Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Ja haha en de kaarten tussen de spaken. En als mijn ouders het zagen trokken die er weer alles er tussen uit :sweat_smile:
e725c70f938ad497e494c3f91ec8edd7

En deze vond ik vroeger ook geweldig

21 likes

Ik kreeg laatst een kerstboompje gekregen van dit spul. Heb er 10 minuten gefascineerd op zitten tikken :joy:

1 like

Jaaa dat gevoel, ieeell ik voel het meteen weer! :sweat_smile:

1 like

Dat vind ik nog steeds fancy!

2 likes

Ik wil deze (weer)!

1 like

Omg over pennen gesproken: dit was een bron van urenlang vermaak in de klas

27 likes

Ik heb deze nog steeds in m’n wielen :sweat_smile: ook pas er in gedaan toen ik 19 was ofzo. Steeds weer leuk als je ergens met je fiets aan de hand loopt en mensen om je heen verbaasd kijken naar waar dat vrolijke getik vandaan komt haha. Altijd even die verbazing van huh het is geen kind?

6 likes

Ook ideaal als spiekbriefje!

1 like

Ik ben een keer 1 van m’n sneakers kwijt geraakt op een boot in Kroatie, en ineens zag ik ‘m voorbij drijven :woman_facepalming:

6 likes

Ooh jaaa deze had ik vroeger! Ik was altijd gefascineerd door lampjes. De beste tijd van het jaar was dan ook altijd het moment dat de kerstverlichting weer bij de V&D te koop was haha

3 likes

Dat mijn moeder niet werkte. Ik zag dat een status ding want kennelijk was het niet ‘nódig’.

2 likes

Mijn moeder werkte wel en wij moesten ook naar de naschoolse opvang en ik keek altijd heel erg op tegen de leerlingen waarbij de moeder op hun wachten tot ze thuis kwamen :disappointed_relieved:

Oh en ik weet nog dat ik bij iemand ging spelen die thuis een piano had en we gingen met haar moeder appelflappen maken
Mijn moeder werkte in de middag en zou nooit met ons appelflappen maken :frowning:

dat waren ook de rijkere gezinnen(want zij hadden de duurdere schoenen van bristol van €35 en ik mocht maar uitzoeken tot €25 :()

2 likes

Overblijven op school (dus tussen de middag op school eten ipv naar huis gaan). Als ik dan een x mocht overblijven vond ik dat zĂł cool :sunglasses:

6 likes

Ik vond net naar huis gaan heel cool haha

2 likes

Ik zeurde daar ook jaren over en uiteindelijk mocht het dan ein-de-lijk een keer en ik vond het zo saai :joy: Was echt een teleurstelling haha

1 like

Haha ja bij mijn beste vriendinnetje was elke maandagmiddag koekjesbakmiddag. Dat deed mijn moeder noooit

Over koekjes gesproken; op een gegeven moment paste mijn oma op woensdagmiddag op en dan mocht ik altijd 1 vriendinnetje meenemen en dan haalde oma ‘dikke koeken’ voor ons. Bijv roze koeken of mergpijpen ofzo haha. Was zo leuk altijd

3 likes

Dit was voor mij juist andersom. Ik en mijn zusje moesten altijd overblijven omdat beide ouders werkten. Ik vond het echt vreselijk en wilde ook graag naar huis tussen de middag zoals andere kinderen.

Wij hadden overigens ook hele vervelende “overblijf moeders” die vet streng en gemeen waren.

7 likes

Ja hier ook al! En de regels waren; geen zoete dingen, gewoon een boterham. Dus je mocht geen koek oid, en wat nam die overblijfmoeder elke freaking dag mee voor haar eigen kind? Koffiebroodjes, chocoladecroissants etc. Maar als ze een ander kind een halve liga zag eten werd het afgepakt :exploding_head:

6 likes

Het lijkt wel of dat een soort ‘eis’ is om overblijfmoeder te worden. Op mijn school hebben we continurooster met overblijfmoeders. Heb wel eens overwogen zelf bij m’n kinders te blijven in de pauze , om ze die ellende te besparen.

3 likes