sleutelbos te hangen. Het pepergaatje was tijdens/na het stappen open gegaan in mn jaszak en ik kwam half dronken thuis, dus toen ik mn deur open wilde maken en de sleutel uit mn zak wilde halen had ik echt overal peper. Duurde ook echt een paar minuten voordat ik begreep wat er gebeurd was en wat dat poeder was haha.
Bah die fluoride behandeling. Ik voel meteen weer dat piepschuim bitje met dat dikke, koude spul erin ik kreeg altijd zo’n papieren bakje waar ik in mocht kwijlen. Volgens mij hoefde mijn broertje de behandeling nooit, vond dat altijd oneerlijk hahah. De laatste jaren dat ik die behandeling kreeg, werd gewoon een spulletje op mijn tanden gesmeerd met een kwastje. Echt een hele vooruitgang.
Nu moet ik denken aan dat happen bij de orthodontist, voor zo’n afdruk van al je tanden. Dat vond ik kut, moest altijd kokhalzen waardoor ik weer in paniek raakte.
Oooohja die fluor behandeling, zo vies! Ik weet nog wel dat ik mijn broer aan het uitlachen was dat hij het moest. En toen zei mijn tandarts “jij bent nu 8, dus jij krijgt het vanaf nu ook!” Rara wie lachte mij toen uit?
Ik was trouwens laatst bij de Kruidvat en toen zag ik de boeken liggen van Floortje!
Belachelijk dat ze die fluoride behandelingen nog steeds aanbieden bij de tandarts, terwijl al jaren bekend is dat fluoride neurotoxisch is.
Ooo brrrr zo vies was dat. Kwijlend en kokkend met zn 3en naast elkaar. En dan alles uitspugen daarna omdat er nog restjes op zaten en je mocht niet spoelen of eten en drinken brrrr. Heb wel echt een goed gebit bijna 25 en nog nooit een gaatje gehad. (Wij alledrie trouwens)
Misschien een stomme vraag hoor, maar wat is neurotoxische? Ik heb namelijk van mijn tandarts nieuwe tandpasta gekregen met fluoride en flosdraad met fluoride.
Oh oke! Maar elke dag poetsen met fluoride lijkt me dan niet zo schadelijk. Denk ik?
Ik vond die fluoride altijd lekker en leuk om te doen Ik kon er ook echt naar uitkijken. Dan moest je naar zo’n zandloper kijken totdat de tijd voorbij was. Vond het ook oprecht jammer dat ik het op mijn 18de voor de laatste keer kreeg.
Als ze het me nu zouden aanbieden zou ik het ook zo weer doen.
Sowieso heb ik goede herinneringen aan de tandarts, was altijd gezellig met het hele gezin er naartoe en je kreeg even vrij van school. Was echt een uitje.
Oke morgen naar het Kruidvat dus!