Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Die ‘brug’ met restaurants boven de A4. Mijn droom als kind was altijd om daar eens te eten. Nog nooit geweest maar lijkt me toch minder fancy dan dat ik dacht haha

41 likes

Ik vond de Burger King langs de snelweg altijd fancy. God, wat viel dat tegen toen ik daar ooit ging eten.

2 likes

Post het even hier; Ik vond het vroeger helemaal spannend om ‘flessenpost’ te doen. dan schreven wij een briefje en dan stopte we die in een wijnfles of petfles en gooide we die in het kanaal of zo’n watertje in de buurt.
Gewoon vervuiling eigenlijk. Maar ik hoopte stiekem dat een prins of knappe jongen die zou vinden en terugschrijven. :sweat_smile: grote verbeelding als kind.

22 likes

Moest aan dit topic denken door onderstaande gebeurtenis in mijn leven :joy:
Ik vond het altijd heel fancy als iemand een tv op z’n kamer had. M’n ouders hadden dit wel dus dat vond ik normaal. Maar leeftijdsgenootjes of zo, dat was fancy. M’n ouders vonden het niet nodig zeiden ze altijd. En nu ik 30 ben, heb ik sinds gisteren een tv op m’n slaapkamer en het voelt als ultieme luxe om vanuit m’n EIGEN bed tv te kijken :face_with_hand_over_mouth: :rofl:

43 likes

Je eigen computer en dan je eigen bureaubladachtergrond in kunnen stellen. Dat was eigenlijk het enige waar ik over droomde en wat me het allerleukste leek aan een computer.

En later ook een computer om te typen. En painten. En pinball. En mahjong. (En dan alles met de noemer ‘computeren’ aanduiden oh pre-internet tijden).

21 likes

Haha herkenbaar! Toen Windows XP kwam was ik zo gelukkig, je eigen achtergrond en plaatje en de taakbalk enzo zagen er zo mooi uit.

2 likes

Ik vond als klein kind van die wc bril (stoffen) houders heel fancy, ook als er zo’n wegwerp zakje/hoesje automatisch omheen kwam te hangen. Nu denk ik bah

Deze dingen had mijn oma in de vensterbank staan en ik was er helemaal weg van omdat ze zo lekker roken (er zit zeep in) en omdat ik vond dat ze er mega fancy uitzagen.

12 likes

Vulpennen, sowieso
Maar op de basisschool kreeg ik deze:

2018-6117413

Terwijl ik eigenlijk echt heeel erg graag deze wilde
vulpen-lamy

Maar die kreeg je alleen maar in speciale gevallen, ik geloof als je linkshandig was, of niet zo goed kon schrijven :frowning_face:

20 likes

Wow en wat dacht je van een screensaver, vooral met je eigen tekst :exploding_head:

3 likes

Wat is dat eigenlijk voor iets raars dat wij met een vulpen moesten schrijven, erg 1940 toch.

8 likes

Bij ons was deze verplicht. Volgens mij moesten je ouders die aanschaffen.

De Lamy schoolvulpen om te leren schrijven, met A penpunt. Speciaal uitgediept voorstuk met esdoornhouten houder. Onverslijtbaar en breukvast.

Vind het bijna zo chique klinken als een toverstok kiezen bij Harry Potter haha.

En dure vullingen waren luxe maar meestal kocht je ze gewoon bij een andere winkel :’)

6 likes

Hahaha ik had die houten, maar kocht die leuke met printjes altijd!
Was ook zo eigenwijs en kocht altijd die rechtshandige pennen ookal schreef ik met links.

1 like

Ik had ook precies die houten vulpen! Schreef zo lekker. Heb hem zelfs nog bewaard ergens met het originele naamkaartje die de juf van groep 3 erin had gedaan.

1 like

Een vulpen (of gelpen, of fineliner, of potlood) schrijft al zonder veel druk te zetten. Bij een balpen moet je veel meer druk zetten. En minder druk is beter voor de ontwikkeling van het schrijfproces en handschrift! En veel vulpennen hebben al een goede pengreep, terwijl fineliners en potloden dat niet hebben.

10 likes

Maar lamy heeft juist een slechte pengreep, of tenminste voor weinig mensen past dat echt. Sowieso een te dikke greep, een dunner “handvat” zoals een potlood is makkelijker voor de motoriek. Dat zei mijn handschriftdocent in ieder geval haha

1 like

Ik ben rechtshandig en houd nog steeds mijn pen verkeerd vast (inclusief doktershandschrift) ondanks ik tig jaren die Lamy moest gebruiken.

1 like

Jaaaa misschien is mijn verhaal alweer verouderd, ik sta ook niet in groep 3 dus gelukkig kunnen (de meeste van) mijn kids al schrijven. Ik denk dat er hier ook verschillende theorieën over zijn haha. Maar je hebt vast gelijk!

1 like

Misschien wel doordat :smiling_imp:

Ik kreeg bijna een hartaanval. Ik dacht even dat een voegwoord verkeerd gebruikt had. :joy:

4 likes